Temizlik hastalığı, kaygı,obsesif-kompülsif bozukluk, citol 40

  • Merhaba Sayın hocam, annem yaklaşık 20 yıldır temizlik hastalığı ile mücadele ediyor. Sosyallestigindr daha iyi idi ancak korona sonrası gozlemlerime gore daha cok artis gosterdi.örnegin hergun telefon görüşmesi yapan annem artık ;telefondan mikrop geçebileceği endişesiyle, eğer o an telefonla görüşüyorsak sofradan kalkıp gider oldu. O an ellerini yıkıyorsa cam pencere açıksa veya telefonla konsuyorsak kapiyi kapamamızı ister oldu. Eger kapamazsak elini tekrar yikayacagini söylüyor, ki dediginide yapiyor. Citol 40 mg kullaniyor 2 yildir doktora gidemedik yeniden. Citol 20 den 40a yukseltmislerdi 2 yil once kaygidan dolayi yuruyemedigi icin... şuan 40 mg kullanıyor halen. Benim size sorum şu; bizler ona nasıl davranmalıyız. Genelde anlam veremediğimiz için artık çok kavga eder olduk onunla :( anlayissiz yaklaşıyoruz. Onun iyiliğini istiyoruz ama buna izin vermiyor o nedenle aramızda sürtüşmeler oluşuyor. Onun istediğinimi yapmalıyız?yoksa biz onu doğru yönlendirmek amacıyla zorlamalımıyız düzelmesi için. Koronada hep evde kendisi. Baska alternatif ne yapilabilir duzelmesi için sosyallesemedikce agirlasiyor

  • Doktor Cevabı:

    Öncelikle geçmiş olsun. karaciğer nasıl bir organ ise ve hastalanıyorsa, beyin de bir organdır ve hastalanabilir. okb de bir beyin hastalığıdır. bu rahatsızlıkta kişiye saçma gelse de zihnine gelmesine engel olamadığı dürtü ya da düşünceye ( bulaş korkusu...) obsesyon, bunu gidermek için yaptığı davranışa ( el yıkama...) kompulsiyon denir. bu rahatsızlık stresle tetiklenir. her kompulsiyon, obsesyonu arttırdığı için stres altında bu örüntü artabilir. stresini sağlıklı bir uyarana yönlendirdiği zaman azalması beklenir. ilaç tedavisine ilave bilişsel davranışçı terapi yararlı olabilir. ailenin yapabileceği destekleyici olmak, eleştirel tutumlardan kaçınmak, onu rahatladığı uğraşılara yönlendirmek olabilir ancak annenizin psikoterapi alması gerekli görünüyor. tekrar geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Zedprex, algılamayı güçleştirir mi

    Hocam zihinde donukluğa sebep olur mu algılama güçlüğü yapar mı bilişsel olarak nasıl bi etkisi olur acaba?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Zedprex, algılamayı güçleştirir mi

    Merhabalar hocam kpss hazırlık sürecindeyim bir haftadır zedprex 20 mg kullanıyorum bu ilaç algılamada güçlük çekmeye, kafada donukluğa sebep olur mu acaba? bir haftadır kullanmaktayım uyku hali yapıyor biraz odaklanmada güçlük çekiyorum bu geçici bir durum mu acaba bilgi verirseniz çok mutlu olurum...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb anksiyete

    Hocam merhaba ben ms lupus başta olmak üzere otoimmun hastalıklardan çoğuna sahip biriyim. 25 yaşındayım. anksiyete okb öfke problemim var. günde min 9 hap içiyorum 3 günde bir ms iğnesi kullanıyorum. ilaç içmeye ne halim ne de gücüm kaldı. psikolojik rahatsızlıklarımda hayatımı daha da çekilmez hal...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Samuray Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Okb hastası

    Hocam merhaba ben okb hastasıyım eşimi çok seviyorum ve boşanmayla ilgili yoğun vesvese yaşıyorum konuşurken sürekli aklımda boşama fikri var bana düşünce eylem kaynaşması dediler ama bana öyle değil gibi geliyor size sorum şu şekilde ben bundan çok korkuyorum ama bazen boşama amaçlarcasına kon...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Buket Tuncer Eryonucu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yardim edin lutfenn

    Hocam bende hep bir ölüm korkusu var daha önce boğularak ölme vardı yemek yiyerek yendim o korkumu sonra korona vardı onuda yendim şimdi de kuduz korkusu oldu bende dışarı bile çıkamıyom bu korkudan her köşe başında hayvan çıkıyo karşıma bende çok korkuyom hayatım alt üst oldu bu korkularımı nasıl y...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yardim edin lutfenn

