Tansıyon

  • Mrb hocam ben 30 yasında bayanım son 1.5 yıldır cok streslı gunler gecırıyorum daha pa tedavımı yarım bırakmıstım ama ıyıydım..bır gece tansıyonumun 14 10 olmasıyla hayatım kabusa dondu..dahılıye bolumunde gereklı butun tahlıller yapıldı ve hıcbı sorun cıkmadı. tansıyonum 12 8 11 8 de sabıt genelde.. ama bazen anıden mıdem bulanıyo ve tansıyonum yukseldı dıyıp olcuyorum 14 9 cıkıyo anında baskasına olcturuyorum 12 8 cıkıyo..bu bı hastalık mı anıden snyeler ıcınde tansıyon yukselıp duser mı..normal bı durum mu..gunde yaklasık 50 kez tansıyon lcuyorum sabah uyandıgımda bugun yukselır mı dıye dusunmekten dıarı cıkamıyorum hıcbısı yapamıyorum lutfen yardım edın :(

  • Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Fehmi Kaçmaz

    Çok kısa ifade edecem. tansiyonunuzu ölçmekten vazgeçin. stresli olduğunuz durumlarda tansiyon yükselmeye başlar ve bu normal bir durumdur. tansiyonun bu dönemde yükselmemesi sorundur esasında. ama ailede tansiyon yüksekliği olan birey varsa. 24 saatlik ambulatuar tansiyon takibi yapılması uygundur. geçmiş olsun


Gaziantep Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Nizamettin hocanin nerde gorev yaptigini ogrenmek

    Hocam iyi gunler yine dicle üniversitesi tıp fakültesi kalp damar hastanesinde mi girev yapiyorsunuz?eski bir hastaniz olarak tekrar muayene olmak istiyorum kontrol amaçlı

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Nizamettin Toprak

    Prof. Dr. Nizamettin Toprak

    Evet aynı yerdeyim. beklerim.

  • Kalpte gevseklik

    Merhaba hocam benim kalpte hafif gevşeklik var ve arada sırada sol göğsümde ağrı yapıyor doktor 5 yıl sonra gel dedi fakat ozamana kadar bir ilerleme olmazmi

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Bahri Aktosun

    Uzm. Dr. Bahri Aktosun

    Merhaba, sanirim mitral kapak prolasusundan bahsediyorsunuz, mitral kapak yetmezligi yok ise 5 yilda bir, var ise daha erken kontrol önerilir.

  • Erkekte göğüs büyümesi

    Cevabınız için teşekkür ederim.aradan geçen zaman içinde şikayetim azaldı. ben hipertansiyon hastasıyım ve doktorum bunun böbrek üstü bezi hormonlarından olduğunu söyledi tetkikler sonucunda. şimdi de aldactone yerine epleday verdi. ama yan etkileri okuduğumda aynı göğüs büyüme yapabilecegi yazıyor...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Rengin Türkgüler

    Uzm. Dr. Rengin Türkgüler

    Kesinlikle ama kesinlikle doktora sormadan ilaç bırakmayın. çok tehlikeli sonuçları olabilir. bu arada kilo fazlanız varsa kilo verin, tansiyon ve meme probleminizin çözümüne yardımcı olur. iyi günler diliyorum



  • Sol göğüs ve kol ağrısı

    Teşekkürler hocam sağolun

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    .

  • Sol göğüs ve kol ağrısı

    Anladım hocam babam erken yaşta kalp krizinden vefat etti o yüzden bu kadar taktım bu olayı cevap verdiğiniz için teşekkürler

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Tekrar geçmiş olmuş.

  • Sol göğüs ve kol ağrısı

    Kalp kapağında bükülme bide hafif ritim bozukluğu var dediler ama bunlar önemsizmiş fakat sol kolumla beraber göğüs ağrısı olunca beni korkutuyor. göğüs hastalıklarına da gözüktüm bişey bulamadılar. tek korktuğum kalple ilgili olabilmesi

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Gerekli tetkikler yapılmış görünüyor. yine de kalp hastası olma ihtimalinizi düşünüyorsunuz. olay bir süre sonra takıntı haline gelir. hangi tetkik yapılırsa yapılsın bir başka doktora da görünme ihtiyacı hissedersiniz. internetten araştırıp şu testi de yaptırsam mı? diye düşünürsünüz. psikiyatrik v... Cevabı gör



  • Sol göğüs ve kol ağrısı

    Hocam öncelikle iyi günler benim yaklaşık 2 aydır sol göğüs kol ağrılarım oluyo ve bazen batma oluyo 4 - 5 tane kardooloji uzmanına gözüktüm hepsi ekg, efor, eko, holter gibi testler yaptı en son gittiğim doktor kalp kapağında bükülme var ve hafif bi ritim bozukluğun var ama bu ağrı yapmaz dedi bişe...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Göğüs ağrısının kalp damar tıkanıklığı dışında bir çok sebebi olabilir. kalp ile ilgili testler normalse bir süre kardiyoloji polikliniğinden uzak durmakta fayda var. geçmiş olsun.

  • Bt anjiyo gerek mi?

