Yalan kişilik bozukluğu

  • Ekim 18 de 18 yaşına girecek kızım herşey için yalan söylüyor bu attığı yalan çok büyük üvey babasının ona kasiklarim çok ağrıyor gel beni boşalt demesi ama ben inanmıyorum ama o ısrarla böyle diyor eşime söyledim saskiniz napacagimi bilemiyorum daha önce söylediği yalanları kabul etmemiş ti ama biz ortaya çıkarmıştık kararsızım tedirginim ve çok huzursuzum yardım lütfen

  • Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Özlem Uzun

    Merhaba. bu çok önemli bir durum çocuğunuz yalan söyleyen bir çocuk olsa bile bu söylem bir çocuk için hiç uygun değil ve endişe verici mutlaka bir uzmandan destek almanız lazım. yalan söylüyor diye geçiştirilebilecek bir konu değil bu. mutlaka üzerinde durulmalı


Mersin Çocuk Psikolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Anksiyete bozukluğu

    Anksiyete rahatsızlığım var ve faverin ilacı kullanıyorum.sürekli kaşınıyorum kaşıdığım yerlerde yara oluyor.bunun ilacın yan etkisiyle ilgisi var mı?psikikolojik bir kaşınma olabilir mi.?

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Mehmet Akif Ersoy

    Prof. Dr. Mehmet Akif Ersoy

    Her ikisi de olabilir. her iki durumda da ilacın değiştirilmesi gündeme gelmelidir.

  • Anksiyete bozukluğu

    Merhaba hocam. 23 yaşındaki kızımın çalıştığı iş yerinin taşınmasından kaygı ve endişelerinin artmasından dolayı doktor paxera,ativan , stilizan ve 10 gün rapor verdi..kızım liseye ve üniversiteye başladığında da aynı atakları olmuştu .2015 yılının başında 4 ay paxera kullanmış yeterli sonuç alınmay...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Mesut Çetin

    Prof. Dr. Mesut Çetin

    Geçmiş olsun. psikiyatride ilaç seçimi eşit etkideki bahsettiğiniz bu ilaçların yan etkilerinden hastanın o anki belirtilerine iyi gelecek olanı hangisi ise ona göre yapılır. yani iştahsız ise iştahını açıcı yan etkide ilaç verilir, vs. gittiğiniz psikiyatri uzmanı arkadaş da onu dikkate almıştır. r... Cevabı gör

  • Yabancılaşma

    Hocam hızlı ve samimi cevaplarınız için allah sizden razı olsun.çok çok özür dileyerek bir soru daha sormak istiyorum.şu an o rüyada gibi hisler yok bende yani etrafı normal algılıyorum ama gözümün önüne sürekli geçmişte gördüğüm yerler geliyor ve sanki oradaymışım gibi oluyorum,dışarısı başka bir y...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Cem Özdağ

    Uzm. Dr. Cem Özdağ

    Sizi görmeden hastalığınızı bilemem ancak size verilen tedaviden, ağır bir ruhsal hastalığınızın olmadığının düşünüldüğünü anlıyorum. bu bahsettiğiniz belirtiler ağır ruhsal bozukluk düşündürtecek belirtiler değil. geçmiş olsun



  • Anksiyete bozukluğu

    Merhaba hocam. 23 yaşındaki kızımın çalıştığı iş yerinin taşınmasından kaygı ve endişelerinin artmasından dolayı doktor paxera,ativan , stilizan ve 10 gün rapor verdi..kızım liseye ve üniversiteye başladığında da aynı atakları olmuştu .2015 yılının başında 4 ay paxera kullanmış yeterli sonuç alınmay...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    Kızınızın kullandığı ilaçlar etki yerleri ve etki biçimi açısından büyük ölçüde ortak özellikler taşır. bu nedenle, doktoru gerekli gördüğü noktalarda değişiklik yapsa da tedavinin temel yapısı değişmemektedir. sağlıklı günleriniz olsun.

