Yüksek nabız

  • Merhaba hocam. Ben 23 yaşındayım. İki defa 180 lere çıkan nabız yüksekliği yaşadım. İlk olduğunda evde önce başım döndü gözüm karardı sonra 150 lerde nabız olunca acile gittim. Acilde beş altı saat geçmedi. Ekg ve kan sonuclarimda bir şey olmadığı söylendi. İki defa ilaç verdiler damar yolundan ama o ara nabzim 180-190 a çıktı en son bir ilaç daha vererek düşürdüler. Sonrasında kardiyolojiye gittim. Ekoda bir şey yok sadece mitral 1. Dereceden yetmezlik yazıyor. Doktor pots veya uygunsuz sinüs tasikardi olabileceğini söyledi. Dideral verildi. B12 düşüklüğü için iğne oluyorum diğer kan sonuçlarım iyi tiroit yok. Geçenlerde tekrardan otururken nabzim 120 ye yükseldi. Kalkıp dideral içtim. Oturduğumda 180 e çıktı. Sonra yarım saat içinde yüzün altına indi. Holter takılacak fakat bu durum bi daha başıma gelirse sizce ne yapmalıyım, kalbime zararı olur mu, acile gitmem gerekir mi, anı ölümlere neden olur mu? Şimdiden çok teşekkür ederim

  • Doktor Cevabı:

    Betabloker tedavinin en azından bir süre düzenli uygulanması, uyarıcı etkenkerden kaçınmanız ve tüm bunlar eğer yetersiz kalırsa ablasyon açısından tartışılmanız lazım. selamlar..

    tarihinde cevapladı.
  • Cevabınız için çok teşekkür ederim hocam. Holter sonucum da çıktı max hr 154, minimum hr 50, 24 saatlik ortalama 82. Duraklama 2.5 saniyeden fazla yok. Bazal ritim sinüs, svt-vt pause izlenmedi yazıyor sonuçta. 24 saatte yedi defa da 100 un üzerine çıkmış en yüksekleri 150, 140, 130gibi değerler. Fakat normalde her gün bir adet dideral kullanıyordum holter takılı olduğu gün kullanmadım. Gittiğim doktor bir şey olmadığını söyledi. Öncesinde iki üç aylık bir dideral kullanımım vardı. Uzun süre kullanılmadığını söyleyip beloc 25 mg verdi. İki ay sonra tekrar gel dedi. Fakat ben şu an ramazanda olduğumuzdan ilacı hala değiştirmedim. Size sormak istediğim sorular şunlar hocam siz de ilacı degistirmemi onerirmisiniz holterde bu değerler normal mi ilaç içmediğimde nabzim neden bu kadar yükseliyor bir de ilaç kullanınca nabzim normale döndü kalbimde de bir şey yoksa ilacı bırakmak istiyorum bırakırsam nasıl bırakmalıyım birakmamam gerekiyorsa sürekli kullanacak miyim bu ilaçları. Böyle bir hizmet vermenizden dolayı bilgilerinizden dolayı tekrar teşekkür ederim

  • Doktor Cevabı:

    Nedene dair sorunuzun cevabı uzun, burada giremem. bırakma ise azaltarak 15-20 günde yavaş olmalı. selamlar..

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kalpte tekleme hissi ve tahlil

    Birkaç yıldır kalbimde olan çarpıntının son zamanlarda artmasıyla ve çarpıntının yanında kalbimin tekliyor gibi ritminin değiştiğini hissettiğimden ötürü kardiyolojiye muayene oldum. kalp ritmim ölçüldü ve sıkıntı yok dendi çünkü ritmin değişmesi anlık oluyor, ölçülürken olmadı. sinüs taşikardisi ya...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çarpıntı ve ilaç

    Hocam merhabalar.ben 26 yaşında erkek bir bireyim.dehb hastasıyım.her türlü uyarıcıyı denedim fayda etmeyince son çare olarak doktorum strattera başlattı 25 mg gibi düşük bir dozda bile nabzım çok yükseldi.tansiyonum çok çok iyi olmasına rağmen nabzım 100-115 arasında 3 hafta oluyor hala bu yan etki...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ercan Çeğilli

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çarpıntı ve psikiyatrik ilaç

    Hocam merhabalar.ben 26 yaşında erkek bir bireyim.dehb hastasıyım.her türlü uyarıcıyı denedim fayda etmeyince son çare olarak doktorum strattera başlattı 25 mg gibi düşük bir dozda bile nabzım çok yükseldi.tansiyonum çok çok iyi olmasına rağmen nabzım 100-115 arasında 3 hafta oluyor hala bu yan etki...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. İbrahim Demir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Çarpıntı ve ilaç

    Hocam merhabalar.ben 26 yaşında erkek bir bireyim.dehb hastasıyım.her türlü uyarıcıyı denedim fayda etmeyince son çare olarak doktorum strattera başlattı 25 mg gibi düşük bir dozda bile nabzım çok yükseldi.tansiyonum çok çok iyi olmasına rağmen nabzım 100-115 arasında 3 hafta oluyor hala bu yan etki...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yılmaz Ömür Otlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sizce insülin salgı düzeyim yetersiz mi?

