Suçlu hissediyorum

  • Hocam ben parodi diye bir şey kullanıyordum şöyle bir şey ünlü kişilerin fotoğraflarını Instagram'da paylaşıyorduk kendimiz gibi konuşturuyorduk ama biz olmadığımız belliydi burda arkadaş olunuyordu sevgili olunuyordu ve bu ortamda bazen küçükler takılıyordu mesela 12 yaş falan ve benim sevgili olduğum kişiler oldu yüzlerini görmemiştim ama orda konuşarak çok bağlanmıştım çoğu zaman gerçek isimlerimizi bilmiyorduk bu parodiyi 18 yaşında da kullandım 16 yaşında da ve konuştuğum kişilerin yaşlarını hatırlamıyorum mesela 12 yaşında birini görsem bu çocuk ya daha derim ama ya orda konustuklarim küçüklerdense orda sevgili olduğum olmuştu bağlandığım hoşlandığım kişiler olmuştu o ortamlarda takılmıştım cinsel konular konuştuğum olmuştu ben bu durumda iğrenç biri miyim anormal hissediyorum kendimi hocam çok kötü hissediyorum lütfen cevap verin

  • Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Dan. Ömer Aktürk

    Psikoloji

    Sosyallik her bireyin hakkıdır ve bir ihtiyaçtır. fakat bu ihtiyacı sanal ortamlarda hiç görmediğiniz ve tanımadığınız kişilerle özellikle kendinizi olduğunuz kişiliğin dışında tanıtarak gidermeye çalışıyorsanız öz değer algınızı ela almak gerekir. sosyal ilişkileri gerçek hayatta oluşturmak önceliğiniz olmalıdır. bununla ilgili kaygı ve endişeleriniz varsa gidermek gerekir. geçmişteki bu sanal ortamdaki davranışlarınız şu an zihninizi meşgul ediyor ve kendinizi suçluyor olabilirsiniz. fakat anlatımınız düşünsel obsesyonlar yaşadığınızı gösteriyor. olumsuz gerçek dışı yorumlama biçiminizi değiştirmelisiniz. i̇şin içinden çıkamıyorsanız profesyonel bir destek almanızı öneririm

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam bana yıllar önce OKB diye bir tanı konulmuştu ilaç vermislerdi bir süre o ilaçları bıraktım şimdi tekrar başladım acaba düşünce tarzımda sorun olmasının sebebi bu olabilir mi?OKB'ye sahip bireylerin beyinlerinde sorun var mıdır?Ya da beynin işleyişinde mi sorun vardır?Daha farklı mı düşünürler bunu biraz açıklar mısınız?

  • Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Dan. Ömer Aktürk

    Psikoloji

    Obsesif kompulsif bozukluk (okb), insanların obsesyon adı verilen sürekli tekrar eden düşüncelere sahip olması ve bu düşüncenin kendisini rahatsız etmesinden ötürü, genellikle rahatlamak amacıyla ritüel veya kompulsiyon adı verilen sürekli tekrar eden davranışlarda bulunmasıyla karakterize bir durumdur. bu konuda doktorunuzla koordineli ilerlemenizi tavsiye ederim. i̇lacın yanında psikoterapi almanızı öneririm. duygu düşünce davranış alanında çalışmalar yapmak gerekiyor. yanlış inançlar, bakış açıları, yorumlamalar varsa bunları dönüştürmek lazım buda terapi ile mümkün..

    tarihinde cevapladı.

Bursa Psikoloji uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Rivotril kullanımı

    Sevgili hocam selamlar.ben çok yoğun bir kaygı dönemim sonucunda doktor kontrolüyle temmuz'dan bu ayın 11'ine kadar rivotril kullandım ve doktor kontrolünde bıraktım(doktorum hastane değiştirmiş kendisine soramıyorum da bu soruları maalesef).çeyrekle başladım ve 1 tablete kadar yükselterek yine kade...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İbrahim Söylemez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete ve okb

    Cevabiniz için teşekkür ederim doktor hanım. bir de ben 4x1 olarak lityum kullanıyordum. kan testi yaptırdım ve sonuca şaşırdım. lityum duzeyim 0,5 cikti. bobrek ve karaciğer testlerim normal. ben de bunun üzerine 2x2 olarak almaya başladım. bunun biraz daha yükselmesine faydası olur mu? 4 kapsul li...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Rivotril ve bilişsel fonksiyonlar

    Sevgili hocam selamlar.ben çok yoğun bir kaygı dönemim sonucunda doktrol kontrolüyle temmuz'dan bu ayın 11'ine kadar rivotril kullandım ve bıraktım.çeyrekle başladım ve 1 tablete kadar yükselterek yine kademeli bıraktım.ama asla 1 tableti geçmedim.hocam benim korkum rivotril sizce bilişsel hasara se...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Doz azaltımı

