Yüksek dozda uzun süreli antidepresan

  • İyi günler hocam. Yaklaşık 18 yaşındayken doktor bana hafif sosyal kaygı nedeniyle prozac başlatmıştı ve buna 5 dakkalık görüşme sonucu karar verdi. Açıkçası gereksiz nedenlerle ilaca başladım ama yinede ilaç baya işe yaradı. Daha sonra bir çocukluk yaptım ve düzelmeme rağmen ilacı bırakmadım. 2 sene geçtikten sonra hala ilaçları kullanırken bir akşam panik atak geçirdim, devamında hayatım adeta mahvoldu. Sürekli sağlık anksiyetesi yaşamaya başlaladım ve bu andan itibaren ilaçlarda etki etmeyi bıraktı önce prozac dozunu 40mg çıkardım ardından da doktor kontrolünde başka ssrılar denedim (faverin cipralex paxil lustral) ancak ilk baştaki gibi bir etkisi olmadı ve bu böyle 5 yıl boyunca devam etti. Bu ilaçları 5 yıl boyunca aralıksız olarak en yüksek dozlarda kullanmama rağmen anksiyetem tam olarak geçmedi, sürekli panik hali- gerginlik devam etti. Tam ilaçları bıraktım derken daha da ağır depresyona girdim ve hayatımı devam ettiremez oldum. Hayatımda yaşamadığım kadar ağır kaygı ve endişe yaşamaya başladım. Doktorum ilaçlar böyle yapmaz diyip attı bir kenara. Belki bilim düşmanı gibi görünüyorum ancak cidden bu ilaçların benim beyin kimyamı mahvettiğini düşünüyorum. Çok başarılı bir hukuk öğrencisiyken şu anda 24 yaşında perişan haldeyim çalışamayacak duruma geldim. Hayatımda hiç bir problem olmamasına rağmen çok depresifim, adeta duygularım yok oldu ayrıca ilaçlar cinsel olarakta çok sorun yarattı. Bu ilaçların böyle bir kalıcı hasar vermiş olması mümkün mü? Eğer öyleyse bunu düzeltmenin yolu var mı? Lütfen beni aydınlatın sürekli kendimi suçluyorum ilaçlarla ilgili.

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba, ilaçların böyle bir kalıcı etkisi yoktur. anlattığınız tabloda sizin rahatsızlığınız ağırlaşmış görünüyor. i̇laç kullanmıyor olsaydınız muhtemelen daha ağır olurdu. ailesel kaygı yüksekliğine eğilim ve çevresel stres faktörlerinin fazlalığı sizi bu hale getirmiş olabilir. i̇laçlarla birlikte bir psikoterapi (bilişsel davranışçı terapi) alın. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Faverin 50mg ders çalışırken unutkanlık bilgilerin silinmesi algı sorunu ya...

    Hocam merhaba bende okb ve anksiyete var sınavım var baya ezber gerektiren çok fazla dersten sorumluyum günlük 50mg faverin kullanmaya başladım iki haftadır çoğu kişi sınava kadar tüm ezberlediklerini unutursun sınav zamanı aklında çok az şey kalır öğrenemezsin algılayamazsın sürekli unutursun diyo...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Özlem Saran

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete bozuklugu

    Merhaba ibrahim bey benim korkum su aslinda bundan once 4 ay seroquel 100 mg ve 6 ayda sulpir 100 mg kullandim(gecen sene) simdide 6 ay olanzapin 5 mg kullanicam buda toplamda bir bucuk sene ediyor acaba ben gelecekde antipskotik ilaca bagli bir hastalik rahatsizlik yasarmiyim?cok teseekur ediyorum

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İbrahim Söylemez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sebebi nedir

    Merhabalar hocam 25 yaşındayım düzenli olarak kendimi strese girip üzülecek konular buluyorum. üniden mezun olunca 2 sene ışsizlik yüzünden intihar edecek duruma geldim. ardından işe girişte sıkıntı olur mu diye 6 ay bunun sıkıntısını yaşadım. çok şükür şuan atandım ancak huzur bulamıyorum şimdi de...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sıtkı KARACA

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Değersizlik

    Ceren hocam merhaba çok değersizim ne yapmalıyım sizce değerim nasıl artar çevremdekiler beni çok ezik görüyor tabi onlarda haklılar defalarca reddedilen biri değerli olmaz ki:( hocam ben o kadar değersizim ki bir zamanlar en sevdiğim kişi tarafından kovuldum . o kadar bir değersizlik yani. bana sev...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aksiyete bozuklugu

