Tedavi ile ilgili yönlendirme

  • Saygıdeğer, Hocam Merhabalar, Öncelikle rahatsızlık vermiş isem lütfen kusuruma bakmayın. 26 yaşında erkek bir bireyim . Özel bir klinik doktorunun yönlendirmesiyle okb ve anksiyete için 2 sene efexor kullandım. Kendimi iyi hissetmeye başlığımı söylediğim zaman kısa süreli bir ilaç bırakma süreciyle ilacı kesti. Sonucunda yoksunluk belirtileri, bağırsak sorunları mide bulantıları, kalp ritiminde bozukluk yaşadım.ellerimde kollarımda uyuşmalar elektriklemer vs. Bu durumlardan sonra Tekrar devlet hastanesinde bir psikiyatriste başvurdum. Onun da tanısı aynı oldu ve bana paxil 20 mg dan başlayarak 40 mg kadar ilerleyen bir tedavi uygulamaya başladı. ara sıra kaygı korku yaşasamda önemsemiyordum. İyi hissediyordum kendimi. Bu arada 5 /6 seansta psikoterapi aldım. Tedavimin 10.ayını doldurmuş bulunuyorum. Doktorumu memlekette bırakıp iş dolayısıyla başka ile yerleşmiş olma sebebimle en son bana 1 ay 5 mg paxera kullanmamı ve bırakmamı söyledi.Efexor bıraktığım dönemdeki sikayetlerimi tekrar yaşayacağım düşüncesi kafamda dolaşmaya başlayınca , 5 mg doza başladıktan 10 gün sonra şikayetlerim yeniden nüksetmeye başladı. Bir anda ne olduğunu anlayamadan kaygılar, korkular, takıntılar, mide bulantıları, ter basmaları bağırsak sorunları, vs. kendisine mail yoluyla ulaştım ve bana tranko buskas kullanıp kısa süre içerisinde bdt tedavisi yapan bir uzmana görünmemi istedi ve ilaç kullanımımın son halini o uzmanın karar vermesini istedi.İlaçlara artık güvenim olmadığı için ilaç içmek istemiyorum artık. Çünkü hepsinin sonucu aynı yola çıktığını fark etmiş oldum. Bu süreci daha rahat atlatılması için sizin düşünceleriniz nelerdir öğrenmek isterim Teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    Psikiyatri

    Psikoterapi sürecine başlamanızın sizin için daha iyi sonuç verebileceği kanaatindeyim.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kıyafet takıntısı

    Merhaba 4.5yasinda kızım var yaklaşık 2 yildir kıyafet takıntısı var..hep kendi istedigi kıyafeti giyiyor ve kilot giymek istemiyor sadece dışarı çıkarken zoraki giyiyor eve gelir gelmez çıkarıyor hemen aynı taytini giyiyor artık hayat çok zorlaştı bizim için ne yapmamiz gerekir acaba başka bir prob...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun Caferov

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antidepresan kullanmak

    Hocam üzerine gitme dediğiniz erp yöntemi gibi bir şey mi yani sorular takıntılı şeyler akla geldiğinde cevap vermemeye cevap aramamaya çalışmak kendimi maruz bırakmak bunlar iyileşmeye yardımcı olur mu?i̇laç yanında da bunu yapmak mı gerekiyor?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Ezgi Didem Ayaltı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antidepresan kullanmak

    Merhaba hocam.doktor bana okb için ilaç yazdı.önce anafranil 75 mg yazdı.sonra da 150 mg'a çıkardı.yaklaşık 15 gündür 150 mg kullanıyorum.bu ilacın okb için önerilen dozu nedir?bu ilaç etkisini ne kadar sürede gösterir?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Ezgi Didem Ayaltı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hocam ne olur yardım

    Merhaba hocam kendimi anlatayım son zamanlarda işin içinden çıkılmaz hal oldu bankaya gidiyorum yatırdığım tutarı bıkıyorum eve geliyorum şüphe kaplıyor dıyorum kendime evde saydım bankada saydın niye suphe ediyorsun ben atamıyorum gidiyorum kayıtları gösteriyorlar geçiyor telefonun bataryasını degi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Deniz Doğruöz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb kesin çözüm

    Hocam benim doktorum okb için 3 ay ilaç kullandirip sonra yavaş yavaş kesmeyi denedi. sonraki 1.5 yıl düşük doz ilaç kullandık. okb için 3 ay ilaç kullanıp kesmek mantıklı miydi? en az ne kadar süre ilaç kullanılmalı bunu n bir süresi var mi

