Yemeklerden sonra sersemleme

  • İyi günler hocam.30 yaşındayım ve ben de sağlık personeliyim.Yaklaşık 3 ay önce sağlığımla ilgili stresli bir dönemden geçtim.Ardından sersemlik hissi,yürürken dengesizlik,saçlı deride uyuşma gibi problemle nörolojiye göründüm.MR çekildi ve raporda herhangi patolojik bir durum yoktu.Bu sorunlarımı anlattığımda stres kaynaklı olabileceğini söyleyerek doktorum antidepresan yazdı fakat kullanmak istemediğimi söyledim.Ardından 1 ay sonra çene kaslarımda kasılma ve yüzümde karıncalanma ve kaşıntı gibi semptomlar çıkınca tekrar muayene oldum.Nöroloğum gerekli tetkikleri yaptı ve anksiyete olabileceğini söyledi.Kan tahlillerinde B12, D vitamini düzeylerimin biraz düşük olduğunu söyleyerek onları takviye etti o da antidepresan vermek istedi.Fakat antidepresan kullanmak istemediğimi söyledim.bu semptomların birkaçı yok oldu fakat Son 1 aydırda ne yersem yiyeyim yemeklerden sonra başımda bir sersemlik,başımda ve kulaklarımda doluluk ve sersemlik tarzı birşey oluyor.Yarım saat sonra kendiliğinden düzeliyor.Şeker hastalığım mı var acaba şüphesiyle açlık ve tokluk kan düzeylerim,Hba1c bakıldı ve şeker hastalığım da olmadığı ortaya çıktı.İnanın artık yoruldum.Size danışmak istediğim konu; doktorumun dediği gibi anksiyetemin olduğunu söylemişti.Anksiyete mi yoksa başka ruhsal bir problem mi inanın bilmiyorum.Ruhsal rahatsızlıklar yemeklerden sonra başta sersemlik,kulaklar ve başta basınç hissi ve doluluk gibi semptomlara yol açar mı ? Sizce neyim var ne yapmalıyım? değerli bilgilerinizi paylaşırsanız minnettar olurum..

  • Doktor Cevabı:

    Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun. karaciğer nasıl bir organ ise ve hastalanabiliyorsa, beyin de bir organdır ve hastalanabilir. anksiyete bozukluğu; beynin gerçek bir tehlike, tehdit yokken, gerçek bir tehlike varmış gibi yanıt üretmesine denir. gerçek bir tehlike yaşadığımızda, tehlikeden kendimizi koruyabilmemiz için vücut sempatik sistemi aktive eder ve terleme, ağız kuruluğu, çarpıntı, hava açlığı, huzursuzluk hissi, baş dönmesi, iç sıkıntısı, karıncalanma, yaygın ağrılar yaşama, titreme....gibi pek çok belirti yaşanabilir. anksiyete bozukluğunda;beynin kimyasal düzeneği etkilendiği için beyin gerçek bir tehlike varmış gibi bedeni alarma geçirir. tedavide serotonerjik ajanlar ve bireysel psikoterapi ( özellikle bilişsel terapi) uygulanır. çok geçmeden destek almanızı öneririm. tekrar geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Somatizasyon bozukluğu vs anksiyete

    Peki hocam son olarak somatizasyon da bulanık ve çift görme olur mu

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anskiyete bozukluğu

    Merhaba ben bugün 4 adet epikzi rapurunumu aldım 3 epikzi raporuma şikayet kısmına kilo alamama yazmis 2 ikisine tani olarak aknsikiye ve ekstra vitamin ekşiligi yazmus bir epikzi raporuma ise genel piskatri muhane tanısı başka yerde siniflanmamis tür yazmış son yani 4 eksiksi raporuma ise uyku b...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Burak Toprak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Polislik genel sağlık

    Meraba kolay gelsin bir sorum olacak bilgi verirseniz çok memnun olurum pskatri bir hastalık kronik olup olmadigi nasil belgendirilir bilgi verebilir misiniz ?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Somatizasyon bozukluğu vs anksiyete

    Peki hocam duxet değil de depakin ve invega dan sonra gün içerisinde çok uykulu ve sersem gibiyim depakin 500 2x1mi yoksa invega 6 mg mı yapıyor invega yı gece alıyorun

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Saglik icin

    Hocam sürekli dışkılama problemi çekiyorum ishal mukuslu dışkılama karın şişkinliği gitmediğini doktor kalmadı anksiyete bozukluğu dedi psikatri doktoru ama hala aynı sıkıntı lar devam ediyor yardımcı olur musunuz

