Spor carpinti ve ilaç

  • Hocam çarpıntılı,heyecanlı ve kalbi genelde hızlı çalışan insanlar diger normal insanlara göre dezavantajli ve daha mı az yaşar? Mesela doktora gittiğimizde çarpıntım var dedigimizde bize çok streslisin diyip sadece çarpıntımız olduğunda içmemiz için ilaç (dideral) veriyor ve spor yap, yüz, bisiklete bin, koş diyor. Bunda bir çeliski yok mu hem çarpıntı olunca nabzi düşürmek için ilaç veriliyor demek ki yüksek kalp atisi zararli. Hem de spor yap diyolar sporda nabzi epey hızlandıran bir olay. Bir de eser mvp ağırlık sporu yapmaya engel midir? Çok soruyorum hakkınızı helal edin. Teşekkürler..

  • Doktor Cevabı:

    Düzenli egzersiz kalbi daha kondisyonlu yapar, sadece egzersiz sırasında nabız yükselse de bazal nabız değerlerinde düşme sağlar, düzenli ve uzun süre olursa tabii. rica ederim.

    tarihinde cevapladı.
  • Cok teşekkür ederim hocam. Özellikle sabahlari uyandiktan kahvalti ettikten sonra hizli atiyor hocam 1-2 saat 100-120 arasinda sonra düzeliyor. Aksamlari pek çarpıntı yaşamıyorum. Bunun sebebi ne olabilir bişey yapmama gerek var mı? Ferritin değerim 3 yani aşırı düşük bu sebep olabilir mi buna?

  • Doktor Cevabı:

    Kahvaltı sonrası çarpıntı karbohidrat tüketimiyle ilgili olabilir. bu nedenle diyete dikkat edip kontrol etmenizde fayda var.

    tarihinde cevapladı.
  • Allah razi olsun hocam. İcim rahat etsin diye en sonunda bir profesöre gittim hastanede stresten yine çarpıntı oldu 143 cıktı ekg de sinüs taşikardiydi ekoylada kalbe baktı "eser mvp" dedi. Fakat kalpte bisey yok anksiyete gibi duruyor dedi. Bu carpintilar senin fizyolojik yanıtın dedi ve sporu tavsiye etti. Ama beloc zok 25 mg yazdi. Ilac icmesem ne olur dedim hiçbişey olmaz dedi. Bu çarpıntının zararı var mı diyince de hayır yok dedi. Bu durumda ilaci kullanmasam sıkıntı olur mu hocam? 28 yaşındayım istemiyorum bu yaşta kullanmak.

  • Doktor Cevabı:

    Kullanmanıza gerek yok diye düşünüyorum.

    tarihinde cevapladı.
  • Çok teşekkür ederim hocam. Özellikle stresli zamanlarimda çarpıntı olur mu diye düşündüğüm zaman gerçekten o gün otururken nabzim hep 100-120 arasında gidip geliyor hocam ben duymuyorum ölçünce ortaya çıkıyor bu sayılar. Hele dışardaysam 130-140 larda geziyor. Bunlari tamamen nasil ortadan kaldırabiliriz hocam? Kendimizi dinlememek başka şeylerle ilgilenmek sürekli nabzi ölçmemek doğru bir yaklaşım mı?

  • Doktor Cevabı:

    Kendini dinlememek böyle seyrek atımlarda en doğru yaklaşım, çok sıklaşınca zaten kendini belli eder, o zaman kontrole gidersiniz. rica ederim.

    tarihinde cevapladı.
  • Çok teşekkür ederim


Bursa Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kalp duvari kalinlasmasi

    Hocam merhaba. benim eşim 54 yasinda ve kalp duvari kalinlasmasi teşhisi konuldu. herhangi bir tedavisi ve ameliyatı yok demiş doktor. duvardaki kalinlasma için tehlikeli denmiş fakat tedavisi yok başladıktan sknra önlenemez denilmiş. sizin görüşünüz nedir. kalinlasma önlenemezmi. herhangi bir tedav...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp çarpıntısı

    Hocam 3 4 tane kardiyolojiye ve en az 1 ay içeriisnde 5 6 tane ekg efo yapıldı hiç birinde olumsuz en ufak bir duruma rastlanmadı. üzerine check up yapıldı sadece karaciğer yağlanmasına rastlandı kanser tarama testleri vs yapıldı. ellerimi birleştirdiğim de olsun özellikle göğsüme dokunduğumda olsun...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Kaya

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bi̇lgi̇ talebi̇

    Sevgi̇li̇ selçuk bey... önümüzdeki̇ hafta babami si̇ze geti̇rmek i̇sti̇yorum. ama öncesi̇nde si̇zi̇nle görüşmem gereken bi̇r durum var. nasil yapabi̇li̇ri̇z? beni̇ yönlendi̇ri̇r mi̇si̇ni̇z?