    Hocam bende hep bir ölüm korkusu var daha önce boğularak ölme vardı yemek yiyerek yendim o korkumu sonra korona vardı onuda yendim şimdi de kuduz korkusu oldu bende dışarı bile çıkamıyom bu korkudan her köşe başında hayvan çıkıyo karşıma bende çok korkuyom hayatım alt üst oldu bu korkularımı nasıl y...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Yardim edin ne olur hocam

    Hocam bende hep bir ölüm korkusu var daha önce boğularak ölme vardı yemek yiyerek yendim o korkumu sonra korona vardı onuda yendim şimdi de kuduz korkusu oldu bende dışarı bile çıkamıyom bu korkudan her köşe başında hayvan çıkıyo karşıma bende çok korkuyom hayatım alt üst oldu bu korkularımı nasıl y...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kuduz korkusu

    Hocam bende hep bir ölüm korkusu var daha önce boğularak ölme vardı yemek yiyerek yendim o korkumu sonra korona vardı onuda yendim şimdi de kuduz korkusu oldu bende dışarı bile çıkamıyom bu korkudan her köşe başında hayvan çıkıyo karşıma bende çok korkuyom hayatım alt üst oldu bu korkularımı nasıl y...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yardımcı olurmusunuz

    İyi günler benim hep bir hastalık korkum var yasim 17 bu yaşa kadar çok iyi pozitif biriydim ama şu son 2 aydır hayatım maf oldu bu korkularımı yenmek istiyorum şuanda kuduz korkum var önceden kuduz ne bilmezdim hayvanları severdim şimdi ise sokağa bile çıkamıyom hayvan salyasi gelcek isircak diye b...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Özge Koçak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Yardım edin hocam

    Hocam bende hep bir ölüm korkusu var daha önce boğularak ölme vardı yemek yiyerek yendim o korkumu sonra korona vardı onuda yendim şimdi de kuduz korkusu oldu bende dışarı bile çıkamıyom bu korkudan her köşe başında hayvan çıkıyo karşıma bende çok korkuyom hayatım alt üst oldu bu korkularımı nasıl y...

    Doktor Cevabı:

    Psk. Cem Aslıtürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb ilaç yan etki

    Yusuf bey önerilerinizi dikkate aldım kanımda bir şey çıkmadı okb ilaçlarından kaynaklandığı kesinleşti teşekkürler yardımcı olduğunuz için :)

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Zedprex yan etki

    Hocam zedprex kullanmaya başladım 3 gündür sabahları tok karnına iciyorum fakat akşam yatağa yatınca uyumadan nefes darlığı kalp ağrısı ya da göğüs ağrısı da olabilir hissediyorum ilaçtan kaynaklı mi anlayamadım. o yüzden ara verdim tekrar başladım ara verdim tekrar basldim bu yanlış biliyorum hoca...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Cinsel takinti

    Hocam ben paxil ve dogmatil kullanıyorum. paxil 20 mg dogmatil 200 mg. dogmatili ne zaman bırakmaya çalışsam ruhen kötüleşiyor um. 2 gün 200 mg i kestim takintilarim arttı. bu antipsikotik ilaçlar antidepresan ilaçlar dan daha mi etkili ? paxil nerdeyse hiç etkisini görmüyorum.ama dogmatil atınca bı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb sürekli tekrarlarmı? tekrarlamamak üzere kurtulmak mümkünmü?

    Merhaba hocam cevaplarsanız çok sevinirim 7 senedir obsesif kompulsif bozuklukla mücadele ediyorum bende sadece dusunce seklinde takinti oluyo kac kere kurtuldum sandim tekrar nüksetti ilac kullandim gitmedigim doktor kalmadi çogu kisi senin kişiliğin böyle takmadan duramazsin diyo düzgün bir tedavi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yalçın Güzelhan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Cinsel takinti

    Valla hocam öyle bir konuşuyorsunuz ki umut saciyorsunuz. benim denemediğim para basmadigim.aylik 3000 lira terapi ve doktorlara vererek halen kurtulamadigim okb için doktorlardan duyduğum tek söz okb nuks eder ara sıra.. bense bitirmek ve komple kurtulmak istiyorum. okb nin sizin gözünüzde hastadan...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x