    Sayın hocam merhaba. 38 yaşında 180 cm boyunda 93 kg ağırlığında yetişkin bir erkeğim. yemek sonrası çarpıntı, halsizlik, uyku hali, hafif tansiyon yükselmesi, polidipsi ve poliüri gibi şikayetler nedeniyle check up'dan geçtim. açlık kan şekerim 104 mg/dl çıktı. hba1c ise %5,7 s...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Halit Abdullah

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaç ve yüksek nabız

    Hocam merhabalar.ben 26 yaşında erkek bir bireyim.dehb hastasıyım.her türlü uyarıcıyı denedim fayda etmeyince son çare olarak doktorum strattera başlattı 25 mg gibi düşük bir dozda bile nabzım çok yükseldi.tansiyonum çok çok iyi olmasına rağmen nabzım 100-115 arasında 3 hafta oluyor hala bu yan etki...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Salih Eryılmaz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Perikardit

    Merhaba hocam, ben hastanız serhat aslan 20 yaşındayım bana üç buçuk ay önce perikardit tanısı koydunuz bu süreçte çarpıntılarım için beloc verdiniz 50 mg kullanıyorum en son iki hafta önce kontrole geldiğim zaman kesmem ya da kesmemem için psikiyatriye görünmemi istediniz bugün göründüm panik...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fuat Polat

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Uyaninca çarpıntı

    Merhaba hocam. sabaha karşı bir rüya gördüm ve bu beni epey rahatsiz etti. sonra uyandim yataktan doğruldum 1 dakika sonra birden nabzim hizlandi 150 yi buldu 5 dakika sonra normale döndü. bu stresle ilgili midir? bazen yaşıyorum bunu gözümü açar açmaz gece cok düşündüysem yada ruya gorduysem sabahl...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tekrarlayan zatürre enfeksiyonları

    Hocam selamlar. 24 yaşındayım. 8 ay önce atipik zatürre geçirdim. "sağ akciğer üst lobda yaygın tomurcuklanan ağaç nodülü şeklinde buzlu cam dansiteleri atipik pnömoni ile uyumludur.". 6 ay önce covid geçirdim. pcr + çıktı. o zaman da "sağ akciğer orta lob lateral segmentte minimal fokal buzlu cam...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Fuat Erel

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Çarpıntı yüksek nabiz

    Merhaba hocam. holter sonucum da çıktı max hr 154, minimum hr 50, 24 saatlik ortalama 82. duraklama 2.5 saniyeden fazla yok. bazal ritim sinüs, svt-vt pause izlenmedi yazıyor sonuçta. 24 saatte yedi defa da 100 un üzerine çıkmış en yüksekleri 150, 140, 130gibi değerler. fakat normalde her gün bir ad...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dideral kullanımı ve spor, kahve

    Merhabalar kalp çarpıntısı sıkıntım olduğu için yaklaşık 3 gündür 40 mg olmak üzere dideral, 4 damla d vitamini ve magnezyum kullanıyorum fakat görmede bulanıklık ve tansiyonumda düşüklük var. 120 ye 50 bazen 100 e 40 civarında oluyor nabzım. dinlenme halinde 60 civalarında ilaca başlamadan önce 80...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yemek yedikten yaklaşık 20 dakika sonra ritim bozukluğu

    Doktor bey cevap verdiğiniz için çok teşekkür ediyorum. fakat mesela muz sütlaç yağsız yiyecekler yediğim zaman ve düşük miktar yediğim zaman bu çarpıntı fazla ritim bozukluğu oluşmuyor. ancak ne zaman yağlı baharatlı ketçap mayonez protein karbonhidrat karışık yemek yesem oluyor. işin ilginç tara...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Mitral kapak prolabsusu

    Hocam iyi çalışmalar. geçen sene mart ayında bana mvp teşhisi konuldu, hafif yumuşama olmuş, eser derecede kaçak var denildi. bu arada bende çarpıntı yok ama nefes darlığı oluyor, özellikle yemekler'den sonra oluyor, kontrol için başka bir doktora gittim bu sene, hafif yumuşamış minimal varla yok ar...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gecmeyen çarpıntı

    Merhaba hocam. benim tek sorunum var çarpıntı. çok stresli bir seneden sonra 2019 ekimde aniden baslayan 165 atan çarpıntı, terleme, ölüm korkusu, göz kararmasi yaşadım. etrafımdakilerin sesi boguk boguk gelmeye ve yüzleri bulaniklasmaya parlamaya basladi sonra acile gittik ve milat oldu o gün. tam...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dideral çarpıntı

    Merhaba hocam yazmıştım size stresten sinüs tasikardi sorunum var diye. sizde psikiyatriye gidin demistinuz. bir sürü kardiyologa gittim çarpıntın olduğunda dideral ic diyolar. ama sık olmuyor ayda bir oluyor çarpıntı sorunum. uzun yıllar böyle düzensiz mesela ayda bir sadece çarpıntım olduğunda did...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x