Takıntı durumu

  • Merhabalar Sayın Hocam. Son zamanlarda takıntı adı altında güncel hayatta gerçekleştirdiğim bütün olayları sorun ediyorum. Birkaç sene öncesinde de vardı bu durum. Ama normal yaşam tarzımı etkileyecek tarzda değildi. Bu arada simetrik hastalığımda mevcuttur. (Son birkaç senedir…) Bu konuya açmak gerekir ise; son zamanlarda gerçekleştirdiğim tüm günlük faaliyetlerde bir güvensizlik hissediyorum. Aynı zamanda ATM üzerinden para çekerken, fatura yatırırken, market alışverişinden tutunda en basit işleme kadar ayaklarım yere sağlam basmamakta. (Tabii bu yaşadığım, hissettiğim olayları, geçmişte yaşadığım olaylar ile ilişkilendiriyorum.) En basitinden açıklamak gerekirse; gerçekleştirdiğim bütün işlemlerden bir şüphe duyuyorum. Acaba bir sorun, sıkıntı, aksaklık, problem, eksiklik, yanlış olur mu? (Hepte şahsım açısından olumsuz düşünceler.) Bir problem olursa da şahsımı suçlu olmasam dahi o konuda suçlu, hatalı, eksik, yetersiz olarak görüyorum. (Yani kendimi suç işlemiş olarak görüyor ve o şekilde yaşıyorum.) Aynı zamanda son zamanlarda bu konuda vücut bölgesinde de dengesizlikler yaşıyorum. (Baş dönmesi, ayaklarımın yere sağlam basmaması, insanlardan çekinme, insanların yanında kendimi küçük görme gibi.) Daha önceki zamanlarda da takıntılarım mevcuttu fakat bu kadar günlük yaşamımı etkileyen tarzda değildi. Takıntı yaptığım olayların şahsım açısından herhangi bir sorun olmayacağını düşünsem dahi bu sorunu bir türlü beynimden atamıyorum. Aynı zamanda şahsım olarak karanlıkta da tek başına yatamıyorum. (Korkuyorum.) Sürekli basit, çok dikkat etmediğim konuları şahsım adına problem yaratacak düzeyde olmasa dahi sorun yapıyorum. (Problem, sıkıntı olarak görüyorum.) Ve bu sorunları günlük hayattan hiç atamıyorum. Şahsım olarak hastalığımın tıp dilindeki adı nedir? Bu gibi konulardan kurtulmam için neler yapmam gerekir? Bahsettiğim konuda bilgi vermenizi temenni eder, saygılarımı sunarım.

  • Doktor Cevabı:

    Size bir teşhis konulabilmesi için muayene olmanız gerekmektedir.

    tarihinde cevapladı.

Adana Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Her öğleden sonra uyku isteği

    Hocam merhabalar 12 yaşındaki oğluma doktor kararıyla prozac başlandı 2 hafta önce ilacı zaten tek doz kullandığımız için doktor kararıyla direk kestik şu an oğlum öğleden sonra gece yeteri kadar uyumasına göre tekrar uyuyor bu bırakmaktan dolayı mı kaynaklanıyor ve ne zaman geçer sizin tavsiyeniz n...

    Doktor Cevabı:

    Pedagog Emre Güzel

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Her öğleden sonra uyku

    Hocam merhabalar 12 yaşındaki oğluma doktor kararıyla prozac başlandı 2 hafta önce ilacı zaten tek doz kullandığımız için doktor kararıyla direk kestik şu an oğlum öğleden sonra gece yeteri kadar uyumasına göre tekrar uyuyor bu bırakmaktan dolayı mı kaynaklanıyor ve ne zaman geçer sizin tavsiyeniz n...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaclar hakkinda

    Hocam merhaba ben 26 yasindayim ve küçüklükten beri psikyatri ilaçları kullanıyorum. en son sigara birakma ilacı kullandim ve zayiflama olunca doktor beni yine psikiyatriye yönlendirdi. 1,5 senedir 100mg selectra 10 mg abilify kullanıyorum. doktora ne zaman birakcagmi sorduğumda en az iki yil kullan...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Obsesif kompulsif bozukluk

    Hocam iyi günler bende obsesif ve kompulsif bozukluk var dini konularda çok hassasım dini değerlere karşı küfür gelirdi önceleri istemsiz söylememek için kendimi zorlardım şimdiler de ise resmen bilinçli söyler oldum bu durum günlerce devam ediyor resmen bir döngünün içindeyim vicdan azabı çekiyor...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Psk. R. Meltem Kavcar Sırmalı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ikinci dozun uyku etkisi geçici mi