  • Yabancılaşma

    Merhaba hocam,sizi tekrar rahatsız ediyorum depersonalizasyon (yabancılaşma) teşhisiyle selectra (100 mg) ve risperdal (0.5 mg) aynı anda kullanmaya başladım.acaba bu iki ilacın aynı anda kullanılması yanlış mı? hastalığımı (yabancılaşma) daha çok artırabilir mi? sağ olun

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Cem Özdağ

    Uzm. Dr. Cem Özdağ

    Merhabalar, bu iki ilacı aynı anda kullanan bir çok hasta bulunmaktadır. yanlış değildir. bu ilaçlar, özellikle ilk haftalarda bazı yan etkiler yapabilmektedir. olası yan etkiler ve şikayetlerinizin durumu için tekrar muayeneye gitmenizi öneririm.

  • Yesil recete yoksunluk

    Merhabalar hocam tum vucudumda kas fas. nedeniyle iki haftadir gunde 2 mg xanax kullaniyorum. fasikulasyonlar iyi huylu emg vs temiz cok sukur. ama xanaxim yarin biticek ve bir ayda sadece bir tane yesil recete yazilabiliyormus. iki haftalik 2 mg xanax kullanimi ardindan direk kesmek zor...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Taha Karaman

    Prof. Dr. Taha Karaman

    Bence üniversitenizin medikososyalindeki bir psikiyatristinize başvurunız. muhtemelen ilaca karşı bir bağımlılık söz konusu.



  • Sinirlilik

    Soğolun hocam yanlız gelen psikiyatriler ya 1 sene yada 1,5 sene içinde gidiyorlar

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Adnan Cansever

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    Keşke sağlık alanındaki tüm sorunların çözümü bende olsa 😊

  • Uykuda bacak atması

    Merhaba. kardesim 3 yıl kadar psikiyatrda tedavi gördü. kullandığı ilaclar yesil receteli ağır ilaclardi. su an uykusunda bacakları surekli refleks anındaki gibi hızlıca atıyor. ilaclarinin dozu düşürüldü. bunun ilaclarla mi alakasi vardır yoksa nörolojik bir sorunu mu vardır ne yapmamiz lazim ? y...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Buket Tuncer Eryonucu

    Uzm. Dr. Buket Tuncer Eryonucu

    Kardeşinizi doktorunuza tekrar götürüp muayene edilmesini öneririm. öncelik psikiyatri hekimi.

  • Hocam bi yardım

    Ben p.a hastasıyım uyusturucuya baglı atlattım fakat anksıyede boz. denilen bişey kaldı bundan nasıl kurtulurum ltfn

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Mustafa Canbazoğlu

    Uzm. Dr. Mustafa Canbazoğlu

    Merhaba, uyuşturucu kullanımı sonrasında anksiyete belirtileri veya şikayetleri çok sık görülen bir durumdur. bu kaygı şikayetleriniz için yine psikiyatriste başvurum ve tedavi yardımı alın. geçmiş olsun.



  • Sinirlilik

    Merhaba hocam bende 18 yıldır sinirlilik iş görüşmelerinde terleme kalp çarpması titreme ve bir şahısla ikili diyologda kötü bir söz söylenmişse o anda cevap veremiyorum ama daha sonra içim içimi yeyiyor ben bunu niye yapmadım veya niye kavga etmedim diye ve bu kin 7.8.ay devam ediyor arkadaşımlarl...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Adnan Cansever

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    Anlattıklarınıza bakılınca, birkaç olayın iç içe olduğu biraz karışık bir durum varmış gibi görünüyor. üstelik yıllardır var bu şikayetler. bu kadar süre içerisinde durumunuzu bilen ve sizi sürekli takip edecek bir psikiyatrist edinmeliydiniz. bence böyle bir tedavi sürecine girmezseniz, durumunuz s... Cevabı gör

  • Antidepresan cinsellik

    Hocam merhabalar 23 yaşındayım 7 yaşından bu yana aralıklı olarak antidepresan kullandım ve şuan da kullanmaktayım anksiyete tedavisi için kullanıyorum aktif bir cinsel hayatım yok hiç ilişkiye girmedim ama şuana kadar bir sıkıntı yaşadığımı düşünmüyorum eğer varsa bile bırakınca yan etkileri geçer...