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Selçuk Özkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Yüksek tansiyon

    Hocam merhabalar. i̇zninizle size bir şey danışmak istiyorum. 63 yaşında annemin tansiyon değerleri genel olarak hep normal çıkar. ancak tansiyonu bir anda 17'ye kadar çıktı ve dil altı verilerek düşürüldü. bunu da hep kendi hissediyor. göğüs ağrısı ve mide bulantısıyla yükseldiğini hissediyor. yapı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalbim göbeğimde atıyor

    Hocam merhabalar ben 22 yasindayim yaklasik 1 aydan beridir göbeğimin üst kışmında nabzımı hissediyorum fakat bugün seyirme gibi oldu yine göbeğimin üstünde bazen de sırtımda kalbim atıyormuş gibi oluyo bunun nedeni nedir acaba?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Murat Güler

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ekg ve troponin 1

    Hocam merhabalar sol göğsümün altında bazen koltuk altı tarafında bazen de göğüs ucuna doğru bazen de sırtta batma tarzında bazen de sıkışma tarzında ağrı oluyor. acile gittim ekg çektiler troponin 1 baktılar acilde normal dediler ama ağrılar ve sıkışma aynen devam ediyor. troponin1 değeri 2.1 pg/ml...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Yürürken nefes almakta zorlanma

    Hocam iyi günler annem e 2011 yılında meme ca tanısı konuldu..2018 yılında akciğer e metastaz oldu biyopsi yapıldı kemoterapi aldı en son aldığı kemoterapiden fayda görmeyince ca ve cea15-3 yükselmeye başlayınca onkoloji doktorumuz tümör karakterini değiştirmiş olabilir tekrar akciğerden biyopsi yap...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Demet Karnak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sol göğüs altında sancı batma

    Hocam merhaba.34 yasindayim.sol göğüsümün hemen altında ara ara sancı ve batma seklinde agri olusuyor bir kac saniyelik gun icerisinde ara ara oluyor iki gündür.peptik ülserim vardı bir kaç yıl önce saptanmıştı.sizce kalplemi ilgilidir baska sebebimi vardir.en kısa zamanda doktora gidicem ama endişe...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Saç ilacının kalbe zararı varmı?

    Mustafa hocam selam ve sevgiler. 26 yaşındayım. benim kalbimde hafif my ve hafif mvp var. bu sorun toplumun çoğunda varmış. saç dökülmesi sorunundan dolayı doktorum ilaç yazdı. i̇lacın ismi; (xpecia tablet) bu ilacı benim durumumda olanların kullanması uygun mu? kalbe ve kalbin elektriksel sistemine...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sinüs taşikardi

    Doğru hocam zaman tanımak en önemlisi ki bu süre zarfında olumsuz bir durumla karşılaşmadım. çok evham yapan servis servis gezen birisi asla değilim o durum beni daha da yıpratacak biliyorum ve gereksiz buluyorum. kalbim normalden hızlı atıyor ve bunun gözlenebilir bir sebebi yok benim elimden gelen...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Nabız yükselmesi

    Teşekkür ederim hocam yazdığım durum kendiliğinden düzeldi daha sonra normale döndü. benim başka bir sorum daha olucak gece uyurken rüyamda kalbime bir şey olucak diyordum kendi kendime sonra bi anda göğsüme ağrı girdi ve titreyerek uyandım. hemen nabzıma elim gitti nabzım yüksekti ama 2 kere tek at...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çarpıntı dideral

    Hocam merhaba. cok heyecanli stresli günlerde panikle nabzin 150-160 a cikmasi ceyrek dideralle 20 dk içinde normale dönmesi ritim bozuklugu mudur? cok kardiyolojiye gittim ama stres diyolar. stres panik bu hizlarda çarpıntı yapar mı?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Spor carpinti ve ilaç

    Çok teşekkür ederim

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lustral kalbe dokunur mu?

    Mustafa bey selam ve sevgiler. bir soru sormak istiyorum izninizle? benim my, hafif mvp sorunum var. 2 senede bir kontrole gidiyorum. bu durum bir rahatsızlık vermiyor. son zamanlarda yaşadığım depresyon, kaygı ve stresten dolayı baş ağrısı ve ufak tefek kaygılardan dolayı ara sıra gelen kalpte tekl...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozukluğu

    Hocam merhabalar doktorum hafif ritim bozukluğu teşhisi koydu ve dideral kullanmaya başladım. ritim holterde max 201 min 37 çıktı. amatör olarak futbol oynuyorum herhangi bir sıkıntı çıkar mı devam edebilir miyim? uzun vadede sıkıntılı olur mu?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x