    Hocam merhaba sınava 1 ay sonra sınava gireceğim zedprex 20 mg yi 2 li kullanmaya başladım bir haftadır fakat uyku uyuşukluk yapıyor biraz kullandığım süreç içinde bu etki ne kadar sürer ortalama acaba, sınava da az kaldı acaba eski tek doza geri mi dönmeyelim etkisi geçici olur mu?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Görkem Yılmaz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Psikiyatrist

    Hocam ağız alışkanlığı olmuş.ikisini de ayni şey zannediyorum.o yuzden pek dikkat etmiyorum.ayrica belki öbür seanslarda söylerim hocam,bu anlattığınız hikayeyi de kulağıma küpe ettim. fakat aklıma birşey takıldı hocam.ben şimdi anlatmadım ya hani durumu.tedavi olacağım fakat, olacağım bu tedavi o...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ilaç bırakma süreci

    Merhabalar doktor bey, ben neredeyse kendimi bildim bileli ruhsal sıkıntılar yaşıyorum ve dönem dönem de ilaç kullanmam gerekiyor. en son doktora gittiğimde lustral tedavisine başlamıştım ama 6-7 ay geçtikten sonra yan etkileriyle baş edemediğimden, doktorumla bırakma kararı aldık. bende depresyonun...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaç takibi

    Merhabalar ismet bey ben irmetten hastanızım temmuz ayında konturolüm vardı ilaç takibi için sizinle nasıl görüşme sağlayabilirim bana cvp verebilirseniz sevinirim . teşekkürler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İsmet Kaygısız

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb etkisiyle kalan sürede nasıl başa çıkabilirim

    Hocam merhaba sınava hazırlık sürecindeyim 2 ay kadar bir zaman kaldı geçmişte yaşadığım bazı olumsuz durumlar okb haline geldi, sınava az zaman kala artmaya başladı bu durum, günde 20 mg zedprex kullanıyorum sabahlari, bir doz da gece içerken kullansam sınav sürecine kadar bir faydasını olur mu kal...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mustafa Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Cipralax 10 mg nasıl bırakabilirm

    Hocam merhaba kolay gelsin ben 1 yıldır cipralex 10 mg kullanıyorum geçen sene annemi kaybettikten sonra bana verilen bir ilaçtı. uyku bozukluğum kaygılarım ve korkularımdan dolayı yalnız 3 yıldır evliyim çocuk düşünüyorum ilacımı 3 haftadır yarım içiyordum bu hafta itibari ile gün aşırı yarım içiyo...

    Doktor Cevabı:

    Psikoterapist Aynur Nabi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kaygılarım çok fazla

    Anladım hocam peki bu sürekli gördüğüm ya da duyduğum bir şeyi en son nerede gördüğümü veya duyduğumu hatırlamaya çalışma durumu normal mi kaygı bozukluğunda? çünkü bu aralar hep bunu yaşıyorum istemsiz artık ve hatırlayamayınca kötü oluyorum bu rüya mıydı ben mi karıştırıyorum ya da kafamdan mı sal...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mustafa Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb ve risperdal

    Hocam merhaba ben obsesif kompulsif bozukluk hastasıyım. doktor um bana 37.5 mg anafranil ve 1 mg risperdal yazdı.ilaci bırakma evresinde risperdali her biraktigimda çok farklılık hissediyorum. antipsikotiklerin daha iyi gelmesi anormal mi okb icin

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sanrı hezeyan

    Yok hocam soruyu normalde cuma akşam gönderecektim fakat gönderemeyince bende birdaha yazmaya uğraşmamak için yazdığımı kopyalamıştım.sabah da direk kopyala yapıştır yapınca iyi akşamları farketmemişim:) kusura bakmayın onun için. soruya dönecek olursak hocam yani düşündüğüm şeyin saçma olduğunun b...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İstem dışı düşünceler

    Hocam merhaba 26 yasinda bir erkeğim. 7-8 yildir anksiyete bozukluğu hastasıyım. 6 yıllık bir ilişkim var. kız arkadasimi cok seviyorum ve guveniyorum. fakat son zamanlarda sürekli beni aldattığını düşünerek bu durumu takıntı haline getrdim ve bu da iliskimizi cok kotu etkilemeye başladı. böyle birş...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Fluoksetin

    Hocam merhabalar, 3 yıldır paroksetin 40 ve 60 mg kullandım okb için. psikiyatrist kötüleşme üzerine fluoksetin 40 mg'a geçirdi. 2 aydır kullanıyorum. daha iyiyim. merak ettiğim ilerleyen aylarda etkisi daha da artar mı? teşekkürler.

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x