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Obsesif kompulsif bozukluk

    2 yıl önce obs bozukluk tanısı konuldu. 2 yıllık tedavisi var dendi. paxera 10 mg ile başladım. devam ettim bu süre boyunca. pandemi olunca doktora gidemedim. ve kullandım. 3 gündür kullanmayı bıraktım. baş dönmesi ve ağlama isteği var. sizce başlamalı mıyım

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Remzi Kutanis

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kötü hissetme

    Size sormuştum hocam 11-12 yaşlarındayken 2 küçük çocukla cinsel oyun oynamıştım birbirlerine dokunmalarini söylemiştik ben ve benden küçük bi arkadaşımla beraber bu bir taciz midir ben sapkın biri miyim diye düşünüp duruyorum hocam bir de şöyle bir şey aklıma geldi birbirlerine dokunmalarini söyled...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ilaçlarım etkileri

    Merhaba okan bey yaygın anksiyete panik bozukluk durumumla yoğun olunca doktora gittim ve bana dideral çeyrek x2 paxera 20mg aripa 5 mg verildi ancak. herşeyi dert eden ben ilaçlara başlarkende kaygıyla baktığım için önce diderale başladım etkisi çok hoşuma gitti fakat aşırı derecede nefes darlığı v...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sürekli düşünme

    Aylin hanım merhaba benim aklıma sürekli istemediğim şeyler geliyor aklıma birşey geldiği zaman onu günlerce kafamdan atamıyorum beynime yapışıp kalıyor geçmiyor günlerim zehir oluyor i̇çime kapandım kimseye anlatmak istemiyorum bazen artık düşünmekten ağlıyorum yoruluyorum sizce neyim ola...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Aylin Aydemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Uyandıktan sonra daha kötü ve yoğun hissetmek

    Serhat bey hayırlı mutlu günler benim şöyle bir problemim var ben sabahları uyandıktan sonraki saatlerde kendimi çok kötü hissediyorum. hissettiğim duygular daha korkunç daha gerçek geliyor ve panik atak anksiyete sıkıntım hep uyandıktan sonraki 3-4 saatte oluyor. kalbim daha sert daha hızlı atıyor...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ilaç bırakmak

    Merhaba yaklaşık 10 yıldır önce anksiyete sonra okb tedavisi için aralıksız paxera kullandım kendimi iyi hissettiğim için bırakmak istedim 2020kasımda 40mg ı ikiye bölüp ocak ayına kadar kullandım sıkıntı yaşamadım ocakta 10mg a inip 2 ay kullandım 5mg 2 ay kullanıp tamamen bıraktım yoksunluk sendro...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb ve anafranil

    Hocam iyi günler dilerim. hocam okb tedavisi görüyorum doktor kontrolünde. kullandığım ilaç anafranildir. anafranil ilacı doktor kontrolünde yüksek doz olarak 300mg kullanılabilir mi?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sıkıntım okb ile mi ilgilidir?

    Merhabalar hocam, ben 17 yaşında lise öğrencisiyim. bir kaç sıkıntım mevcut sizin aklınıza hangi tanı geliyor merak ediyorum fikir edinmek istiyorum. bir takıntım mevcut, muhtemelen çoğu sorunumun da kaynağı bu.. takıntım şu şekilde, ne zaman mutlu olsam takıntımdan ötürü hemen kendime olumsuz bir ş...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Merhaba hocam

    Merhaba hocam 10 yildir okb kaygi tedavisi goruyorum benimki düşünsel başima kotü birsey gelecek korkusu paxera 30 mg meresa 50 mg ve anafranil 75 mg kullaniyorum efexor adli ilaci merak ediyorum paxera artik fayda etmiyor gibi yerine efexor kullanabilirmiyim saygilar

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Stresten aşırı gaz olurmu

    Merhaba hocam.benim eşimin şiddetli gaz problemi var.yemek yiyemiyor.herseyden bıkmış bi hali var.ve vücudun da uyuşma var.gastroenteroloji doktoruna muayene oldu midede gastrit var denildi.cok tedavi gördü. acaba bu durum psikolojik olabilir mi.hem yediği hersey dokunuyor gaz çıkartıyor boğazı gazd...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İsmail Çetin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x