    Doktor Cevabı:
    Dr. Murat Fettahlıoğlu

    Dr. Murat Fettahlıoğlu

    İyi günler dilerim. antidepresan ilaçların çocuğu az ya da çok cinsel islev bozukluğuna neden olur. bunun siddeti ilacın dozu ve kisiye göre farklılık gösterir. cinsel istek, ereksiyon, orgazm ve sperm kalitesi üzerine olan olumsuz etkiler ilacın kullanıldığı dönemde karşımıza çıkar. tedavi bitince... Cevabı gör

  • F32. 8 depresif epizodlar ve diğerleri

    Merhabalar adnan hocam ben size birşey danışmak istiyorum. hocam bn sağlık bölümünde üniversitede okuyorum 20 yasındayım malum üniversitenin ilk yıllarında yurda alışma sürecinde rahatsızlık gecirdim. sonra internetten arastırmaya basladım internette beni dahada strese soktu bir gece panik atak benz...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Adnan Cansever

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    İnternette araştırma yaparak kendisini iyileştiren kişiye hiç rastlamadım. belki yarar gören oluyordur ve bu kişiler psikiyatriste başvurmadığı için biz doktorlar sadece yarar görmeyenlerle karşı karşıya kalıyoruzdur. tedaviniz yanlış değil. trankobuskası sürekli kullanmamak lustrall ise hiç ara ver... Cevabı gör



  • Bayilma hissi, carpinti, kaygi

    Araba kullanirken ya da gormek.istemedigim biriyle yolda karsilasinca ya da " o tarafa bakmamaliyim" " of napicam simdi " gibi durumlarda bayilma hissi olusuyor. ilk hatirladigim gecen sene sahilde araba kullanirken cok rahat olmama ragmen 10 dk lik yol boyunca 20 30 kez vucudumda yuksekten duser g...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Fethi Turan

    Uzm. Dr. Fethi Turan

    Panik atak gibi gözüküyor ama daha net tanı için klinik görüşme gerekir . bu konularda sizin tanı koymamız yerine birisinden yardım almanız . yaşam kalitesini artması anlamında daha uygun bir yoldur . bizler bile profesyonel yardım alıyorüz. benim size tavsiyem en kısa zamanda ekonomi... Cevabı gör

  • Seraquel tam etki etmiyor

    Ben psikoz hastasıyım.daha önce lustral verildi işe yaramadı,lustralin yanına seraquel verilince hemen tamamen düzeldim.2,5yıl bu ilaçları içtim.ama yan etkiden dolayı ilaçları bıraktım.sonra leponex içmeye başladım.5 aydır içiyorum.o da yüzde 50 etki edince leponexin yanında yine seraquele başladım...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Adnan Cansever

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    Kullandığınız ilaçlar önemli ilaçlar. durumunuzu bilen bir psikiyatristiniz olmalı ve sorularınıza bu işbirliği çerçevesinde cevap aramalısınız. benim vereceğim cevaplar yanıltıcı olabilir. geçmiş olsun

  • Anksiyete ve bağırsak

    Hocam çok teşekkür ederim son sorum. evet hocam onun dediği gibi kullanıyorum anafranil ve atarax. ama anafranil geç etki eden bir ilaç olduğunu okumuştum, şimdiye iyileştirmesi gerekiyor muydu bağırsaklarımı? yoksa 3 ay gibi bir sürede mi tam etki gösterir?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Mehmet Oğuz

    Uzm. Dr. Mehmet Oğuz

    Merhabalar, antidepresanların etkileri genelde 3 haftada başlaması beklenir ancak bu süreç 6 hafta veya daha uzun bir süre olarakta değişebilmektedir. 1.5 aylık ilaç tedavisine rağmen hala belirtilerinizde istediğiniz gibi bir iyileşme gözlemleyemiyorsanız psikiyatri hekimininize yeniden başvurmanız... Cevabı gör






.
x