Uyku problemi

  • Yaşadığım uyuyamama sorunları ve dişlerimi farkında olmadan çok fazla sıkıyor olmamla ilgili olarak psikiyatriye başvurmuştum. Doktor beni uzunca dinledikten sonra Desyrel ve Buspon ilaçlarını yazdı. Herhangi bir düzelme olmaması üzerine 4 ay sonra tekrar doktora gittim Desyrel yerine Ketya ilacını yazdı ve buspona devam etmemi söyledi. 2 aydır da bu ilaçları kullanıyorum ancak ikisi de işe yarar bir etki göstermiyor. Desyrel beni sadece sersemletiyor yürüyüşümü zorlaştırıyordu, Ketya ise sadece kafamın içerisinde bir karıncalanma uyuşukluk hissi veriyor. Uyuyabilsem bile uykum çok fazla bölünüyor ve tekrar uykuya dalmakta zorluk çekiyorum. Bu sorun günlük hayatımı da zorlaştırıyor. Buspon ise dişlerimi sıkmam konusunda hiç yardımcı olmuyor. Artık iyice bunalmış durumudayım. Ne yapmalıyım?

  • Doktor Cevabı:

    Uykusuzluk ve diş sıkması, bir çok ruhsal bozukluğun belirtisi olabilir. yakınmalar bunlarla sınırlı ise ve başka bir rahatsızlık bulunamıyorsa, sadece bu yakınmaları düzeltecek daha az yan etkili ilaçlarla rahatlamanız sağlanabilir. eğer başka bir rahatsızlığın görünen belirtileri ise, rahatsızlığa uygun daha spesifik tedaviler uygulanabilir. bu arada düzenli spor, beslenme düzeni, kötü alışkanlıklardan uzak durma, belirli bir saatte uyanma gibi uykuya yardımcı olacak alışkanlıkları kazanmak yararlı olabilir. tabi ki en iyisini doktorunuz bilir. tekrar başvurunuz. sonuç alamayacağınıza kanaat getirirseniz, doktorunuzu değiştirebilirsiniz. normalde, psikiyatri bilimi bu sorunları çözme konusunda yeteri kadar bilgi birikimini bize vermiş durumda ancak bazen çözüm, doktordan doktora ya da hastadan hastaya değişkenlik gösterebiliyor. geçmiş olsun

    tarihinde cevapladı.

Ankara Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Xanax bırakma

    Xanax bırakma corona günlerinde geç yatmaya alıştım. coronayı kafama çok takıyordum. sonra öksürük gıcığı dert ettim. süt ve ıhlamur içip geç yatıyordum. sonra 3 gün hiç yatamamaya başladım.diğer gün biraz yattım. sonra yine tekrar etti ve uyuyamama sıkıntısından yer değiştirmelere ve ayakta gezmey...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bulunduğum işten başka bir işe geçiş konusunda kararsızım ne yapmam lazım ?

    Merhaba hocam , kararsızlık ile alakalı bir durumu danışmak istiyorum. memurum , ve gönlümde öğretmen olmak olduğu için kontenjan artırma gibi bir çok uğraş çaba yetkililerle görüşme vs emekler sonucu branşıma yeterli kontenjan vermelerini sağladım tek başıma yaptım bunları. ve sonucunda allah nasip...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lgsden sonra stres

    Merhaba hocam ķızım birkaç gün önce lgs ye girdi ve lgs den sonra sunu kodladim mi bunu kodladim mi diye telas ve stres yapmaya basladi ve sonuçlar 16 temmuzda açiklanacak bu zamana kadar stres yapmasini istemiyorum sizce ne yapmaliyiz artik bizde stres olmaya basladik yapti mi yapmadi mi diye zaten...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Candan Taşkıran

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ilac kullanımı

    Hocam iyi günler diliyorum. bende 4 sene önceye kadar tuvalet olmayan biyere gidememek gibi bi fobi oluştu bu olayi aşmam icin psikiyatri doktorum bana paxera 30 mg ve trankobuskas ilaclarini verdi bi dönem sonra ilaclardan paxeraya devam ettik askerde ilacım 10 mg kadar düştü askerden geldim hala...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasret Karabulut Gül

