Takıntılar

  • merhaba hocam. 37 yaşındayım. çocuk yaşta ailece trafik kazası geçirdim.kazada babam ve kardeşi vefat etti. ilkokul çağında vesveseler ve takıntılarım el terlemesi utangaçlık gibi ortaya çıktı.ergenlik çağında bu şikayatelerimilerledi ve sosyal fobi tanısı kondu. bu yüzden okul hayatım bitti. uzun yıllardan beri ilaç tedavisi görüyorum. yaklaşık 10 yıl aşkın da paxera ve meresa isimli ilaçları kullanıyorum. şikayetlerim suanda sosyal fobi den ziyade takıntılar olarak var.(temizlik düzenliliksürekli uyuma isteği) doktorum farklı bir şehirde olduğu için kullandığım ilaçları yazdırmak için farklı bir doktora gittim. meresa yerine ABILIFY 1 mg Solüsyon isimli bir ilaç yazdı ve takıntı için kullanmamı tavsiye etti. sizin görüşünüz nedir acaba diğer ilacın yerine bu ialacı kullanmam daha uygun mu sizce . bir sorumda ömür boyu ilaç kullanmak zorunda mıyım. bu ilaçların bana zararı var mı.

  • Doktor Cevabı:

    Iyi günler size şu ilacı bırakın bu ilacı kullanın demem etik değil ama abilify tesirli ve etkili bir ilaçtır ama benim önerim size mutlaka terapi almanız terapi olmadan senelerce ilaç kullanmak bence çok doğru değil. kısa vadede ilaç uzun vadede terapi işe yarar

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kötü durundayim

    Hocam ben 15-16 yaşındayken biri vardı ve onla mesajlaşarak bir şeyleri yapıyoruz gibi konuşuyorduk mesela şu an elini tutuyorum şuraya gidiyoruz gibi ve ben onun abisiydim oyun gibi değildi de daha çok gerçek hayatta yazdiklarimizi yapıyor gibiydik ve bu şekilde mesajlasirken ben ona tecavüz ettiği...

    Doktor Cevabı:

    Psk. Dan. Ayşenur Zeybek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Başlangıçta normal midir?

    Merhabalar anksiyete için ilaç kullanmaya yeni başladım ve durup durup kaygı dahada hissediyorum sanki. ilacı bırakmalı mıyım? yoksa ilk günlerde böyle olması normal midir? başlarda artış olabilir diye bazı bilgiler öğrenmiştimde.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çok çaresizim

    Hocam deminki soruyu ben sordum psikiyatriste bir sebepten dolayı gidiyorum okb tanım var da sizin de görüşünüzü almak istiyorum bu konuda tecavüzcüler gibi mi olmuş oluyorum dünden beri inanılmaz kötü hissediyorum lütfen bir şeyler diyin

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Özlem Saran

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Seraquel etkisi

    Hocam doktorum bana okb için seraquel 25 mg yazdı. ama müthiş uyuşukluk yapıyor.uyku yapıyor. sanki zombi gibi hissediyorum kendimi. bırakırsam sıkıntı olur mu

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İsteksizlik

    Merhaba yaklaşık iki aydır aralıklarla kusma istediği duyuyorum kustuğum zaman rahatlıyorum. bu durum sık sık olduğu zaman kendimi hasta hissediyorum dahiliye doktoruna gittim hazımsızlık sorunu olduğunu söyledi doktorum ve ilaca başladım fakat ben yine kusmaya başladım bu durum piskolojik olabilir...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nuran Şen

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Psikolojik mide bulantısı

    Hocam merhabalar 23 yaşındayım, 16 yaşındayken panik atakla tanıştım yaklaşık 2 sene ilaç kullandım ve tamama yakın düzelmiştim, son 4 yıldır ilaç almıyorum ancak bazen üzüntü yoğun stres yaşadığımda yine geliyormuş gibi oluyor bi şekilde baş ediyoruz, pandemi döneminin başlarında, kız arkadaşım ve...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Nefes darlığı

