Yaklaşık 10 yıldır mevsimsel bipolar hastasıyım

  • Benim hastalığım depresyon tedavisi sırasında kullandığım anti-depresanlara (lustral-deprex) bağlı geçirdiğim hipomanik atakla başladı, ilk hipomanik atağı geçirmeden önce, o sıralarda alkol çok seyrek aralıklarla ve çok az tüketiyordum, ama sigara tüketimim vardı aşırı olmasa da (günlük 15-20), zaten atak öncesi son 1 sene içerisinde bu zararlı maddeleri kullanmaya başladım. Sonraki 5 sene içerisinde doktorumu değiştirerek anti-depresan ve antipsikotik kullandım (lustral-rispredal). Tabii ki o zamana kadar olan doktorlarım alkol ve sigara tüketimine dair hiçbir uyarıda bulunmadığı için, bilinçsizce bu ilaçlarla bu maddeleri kullanmaya devam ettim ve yaklaşık 5 sene önce hezeyanla seyreden ikinci hipomanik atağı da geçirdim ve yine doktorumu değiştirmek zorunda kalarak bu sefer yeni doktorumla depakin (günde 2)-risperdal (günde 1/2) e devam ettim, yaklaşık son 5 senedir hem hayatımı daha düzenli yaşıyorum hem artık sigarayı bıraktım, alkol de almıyorum. Aslında yaklaşık son 5 yılın özeti olarak genel toplamda özellikle dikkat ettiğim şey uykularım ve düzenli aile hayatım olmuştur ve bu ilaçların da epeyce faydasını gördüm tabii ki. Fakat doktorum depkain+risperdal i 5 yıl daha kullanmam gerektiğini öngörüyor, ben ise hastalığımın siklotimi seviyesinde olduğunu düşünüyorum, hiç öyle ağır depresyon ve manik ataklar geçirmedim, (kış aylarında depresif, bahar aylarında hipomani şeklinde) doktorumun bu isteğini insafsızca buluyorum çünkü kilo aldım, veremiyorum, hayatımın kalitesini artırıp ilaçlardan kurtulup evlenmek istiyorum, çünkü bu hastalığımı ilaçları eşime dostuma açıklayamam, hayata yenik düşmek istemiyorum. Sizce doğrusu nedir, doktorumu ilaçları bırakmaya ikna mı etmeliyim, daha önceki senelerde konuştum ama pek yanaşmadı, artık 5 sene oldu neredeyse. Ne tavsiye edersiniz?

  • Doktor Cevabı:

    Merhabalar, siz de haklısınız devamlı ilaç kullanmak, yan etkileri, sosyal boyutu vs vs sorun lar. ama bir de ilaçla elde ettiğiniz ve sürdürdüğünüz bir iyilik ve şifa hali, bence doktorunuzla doz ayarlanması ve uygun ve daha az yan etkileri olan ilaçlarla değişim uzlaşmacı bir yol olabilir, bu konuyu doktorunuzla görüşünüz, size kolay gelsin.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Bipolar bozukluk

    Merhaba doktor bey ben uzun zamandır bipolar bozukluk hastasıyım depakin ve abilify mountain igne kullaniyorum ayda bir kez.hastanede tedavi gördüm ve yaklaşık 15 ilaç içerken sabah akşam depakin ve ayda bir abilify mountain igne 400 mg kullanmaya basladim.yaklasik 4 yıl oldu hiç rahatsızlık yasamad...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bipolar bozukluk

    Merhaba doktor bey nazillide tedavi gördüm doktorum sizdiniz.allaha şükür kendimi idare ediyorum yaklasik 4yil oldu 9 kere şoklandim.sorum şu son zamanlarda içime sıkıntı giriyor ve aglama ihtiyacı hissediyorum insanlarla iletişim kuramiyorum gecen yil babami kaybettim bipolar bozukluk hastasıyım...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Alternatif tedavi ve dr. değişimi

    30 senedir tip 2 bipolar bozukluk hastasıyım. 53 yaşındayım. hep aynı doktor tedavimi yürüttü. hastane öyküm olmadı ve senede b1ya da 2 atak geçiriyorum. ilaç tedavisinin şart olduğunubiliyorum, başka bir tedavi yöntemi varmı? doktorum dan memnundum ama yaşı 75 oldu diye doktorumu değiştirmeyi düşün...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mehmet Levent Soylu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hocam merhabalar. bir sorum var.

