Vitamin desteği

  • Merhaba hocam. Annem 50 yaşında ve romatoid artrit tedavisi görüyor. Tedavisinde plaquenil, kortizon ve mide koruyucu ilaç var. Solgar female multiple gibi bir multivitamin ve D vitamini desteği alsa karaciğer veya böbreğine çok yüklenmiş olur mu? Koronadan dolayı bağışıklığını güçlü tutmak istiyor ve bir taraftan da kısa süre önce menapoza girdiği için böyle bir destek almak istedi ancak kullandığı ilaçlardan dolayı emin olamıyor. Kullanması sakıncalı mı yoksa iyi mi olur? Sizin öneriniz nedir? Şimdiden çok teşekkür ederiz, iyi günler.

  • Doktor Cevabı:

    Sayın cemile hanım: bu vitaminlerin, annenizin kullandığı diğer ilaçlarla herhangi bir geçimsizliği olmaz, karaciğerine veya böbreğine de (önerildiği şekilde kullandığı taktirde) bir şey yapmaz. ama bu vitaminlerin kullanımı ne koronaya ne başka bir hastalığa karşı bağışıklık sistemini koruduğuna dair bilimsel kanıtlar mevcut değildir. yani boş yere kullanmış olur, ne iyi gelir ne de zarar verir. boş yere paranızı (sağdan soldan duyup kandığınız için) çarçur etmiş olursunuz. sağlıklı günler dilerim.

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam cevabınız için çok teşekkür ederim ancak cümleleriniz üzerine kafamda annemden ziyade kendime dair bazı soru işaretleri oluştu. Şöyle ki yaklaşık 1 buçuk ay önce covid pozitiftim sonrasında doktorum bazı tahliller istedi ve demir eksikliğim çıktı. Onu reçete ederken 1000 iu D vitamani, 1000 mg C vitamini, 243.4 mg Magnezyum ve bunların yanında bir de multivitamin yazdı ve 4 ay kullanmamı söyledi. 27 yaşındayım ve başka bir ilaç kullanmıyorum. Bu verilen vitaminleri kullanmaya devam etmeli miyim yoksa boşuna vücuduma alıp organlarımı mı yoruyorum?

  • Doktor Cevabı:

    Sayın cemile hanım: demir eksikliği çıktıysa, demir tedavisi almanız ne kadar doğalsa vitamin eksikliği tespit edildiğinde de ilgili vitamini (hepsini birden değil) almanız da o kadar doğaldır. ancak meslektaşımın demir tedavisi sırasında ağızdan alınan demirin barsaklardan emilimini artırmak gayesiyle c vitamini önermiş olduğunu düşündüğüm için bunda bir sakınca yok. ayrıca toplumumuzda neredeyse herkeste d vitamini düzeyleri normalden düşük olduğu için bunu da anlayışla karşılayabilirim ama diğer vitaminler eğer düşük değilse gereksiz, hele de magnezyum tam bir balon, şişirip sağlık çalışanlarına tanıtım yapılıyor, bence son derece gereksiz bir şey.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Farmakolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Dilde oluşan kırmızı yama gibi leke

    Hatice hanım merhaba. yaş 26. 6 ay önce lenfadenit için kbb doktorum aksef diye bir antibiyotik yazdı kullandım. aksef bittikten sonra dilimde kuruluk yutma zorluğu gibi şeyler yaşadığımı hatırlıyorum ama önemsememiştim çok. bir ay gibi bir süre sonra dilimde beyazlık ve kırmızı yama gibi yuvarlakl...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hatice Erdem

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dilde yama gibi kırmızı yuvarlak leke

    Doktor bey merhaba. yaş 26. 6 ay önce lenfadenit için kbb doktorum aksef diye bir antibiyotik yazdı kullandım. aksef bittikten sonra dilimde kuruluk yutma zorluğu gibi şeyler yaşadığımı hatırlıyorum ama önemsememiştim çok. bir ay gibi bir süre sonra dilimde beyazlık ve kırmızı yama gibi yuvarlaklar...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Gebelik varmidir

    Hocam merhabalar 3 hafta önce sevgilimle surtunme yolu ile iliskiye girdik elimdeki spremi unutup vajinasini surdum ellerimi dalginlikdan kaynakli , bisey olmaz diye dusundum ancak sevgilim kafaya takmasi sonucunda 42 saat sonra ertesi hun hapi ella atti gecen hafta 2 gun gecikme sonucunda adet oldu...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Alkılıç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Aksef ve ağız mantarı oluşumu

    Hakan bey merhaba. 6 ay önce lenfadenit için kbb doktorum aksef diye bir antibiyotik yazdı kullandım. aksef bittikten sonra dilimde kuruluk yutma zorluğu gibi şeyler yaşadığımı hatırlıyorum ama önemsememiştim çok. bir ay gibi bir süre sonra dilimde beyazlık ve kırmızı yama gibi yuvarlaklar oluşmaya...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hakan Cıncık