    Merhabalar. 2021 mart ayından beri 75 efexor, 50 lustral kombine kullanıyorum. sıkıntı halinde almam için 0.25 xanax yazmıştı doktorum ama onu pek kullanmadım. mide sorunlarım vardı. şuan iyiyim. artık bırakmayı düşünüyorum. kullandığım süre yeterli midir. dozunu nasıl azaltmalıyım. değerli görüşler...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Misol 50g ilacı

    Merhaba, doktorum bana misol 50 gram ilacını verdi 1 ay sonra kontorle gelmemi ve bu ilacı 6ay kullanacağımı söyledi size sorum ise bu ilaç hangi hastalıklar için? ve ben bu ilacı kullanmaya bıraktığımda sorun yaşar mıyım bırakamama veya daha kötü sonuçlar yaşatır mı bana?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Duxetle alakalı

    Merhaba ben duzenli olarak duxet 30 mg kullaniyorum ilac ictikten yaklasik 1 saat sonra bir kucuk bira ictim sorun yaratir mi hocam?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ağrı,kaygı

    Hocam merhaba 23 yaşındayım bundan 10 ay önce ağrılarım başladı,önce ayaklarımda başladı sonra tüm vücuduma yayıldı,yanma,batma,karıncalanma,zonklayıcı,bıçak saplanır gibi ağrı,spazmlar yaşadım.bütün branşlara gittim,mr,röntgen,emg,doppler çektirdim,en sonda psikolojik dendi.kan tahlillerim de temiz...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mehmet Levent Soylu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Idrarda zorlanma ve gec baslama

    Hocam merhaba, dyloxia 30 mg ilac kullaniyorum iki gundur.yaptigi tek can sikici yan etki idrarda zorlanma hocam.idrari yapmaya cok gec basliyorum, tamamini cikaramiyorum ve idrar debisi cok ciddi anlamda düstü.hocam sizce bu gecici midir?gecici degilse urologa gitsem o ilacla cozebilir mi?cunku yan...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bunlar ne belirtileri?

    Merhaba, ben gece kafamı yastığa koyup gözümü kapadığım anda rüya gibi şeyler oluşmaya başlıyor gözlerim kapalıyken ve istemsizce saçma saçma cümleler, saçma saçma şeyler oluşuyor o anda aklımda rüyaya dalma anında. ve bazı geceler bi anda uyanıyorum ve o an sanki hafızam saniyelik gidiyor gibi oluy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Bunun nedeni kaygı mı

    Merhaba, ben gece kafamı yastığa koyup gözümü kapadığım anda rüya gibi şeyler oluşmaya başlıyor gözlerim kapalıyken ve saçma saçma cümleler oluşuyor o an aklımda istemsiz bir şekilde rüyaya dalma anında.. 4-5 aydır var bu durum yoğun anksiyete bozukluğuna sahip birisiyim ve sabahları uyandığımda da...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete ve okb

    Merhaba doktorum bana önce cipralex 20 lithuril 900 ve zeldox 20 mg vermişti. zeldox u tolere edemedim. genel olarak antipsikotik lere karşı tolere edememe durumum var. daha sonra abilify 10 mg verdi yine yan etki yaptı. sormak istediğim abilif 5 mg okb guclendirme için etkili doz olabilir mi? dok...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Panik atak yabancılaşma

    Nolur cevap verirseniz çok sevinirim paxil 30 mg kullanıyordum aşamalı bıraktirdi doktorum 2 ay kadar oldu ilk zamanlar anlamadım ama şimdi yabancılaşma hissi yine olmaya başladı bu ev benim mi bu ben miyim mutsuzluk çöktü evimi o kadar seven ben hicbisey yapmak istemiyorum kimseyle konuşmak istemiy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hüsnü Kurtuluş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Neden böyle oluyor

    Merhaba son 1 yıldır stresli olaylarla karşılaştığımda kalp ağrısı oluyor eskiden olmuyordu acaba vücudumun strese dayanma gücü mü azaldı bütün gece uyumadım.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Agri,kaygi

    Hocam merhaba 23 yaşındayım bundan 10 ay önce ağrılarım başladı,önce ayaklarımda başladı sonra tüm vücuduma yayıldı,yanma,batma,karıncalanma,zonklayıcı,bıçak saplanır gibi ağrı,spazmlar yaşadım.bütün branşlara gittim,mr,röntgen,emg,doppler çektirdim,en sonda psikolojik dendi.kan tahlillerim de temiz...

    Doktor Cevabı:

    Psikoterapist Güldane Kavgacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çeyrek dideral

    Merhaba hocam. benim en büyük sorunum çarpıntı. çok da heyecanlı bir yapım var. çarpıntım olduğunda bir türlü kontrol edemeyip daha da panikliyorum. 2 senede 8 kardiyaloga gittim ancak kalple ilgili sorun yok dediler stresten olduğu belirtildi. çarpıntın olduğunda yarim dideral kullan dediler. ancak...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İbrahim Söylemez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x