    Hocam merhabalar. ben sizin şişli etfal hastanesi'ndeki eski hastalarınızdan biriyim. bir sorum olacak. bende bipolar bozukluğu var. şu an iyi durumdayım. fakat uzun bir süredir gördüğüm rüyaları çok fazla takıntı haline getiriyorum. gördüğüm rüyaları sürekli bazı olaylara yoruyorum. bu sebepten ba...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Oğuz Karamustafalıoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Mitomani başlangıcı

    Mitomani olmaya çok yakın hissediyorum kendimi. küçüklüğümden beri yalan söyleyerek açıklama yapmak ya da sorunlardan kaçarak kendime kaçış yolları buldum. gittikçe yalanlarım büyüdü ve şu an ayağıma dolanıyorlar. sevdiğim insanları üzmemek ve benim hakkımda kötü düşünmesinler diye söylediğim yalanl...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Emel Karabulut

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Iletişim yardım

    Size nasıl ulaşabilirim bipolar bozukluk teşhisi konuldu ve uzun zamandır ilaç kullanmıyorum şuan atak dönemindeyim.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ali Fuat Baykız

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Geçmeyen ruhsal çöküntü

    Cevabınız için teşekkür ediyorum hocam söyle ki ben bu rahatsızlığımdan ötürü birçok psikiyatri doktoruna muayene oldum tedavi gördüm(9-10 senedir) okul eğitimimden işimden dolayı 4 sene de bir kaç kez yerim doktorlarım değişti .ilk doktorum major depresyon dedi prozac risperdal verdi içtim çok o...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Oğuz Karamustafalıoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaçlarım depakin ve seraguel

    Ben elvan size nasıl ulaşabilirim online görüşme nasıl oluyor bilmiyorum ama sizinle bir görüşmek isterim lütfen...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Gülay Oğuz Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bipolar bozukluk

    Hocam hastamız zaten bu bir senenin ilk 2 ayını hastanede yatarak geçirdi

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Halil Özcan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kendiyle başa çıkamayan hasta!

    Hocam merhaba. öncelikle lütfen bana yardım edin. ben 32 yaşındayım 27 yaşından beri kaygı bozukluğu yaşıyorum (ara ara panik ataklarla beraber) yıllardır çeşitli ilaçlar kullandım bunlar paxil secita dloxia tegretol dü. ama ana problemim duygu durum bozuklukları ve ne olduğunu bilemiyorum. bipolar...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Tunay Karlıdere

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bipolar bozukluk

    Bipolar bozukluk 1 senedir devam ediyor. bunun tedavisi sürecinde şuan ne yapmalıyız? bir avuç dolusu ilaç içmesine rağmen hiçbir düzelme olmadı hocam. acaba farklı bir tedavi yöntemi var mıdır?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Halil Özcan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antideprasan stablon

    K bakmayın rahatsız ediyorum ama sorun şu antidepransa stablon dün başladım biraz bulantı var şöyle ki mesala belli yiyeceklerden tiksiniti var sanki yiyince kusacak gibi kudsmiyorum anlık oluyor birde uykuda nefesi kesildi k bakmayın knedi dr devlet hastanesi'nde ulasmadim sizi rahstsz ettim

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Lyrica ilacı

    Haklısınız hocam ancak benim tanısı konulmuş şizofreni, bipolar, paranoya, kişilik bozukluğu gibi ciddi bir psikolojik hastalığım yok bu durumda geçmişte algolojide ağrı için yazılmış bir ilaç yüzünden fişlenmek çok acımasızca olmaz mı :( gercekten bunu yapabilecek doktorlarımız var mı

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Acil ne olur

    Merhaba hocam stablon verdi dr bana hocam ancak sabah akşam verdi hocam lopressor ile kullanılır ne gibi yan etklileri var çok korkuyorum birde anksiyete olan hastalarda basın arka kulak kısmında ağrı duydunuz mu ağrıyor tüm vuxud ignelen ne oluyor

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bipolar yakını

    Hocam merhaba internet sitelerinden araştırmalarım sonucu birçok psikolog yüz yüze terapi ve danışmanlık hizmeti verdiğini merkezlerine müracat etmemi istedi. öncelikle belirtmek isterim hasta (danışan) ben olmadığım için merkeze gitmek veya yüz yüze terapiye karar vermek benim sorunuma çözüm sağl...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x