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ventriküler aritmi

    Zekeriya hocam günaydın...hocam 12 saattir ara ara baş ağrisi krizleri yaşıyorum 3 yil öncesinde dökümante edipmiş 7 atimlik vt atagim var sonraki 8 adet efor eko holter ekg vs normal...ara ara ek atimlarim oluyor....hocam baş agrisi icin genellikle majezik kullanirdim evde kalmamis lakin arveles (a...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aksef sonrası ağızda mantar şikayeti

    Erdal bey merhabalar. 6 ay önce boğaz enfeksiyonu sebebiyle antibiyotik kullandım. kbb doktoru vermişti. aksef 500 mg. ilacı tamamen bitirdikten sonra dilimde bir şey kalmış hissi yaşamaya başlamıştım. bir ay gibi bir süre sonra dilimde beyazlık ve dilimin belirli yerlerinde madeni para şeklinde çuk...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Erdal Gül

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Secita 10 mg

    Merhaba 5 gündür secita kullanıyorum sürekli üşüme halindeydim ve kafamda yara çıktı acaba ilacın yan etkileri mi ve bunlar normal mi yoksa sıkıntılı bir durum mu iyi günler dilerim hocam

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Ezgi Didem Ayaltı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaç yan etkisi

    Hocam merhaba kolit enfeksiyonu geçirdim kullandığım ilaçlar çipro raneks meteospasmly hocam bu ilaçlar gece uykudan titreyerek çarpıntı ile insanı uyandriri mi ya da uykuya dalarken uyandırır mi aniden yan etki olarak göbek ağrıları ve guruldamalar var

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Muammer Kara

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Zoretanin yan etki

    Hocam 60 kiloyum sabah 10 akşam 20 olmak üzere zoretanin kullanmaya başladım ve 9 gün oldu çoğunlukta görülen yan etkiler oldu ancak 10.günün sabahında başımda ciddi dönme oldu ve bayılacak gibi oldum midem de bulandı ve ilacı bugün içmedim.bu normal bir durum mu ilaca kaldığım yerden devam edebilir...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Zoretanin yan etki

    Hocam 60 kiloyum sabah 10 akşam 20 olmak üzere zoretanin kullanmaya başladım ve 9 gün oldu çoğunlukta görülen yan etkiler oldu ancak 10.günün sabahında başımda ciddi dönme oldu ve bayılacak gibi oldum midem de bulandı ve ilacı bugün içmedim.bu normal bir durum mu ilaca kaldığım yerden devam edebilir...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hatice Erdem

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lucrin depot

    Hocam merhabalar benim intramural bir miyom mum mevcut ve doktorum lucrin depot 3.75 ilaç tedavisi başlattı 3 ay düzenli vurulmam gerektiğini söyledi yaşım 23 herhangi bir sıkıntı yan etki ilerde gebe kalamama gibi bir durum söz konusu olur mu bu arada miyom 5 cm olarak ölçüldü ve mutlaka ameliyat o...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Alkılıç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Zoretanin yan etkisi

    Hocam 60 kiloyum sabah 10 akşam 20 olmak üzere zoretanin kullanmaya başladım ve 9 gün oldu çoğunlukta görülen yan etkiler oldu ancak 10.günün sabahında başımda ciddi dönme oldu ve bayılacak gibi oldum midem de bulandı ve ilacı bugün içmedim.bu normal bir durum mu ilaca kaldığım yerden devam edebilir...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şehriyar Nazari

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete bozukluğu

    Merhaba doktor bey anksiyete depresyon ve sosyal fobim var cipralex 10 mg icmeye başladım ilac fayda edermi acaba ve anksiyetem yuzunden zaten aşırı kilo verdim ilacta mide bulantısı iştahsızlık yapiyor bu yan etkileri zamanla azalir mi acaba yoksa 30 kilo kalacağım

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antidepresan

    Merhaba sayın hocam. ben yaklaşık 1 haftadır duloxx kullanıyorum ve bu bende geç boşalmaya neden oluyor. zamanla bu durum düzelir mi yoksa ilaç tedavisi bittikten sonra mı ancak normale döner? ya da ilaç tedavisi bittikten sonra bile -kalıcı şekilde- normale dönmeyebilir mi? cevabınız için şimdiden...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Acil lütfen (ella,arveles)

    Mrb hocam 7 hafta 5 günlk hamileym hamile oldğmu bilmeden 2 veya 3. haftalarinda ella ve arveles içtm bugn doktorum cok olumsz konustu baska doktorada gorukmehi dusunuyorm sizden de fikir almak istedm herangi bir sakatlk ve sorun teskil edermi cok huzursuzm

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atila Karaalp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x