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Sezai Leventoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyeteee

    İyi günler. sosyal anksiyete ve korkum var. şuan sulinex 300 mg ve stilizan kullanıyordum bitti. bir faydası olmadı. anafranil, paxera, risperdal, abilify, prozac, rexapin gibi ilaçlar da kullanmıştım. korkum için bundan sonraki ilaçlar faydalı olur mu? yoksa psikologla mı sadece devam etmeli miyi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Unutkanlık sorusu

    Menü ana sayfabenimsayfamsorularım (#2284304) soru unutkanliksorusu saygilarhayatimi etkilemeyen basit unutkanlik icin dr ginkobloba gunde250mg ve nootropi 2*1 veruldi ayrica gerginlik ocon buspon gunde bir tane verdi hocam orta yaslilar ocin antidepresan ve anksiyolitikler zararli diye okumusti...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Samuray Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Korkularrrr

    Merhaba. şuan sulinex 300 mg ve stilizan kullanıyorum. sosyal anksiyete ve korkum var anafranil, paxera, risperdal, abilify, prozac, rexapin gibi ilaçlar da kullandım. faydası olmadi hiç birinin. sosyal anksiyeteme de, korkuma da iyi gelmedi. şuan ilacım yok. korkum için ilaç almalı mıyım bunca ilaç...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Genel sağlık

    Öncelikle kolay gelsin nihal hanım size bir sorum olacak yardımcı olursaniz çok mutlu olurum benim 2 yıl önce ansikiyete bozukluğu tanımlanmamış ve uyku bozukluğu tanısı var ve ben polis olmak istiyorum şimdi burda öğrenmek istedigim şu polislik yeni sağlık yonetmenliginde 2yil semtomsuz ve tedavisi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete+okb+ilac tedavisi

    Sayın emel hanım merhaba: anskiyete ve okb bozukluğu için doktor kontrolünde+psikoterapi eşliğinde 2 ay boyunca lustral 50 mg aldım 50 mg anksiyete krizlerimi kesti fakat okb bozukluğuna takıntılı halime pek de tesir etmedi bu yüzden doktorum okb için lustral 100 mg yazdı gerçekten takıntılarıma iyi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anneyi bırakma korkusu

    Hocam merhaba 6 yaşında kizim var 2 senedir ana okulu gidiyor evde ve okul da beni bırakma benim gitmem korkusu oluştu evde bile gölge bile pesimde uyurken yanından kalkmiyim diye hiç bırakmadan sarılıp uyuyor nasıl yenicem bu korkularını bana lütfen yardımcı olun

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. E.Bengü Kayatürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalça ağrısı ve anksiyete problemi

    Merhabalar hocam 26 yaşındayım iki haftadir sağ kalçamda ara ara gelen bir ağrı var ve arka bacak bölgemde bir kasılma mevcut. herhangi bir düşme ya da travma olayı yaşamadım şişlik gibi bir durum da yok . anksiyete bozukluğum var bu yıl ilk kasık bölgem ağrıdı üroloji bölümüne muayene oldum tetk...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Alper Gökçe

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete bozukluğu

    Doktor bey merhabalar. ben 22 yaşındayım yaklaşık 1.5 yıl anksiyete bozukluğu nedeniyle ilaç tedavisi gördüm geçen sene bitti. herşey çok normaldi güzeldi fakat aradan 7 8 ay geçtikten sonra ilaç kullanmadan önceki halime geri döndüm tekrar herşey kötü geliyor bana sinirliyim halsizim takıntılıyım h...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Somatizasyon bozukluğu vs anksiyete

    Merhaba hocam bir kaç sorum olacak 8 yıldır sosyal fobim var 6 yıldırda somatizasyon bozukluğum var bir çok ilaç kullandım yanıt alamadım son 2 aydır 6 mg invega 120 mg duxet alıyorum 1 aydır da 1000mg depakin alıyorum tanım değişti mi diye sordum aynı dedi doktorum. bu ilaçlar benim hastalığım da k...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete bozukluk

    Hocam ben 3.5 yıldır anksiyete teşhisiyle ilaç kullanıyorum secita isimli ilacıma ilk başladığımda aşırı hareket sıkıntı yerinde duramama oldu şimdi ilacımın dozunu azalttım ve kötü bi dönemde olduğum için eski doza döndüm fakat yerinde duramama ayakları sürekli oynatma isteği gibi etkiler oluyor bu...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İbrahim Söylemez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x