Tansiyon ilaçları şiddetli baş ağrısı yapıyor! doğru ilaç nedir?

  • Merhaba hocam. 30 yaşındayım. 180 cm boy 110 kg ım. Yani minimum 30 kg fazlam var. Tansiyon atakları yaşıyorum. Tansiyon ataklarında 16-10 a çıkıyor. Böbrek hormonları,eko,efor ve diğer tahliller temiz çıktı. Tansiyon ortalamam 140-90 çıktı hocam. Kilo verene kadar kontrol altına almak için önce Delix 5 MG verildi. Şiddetli kuru öksürük yaptı. Sonra Norvasc 2,5 MG verildi şiddetli baş ağrısı yaptı, sonra atacand verildi o da şiddetli baş ağrısı yaptı en son adalat crono verildi o da şiddetli baş ağrısı yaptı. Dayanılacak derecede değil bu ağrılar. Hapları minimum 1 hafta kullandım her birini yan etkisi geçer diye geçmedi. Bana tansiyon ilaçları neden iyi gelmiyor hocam? Bir de kendimi rahatsız hissettiğimde ilk ölçümde 15-10 çıkıyor. Derin nefes alıyorum veriyorum 2 dakika sonra ölçüyorum 13-8 e inmiş oluyor. 18-10 çıksa bile öyle oluyor. Beni durumum nedir acaba? Lütfen fikir verebilir misiniz? Şuan doktora da gidemiyorum bu ilaçlar yerine lütfen mazeret durumu olduğu için içmemi tavsiye edeceğiniz ilaç önerebilir misiniz?

  • Doktor Cevabı:

    Labil yani inişli çıkışlı bir tansiyon yüksekliği olduğu ortada. ama 180 mm gibi değerlere çıktığına göre mutlaka ilaç kullanmanız şart. bununla birlikte benim konuyla ilgili makalemi de okursanız ilaç dışı önlemler yani tuzsuz diyet sigara bırakma, eksersiz, kilo verme vs de ilaçtan da önemli. 31 yaşındasınız biraz erken bir tansşyon yüksekliği yaşı ikincil hipertansiyon yani böbrek hastalığı veya endokrin hipertansiyon gibi bir neden olmadığı mutlaka araştırılmalı. nihayet gelelim asıl soruya. ilginç olarak tansiyon ilaçlarında seyrek görülen bir yan etki. genellikle tansiyon yüksekliği baş ağrısı yapar sonra ilaçla tansiyon düştükten sonra da bir süre bu yakınma devam edebilir. ama sanki sizde bu nöyle değil. kullandığınız ilaç türleri kalsiyum kanal blokeri ve arb sınıfı ilaçlar ki daha çok damar genişleterek etki eden ilaçlar belki bu nedenle böyle bir yakınma oluyor. bu sınıfşların dışında beta bloker, diüretik veya bunların kombinasyonları denenmeli. iyı günler

    tarihinde cevapladı.

İzmir Dahiliye uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Küçük tansiyon yüksekliği

    Hocam iyi günler.. 30 yaşındayim ve bende 3 yildir ara sıra gelen bir göğüs agrim var.. yorgunken veya istirahatteyken gelen bir agri.. defalarca kardiyolojiye gittim herhangi bir sknti cikmiyor.. yapilan kan tahlillerinde seker 96 kolesterol 98 cikiyor.. bununla beraber küçük tansiyonum genellikle...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Crp değer yüksekliği

    Hocam merhaba. annem 50 yaşında ve hipertansiyon hastası. geçen gün çok yükselince çarpıntısı oldu ve acile gittik. batın usg,ekg,akciğer temiz. böbreklerinden kum dökmüştü ve idrar enfeksiyonu biraz varmış. crp 104 çıktı. çok önemli midir

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Idrar hk

    Sayın hocam 55 yaşındayım hipertansiyon diyabet.cidp tedavisi görüyorum on gündür çok su içmeme rağmen sabah idrarımı yapıyor birde saat 20 gibi idrarımı zor yapıyorum bir tutukluk var idrarı başlatamıyoru.cıdp hastalığı bunu yaparım.tsekkürler

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Levend Özkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Polinöropati

    Hocam 55 yaşındayım hipertansiyon ve diyabet hastasıyım hastalıklarım kontrol altında son 3 yıldır da polinöropati tedavisi görmekteyim son bir aydır denge kaybı meydana geldi kulak boğaz burun muayenesinde her şey normal denge kaybının çaresini bulamadık hocam nedir teşekkür ediyorum