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Wellbutrin kaygı ve huzursuzluk

    Hocam merhabalar . 25 şubattan bu yana madde asermesi icin wellbutrin 150 mg kullanmaktayım. 9 şubattan bu yana madde kullanmıyorum. wellbutrini başladığımızdan bu yana hicbir değişiklik hissedemedim hatta öğlen saatlerinde yoğun huzursuzluk ve kaygı duygusu yaşıyorum.ek olarak sosyal fobi icin cipr...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sevil Altınkılıç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kaygi bozuklugu

    Allah sizden razi olsun tesekkurler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Somatik

    Slm hocam aşırı takıntılı evhamlı biriyim dışarıya tek başıma çıkma evde tek başıma kalma gibi korkularım bi ara okulda atak gecirmiştim ne zaman o okula gitsem aynı seyler oluyor vücudumda kasılmalar uyusmalar agrılar olustu aniden boğazım kuruyor nefes darlıgı ve kalp carpıntısı oluyor bi çok bran...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sorunum hastalık mıdır

    Hocam merhabalar. ben 20 yaşında erkeğim. geçen sene sınava girmek için hazırlık yaptığımda birşeyler farkettim. paragraf sorularını okuduktan sonra anlamayıp tekrar dönüyorum.okumama rağmen hiçbir şey aklımda kalmıyordu.bu arada aklıma takıntılarim geliyordu.en kolay şeyleri bile belli tekrar yaptı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Remzi Kutanis

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kaygi bozuklugu

    Iyi aksamlar ben kronik ankisiyete hastasiyim cocuklukdan ve madde sorunum vardi 3 ay oncesine kadar antidepresan kullaniyorum su anda benim sorum su bagimlilik sorunu olan bir insan maddeni burakdikdan sonra ama doktor kontrlonde tranklizan ilaclar yani benzodiazepin ilaclar kullana biirmi yani bu...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Psikolojik nefes darliği

    Hocam ara ara gelen bir nefes açlığı mı desem nefes darlığı gibi birşey var boğazım düğümleniyor sanki aldığım nefes yetmiyor gibi oluyor ne yapmalıyım nasıl geçer

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Taner Değirmenci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozukluğu

    Hocam cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.bir sorum daha olacaktı izninizle.hocam internette bazı yerlerde bu ve sve ek atımların kalp yetmezliği yapabileceği yazıyor bu doğru mu? doktorum bu atımların stresten olabileceğini söyleyip dideral yazdı ama kullanmasan da olur dedi.hocam geçen yıl anksi...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete bozukluluğu

    Hocam iyi akşamlar annem sabah yarim citolos xanax 0.25mg öğlen 0.25 xanax gece zestat 15mg alıyor öğleninki xanax kesileli 2 gün oldu korku ve kaygıları biraz daha arttı normalmi?zamanla bünyesi alışırmı tşk ederim

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Rexapin

    Merhabalar daha önce rexapin 5 mg kullandım otuz kilo aldım ilacı birakali dört ay oldu kilolarimin gitmesini istiyorum ilacı birakmamdan dolayı kilo verebilir miyim

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Emzirirken ilaç

    Emzirirken antidepresan kullanımı hocam merhabalar doğum sonrası kaygı bozukluğu yaşamaya başladım emziriken ilaç kullanılabilirmi semiha hocam antalyadayım dr um kullanılabilen ilaçlar var dedi bir de size danışayım dedim

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Semiha Şen Kaya

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lustrallll

    Hocam merhabalar 17 yaşındayım ,ben 1 aydır lustral kullanıyorum , uykuya dalmada güçlük , erken saatlerde uyanma , sık sık uyanma gibi uyku bozuklukları yaşıyorum . şuan da psikolojik rahatsızlığım %75 azaldı ama şimdi de bu sorun ortaya çıktı . bu durumların lustralla ilgisi var mıdır ? ben günde...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mihriban KELEŞ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x