    Merhaba inrahim bey bir konuda yardiminiza ihtiyacim var gecmisde kucuk dozda 1 yil neuleptil isimili ilac (periciazin)4 ay 100 mg seroquel 4 ayda 100 mg sulpir kullandim simdi 6 ayda 5 mg olanzapin kullanicam 2 bir kac gundur bazan backlarimda ve kollarimda akataziye benzer rahatsizliklar olusuyor...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İbrahim Söylemez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ilaç hakkinda bilgi

    Merhaba aysel hanim nasilsnz size sormak istedigim bir konu vardi bir ay önce doğum yaptm bebeğim kuvezde kaldigi icin kaygi seviyem cok yukseldi daha önce gittigim doktrum hamilelik oncesindede selectra 25 baslamsti hamikelikte biraktim ve suanki dururmum dan tekrr baslamami konuştuk üç gündür yar...

    Doktor Cevabı:

    Psk. Aysel Has

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Değersiz olmak

    Nihal hocam merhaba ben çok değersizim sizce nasıl değerim yükselir çevremde kimse bana değer vermiyor. aslında değersiz hissediyordum başıma kötü bir olay geldi. daha da değersiz hissetmeye başladım. bir insan sizce kovulmayı hak eder mi? ben kovuldum işte o kadar değerisizim. üstelikte bu değersiz...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yardım edin

    Merhaba hocam. ben 22 yaşındayım, cinsiyetim kadın. 1-1.5 haftadır vücudumun her yerinde seğirmeler yaşıyorum. her gün araştırıyorum, her gün farklı hastalıktan korkuyorum, anksiyete bozukluğum var ve sanki delirmek üzereyim. bundan 1-2 hafta sonra genel tarama emg (üç ekstremite) çektireceğim hem i...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Akçay Övünç Özön

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete çarpıntı

    Teşekkür ederim hocam. anksiyete sürekli çarpıntı yapar mı böyle birde sürekli her an bişey olacakmış gibi gergin tedirginim kendimi hep tetikte hissediyorum. bu gerginlik yaygın vücut ağrısına sebep olur mu

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete bozukluğu

    Merhaba doktor hanım ben 6 yıldır paxera kullanıyorum panik atak anksiyete bozukluğu sebebi ile korku ve çarpıntı oluyor çarpıntı aşırı fazla olduğu için başlandı bu ilaca hala panik atağım geçmedi ama artık kendim kontrol edebiliyorum panik yaptığımda korktuğumda çarpıntı başladığında artık durdura...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Baise Tıkır

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sıkıntılardan kaçmak ve kaçınmak

    Merhaba şima hocam öncelikle sorularımı yanıtladığınız için size teşekkür ederim size son bir sorum daha olucak size yazdığım gibi anksiyete ve kaygı bozukluğum var bunlar beni bazen çok zorluyor ve bazı geceler bu ruh halinden kurtulmak için porno film izliyorum bunları izleyince de ertesi günü yoğ...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İbs olabilirmiyim

    Hocam tekrar merhaba nasılsınız benim hala bazı yiyeceklerden sonra ishal oluyorum ama en fazla 2 kez oluyor gastroendoskopi kolonoskopi kanlar gaita sedimantasyon hepsi temiz çıkmıştı siz bana ince bağırsak filmi çektirin demiştiniz ben gastroentroloji ye gittim tüm batın ultrason çekti oda temiz k...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hayri Karaarslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete çarpıntı

    Merhaba hocam daha önce yazmıştım size. anksiyete sorunun var.kafamdaki düşünceleri susturamıyorum sürekli kötü bişey olacak hissi hiç bitmiyor. fiziksel etkilerini çok fazla yaşıyorum. kilo kaybı karın ağrısı mide bulantısı iç titremesi baş dönmesi evdn uzaklaşınca bunaltı hissi gögüs ağrısı en çok...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Panik bozukluk

    Hocam merhabalar ben anksiyete hastasıyım ve 37 gündür paxera 20mg ve rexapin 2.5mg içiyorum benim eski korkularım biraz geçti gibi ama halen kalpte hızlanmalar, teklemekler sabah aşırı derecede ağız kuruluğu ve terleme ile kalkıyorum bu etkiler daha normal midir yoksa doz yükseltilmesi mi gerek yad...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete, okb

    Merhaba hocam. bir 5 yıl sağ daha sonra 5 yıldır da sol kolumda uyuşmalar var avuç içinde karıncalanma şeklinde, omuzlarda da uyuşukluk ağrı şeklinde oluyor. birşeye sinirlenip üzüldüğümde vs ağrı olarak ortaya çıkıyor uyutmuyor ağrı.onun dışında uyuşma sürekli var.his kaybı ve güçsüzlük var kolumda...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sıtkı KARACA

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x