    Slm 43yaşında bir erkeğim .esasen kontrol amaçlı olsa da son zamanlarda kalp çevresinde sızı vb şekilde hissettiklerim psikolojimi olumsuz etkilediği için gittiğim kardiyolojideki test ve tahlil sonuçlarım şöyledir: ldl-225, trglresid-146 (hdl istememiş 2016 daki testte 44 çıkmıştı), muayene anında...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Akar Yılmaz

    Doç. Dr. Akar Yılmaz

    Mps inferior yumuşak doku atenuasyonu göbek nedeniyle diyafragmanın kamerayla kalp arasına girmesinden kaynaklanır ve çoğu zaman kalp kanlanma bozukluğuna işaret etmez ldl niz >190 olduğundan ve ailenizde kalp hastalığı öyküsü bulunduğundan kolesterol düşürücü ilaç kullanmalısınız. bt anjiyo koroner... Cevabı gör

  • Babam akciğer kanserimi 😞

    Merhaba hocam lütfen allah rızası için yardımcı olabilir misiniz benim babam 59 yaşında 20 sene sigara geçmişi var 15 senelik koah hastası geçen kardiyoloji eko raporunda 7 mm pedikatrit sıvı uzerine akciğer tomografisi istendi pet çekimine yollandı lütfen yardımcı olun allah rızası için pet için ra...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Fuat Erel

    Prof. Dr. Fuat Erel

    İyi günler öncelikle geçmiş olsun umarim babaniz sigara içmiyordur. (ve siz de ) sagda apeksde dorsal kesimde çevresi düzensiz görünümde yaklasik 14 mm boyutunda noduler lezyon. takibi gerekir. pet ile değerlendirilebilir, ya da girişimsel radyoloji olan bir üniteye başvurmanızı öneririm.



  • Göğüs agrisi

    Merhaba hocam 2 aydirndevam eden sol göğüs agrım vardı sol kolda ara ara hafif ağrılar eko ekg efor testi hepsi temiz bt ilaçlı filim çekildim şu ibareler yazıyor nedir acaba merak ettim ciddi bisey yoktur inşallah. iyi gelişmiş intermedier arter varyasyonu izlendi. sirkumfleks kroner arter (cx)do...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Normal çıkmış. geçmiş olsun

  • Dideral hk.

    Hocam bende son beş aydır başımda bir dönme gibi , ders çalışırken kafam çekiliyor gibi oluyor. yolda yürürken boyun baş ve göz koordinasyonumda sorun hissediyorum. boyun bolgemden beynime doğru bir elektriklenme, çekilme tarzı bir sıkıntı var. ağrı da beraberinde seyredebiliyor. beş ay önce kpss sı...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Psikolojik gibi görünüyor. geçmiş olsun.

  • Dideral hk.

    Kolay gelsin efendim. bende belli hallerde aşırı heyecan çarpıntı titreme durumları var. daha önce bir psikiyatriste gitmiştim. dideral kullanmami soylemisti. ben şu an çok uzun süredir kullanıyorum bu ilacı. ama çok yüksek dozda değil . bir haftada ortalama bir tane alıyorumdur. günde çeyreğin yarı...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Kullandığınız dozda bırakın zehirlemek etkisi bile olması çok zor. siz kullanmaya devam edin. geçmiş olsun.



  • Miğde-omuzağrım

    Hocam 19 yaşındayım miğdem de sürekli iğne batıyor ve sol omzum çok ağrıyor geçmiyor ağrısı kalbim ve sırtıma da vuruyor arada uyuşuyor göğüsüm sırtım boynum omzum nedeni ne olabilir

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Öncelikle boyun problemleri sonrasında mide ve yemek borusu rahatsızlıkları ekarte edilmeli. geçmiş olsun.

  • Göğüs ağrısı

    Hocam merhaba 24 yaşındayım hocam göğsümde bi ağrı var 10 aydır devam ediyo hocam ağrı bazen bıçak batması bazende sıkışma gibi bu ağrı sol koluma yayılıyo sol kolum hemen hemen hergün ağırıyo ailede babam anjiyo oldu bununla ilgili 6 kez kardiyoloji ye gittim sayısız ekg 1 defa efor testi eko kan t...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Doç. Dr. Mehmet Kayrak

    Tarif ettiğiniz ağrı kalp damar tıkanıklığını düşündürmüyor. kalp tetkikleriniz de normal çıkmış.yansıyan ağrılar mide ve yemek borusu rahatsızlıkları boyun problemleri vs. ekarte edilmeli. kaynak bulunamıyorsa psikiyatrik muayene gereklidir. geçmiş olsun.

  • Sintigrafi sonucu

    Ben 10sene önce kalp krizi geçirdim ve anjiyoyla 2damarıma stent takıldı.1sene sonra tekrar anjiyo oldum ve tıkanma oldu balon yapıp açtılar.3ay önce tekrar anjiyo oldum 1ay önce sintigrafi çekildim.sintigrafik bulgular ham görüntü incelendiğinde lv kavitesi ileri derecese genişlemiştir.rest ve stre...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Gündüz Yümün

    Doç. Dr. Gündüz Yümün

    Geçmiş olsun bahsettiğiniz düzeyde kalp defekti oluştuğu durumlarda kkalp yetmezliğine karşı tedavi protokolleri yapılmaktadır. öncelikle ilaç tedavisi ve gerekirse girişimsel yöntemler uygulanmaktadır. kardiyoloji polikliniiği kontrolü öneririm. bu konuda koşuyoklu hastanesini tercih edilebilir... Cevabı gör






.
x