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Nergiz Hüseyinoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Her pıhtı ktephe yol açar mı

    Hocam merhaba, geçen yıl behçete bağlı pulmoner tromboemboli geçirdim hiç bir belirti gostermeden. pıhtılar hala erimedi. gerileme var sadece. şuan bana bir zararı yok fakat zamanla pulmoner hipertansiyon gelişmesi mümkün müdür? her pıhtı ktephe yol açar mı? ve ya pıhtı erir mi? behçete yönelik immü...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Melih Kaptanoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Erimeyen akciğer pıhtıları ph'ya yol açar mı?

    Hocam merhaba, geçen yıl mart ayında behçet hastalığına bağlı non-masif pulmoner emboli geçirdim hiç bir belirti göstermeden. o zamandan beri pıhtılar erimiyor. sadece gerileme var denildi. bu pıhtıların şu an bana bi zararı yok fakat zamanla pulmoner hipertansiyon gelişmesi mümkün müdür? bunu sorma...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. İnci Gülmez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Acil ne olur

    Merhaba hocam ben bugün lopressor 100 ,aksam yarım sabah yatim kullanıyorum bugün fazla içmişim yani sabah yarım içmedim sanıp oglende içmişim bı bsktim içmişim birde psikayr bugün bana stablon verdi çok tedirgin oldum ikisi bit kullanilit mi

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Düşük tansiyon

    Merhaba hocam. uzun zamandır stresliyim ve ne zaman tansiyon ölçsem değerler hep 12.5/8, 13/9, 13/8.7 gibiydi. 5-6 aydır da panik atak benzeri şeyler yaşadığımdan panik anında kısa süreli daha da yüksek çıkıyordu 15/10 gibi. fakat 3 haftadır bu durum tersine döndü ne kadar hareket etsem de stres vey...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ali Başçı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Acil ne olur

    Merhabalar ozur dileryerek benim midem bulanıyor sürekli gegiriyorum sıcak basiyorn ve sürekli tualet gitme ihtiyacı duyuyorum sanki birşey olcak gibi heyecanlanıyorum değişik kafam gerilmiş gibi çok endişelendim ne yapmalıyım durum pskiyatrik olablir mi yok sa baska hastalığım mi var

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hiper tansiyon-ritim bozukluğu

    Pardon hocam beloc 50 mg kullanıyordu. aynı zamanda iskemik ataktan sonra coumadin 5 mg kullanıyor.ritim holteri ve tansiyon holteri takıldı ritim bozukluğu orta seviyede çıktı.tansiyon ortalaması da 14/8 çıktı.larcadip 10 mg ve sarilen 100 mg başlanalı 5 gün oldu henüz atak olmadı.bu ilaçlar uygunm...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tahlil sonuçları

    Cevapladığınız içinnt esekkur ederim. biraz evham yapmiştim

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ig değer yüksekliği

    Hocam merhabalar ig 0.08 çıktı ig yüzdesi 9 çıktı hocam önemli birşey varmdır yüksekliği hematolojik malignite diyor biraz korktum açıkçası eozinofillerimde 0.55 çıktı saygılar

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hipertansiyon

    Hocam merhaba 21 yaşındayım yaklaşık 2 haftadır tansiyonum yüksek başta ağrı karıncalanma dönme ve benzeri şeyler yaşamaya başladım en üst 160/110 gördüm genelde 140/90 civarlarında daha önce hiç böyle bir şey yaşamamıştım hep 120/80 di daha sonra iç hastalıklarında araştırılmaya başlandı.bazı testl...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Rahşan Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tahlil sonuçları

    Merhaba hocam . son 3 aydır yaptırdığım kan testlerimde plt sıra ile 295, 284, 265 şeklinde her ay giderek düşüyor. lym de 2.5 , 2 , 1.58 şeklinde . her ay bu kadar hızlı düşmeleri farklı birşey midir. yorumlar misiniz

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Baş dönmesi anksiyete

    Merhaba hocam sancak sımdı bır bas donmesi ama soyle olucak bır anda sarsılmıs gıbı mıde hazımsızlık ve gegırmqe de var her an basım mu donecek dıyqe korkmaya basladm bas agqrısı da var o da yanlardan bastırılmış gıbı

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x