    Ayşen hanım merhaba. ben 21 yaşındayım. 1 eylül'de sinovac 1.dozumu oldum. herhangi bir yan etki yaşamadım. fakat kaygı bozukluğu ve panik bozukluğu tedavisi görüyorum. 6 tane kardiyolojinin bir şey yok diyip gönderdiği erken atımlara sahibim. korktuğum için olmak istemedim bu yüzden çok erteledim a...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Nefes darliği

    Merhabalar. yaklaşık 1.5 yıldır belirli aralıklarla nefes darlığı yaşıyorum bir başlayınca 1 hafta sürdüğü ya da 2 gün sürdüğü oluyor. göğüs cerrahisine ve kardiyolojiye göründüm herhangi bir sorun çıkmadı. nefes darlığı yanında sürekli ürperme yaşıyorum. sürekli korkularımı düşünüyorum, ve kaygı ha...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sperm miktarı

    Hocam mastürbasyon yaptığımda yaklaşık 1 tatlı kaşığı sperm geliyor sizce normal mi??? stres kaygı sperm miktarı üzerinde etkisi var mıdır?

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ali Nejat Eğilmez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Agrikesici

    Hocam merhaba bir sorum olacak geri donus yaparsanız cok sevinirim. secita ve gyrex verildi bana uyku ve anksiyete problemim icin bu iki hapı kullanırken hangi agrı kesici kullanabilirim?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Murat Kuloğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Psikiyatrik ilaçlara tepkinin sebebi

    Cevabınız için çok teşekkür ederim. çok korkak bir yapım var sürekli prospektüs okuyorum. bana verilen paxera kalpte bazı etkiler yapıyor felan diye okudum. tam anlamasamda bazı pdf dosyaları bile okudum ve korktum. o yüzden ilaçlarımı kullanırken rahat olamıyorum.paxera veya diğer ilaçlar kalpte v...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Mide bulantısı

    Merhaba hocam daha önce size sıkıntımdan bahsetmiştim daha sonra ilaç tedavisi almaya başladım ve hala kullanmaya devam ediyorum.faydasını gördüm.gebelik düşündüğüm için ilacı kesmeyi planlıyorum bir hekime başvurdum ilacı bıraktığın takdirde aynı sıkıntıyı tekrar yaşabilirsin dedi.açıkçası pek güve...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Murat Fettahlıoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Unutkanlık sorusu

    Sorusu bozuklugu hoxam saygilar anksite icin cipralex 10mg verildi yasim62 ictikten birkac gun sonra unutkanlik basladi bunun icin5mga indirebilirmiyim bu dozun zarari olurnu bir arkadasim buspon iciyor goz tansiyonunda artis oldu bu tur depresyon anksiyete ilaclari tansiyonu yukseltirmi stres icin...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Özlem Saran

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ilaçların etkileşim sürelerien dair

    Merhaba oğuz bey sürekli stres herşeye kaygı problemim var. doktorum ilaçlar verdi kullanmaya başladım 2-3 gün oldu ufak tefek yan etkiler dışında bir sıkıntım yok ancak. kaygılarım yoğunlaştı stresim dahada arttı ilaçtan dolayı mı onuda bilmiyorum bu ilaçlar beni nasıl düzeltebilir onuda bilmiyoru...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Oğuz Karamustafalıoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Herşeye kaygılanmak sürekli stres altında hissetmek

    Merhaba ibrahim bey sürekli stres herşeye kaygı problemim var. doktorum ilaçlar verdi kullanmaya başladım 2-3 gün oldu ufak tefek yan etkiler dışında bir sıkıntım yok ancak. kaygılarım yoğunlaştı stresim dahada arttı ilaçtan dolayı mı onuda bilmiyorum bu ilaçlar beni nasıl düzeltebilir onuda bilmiy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İbrahim Söylemez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x