Sonradan ilerleyen çatlak

  • Merhabalar hocam. Ben doğumdan hemen sonra hemoroid oldum hiç sorunum olmadı sonra çok acımaya başladı doktora gittim çatlak varmış çok ilerlememiş verilen procto-glyvenol ilacı kullandım bi işe yaramadı 15 gün oldu şimdi şiddeti arttı yürüyemiyorum oturamıyorum ne yapmalıyım?

  • Doktor Cevabı:

    Doğum sonrası özellikle beslenme ve dışkılama alışkanlığının değişikliğine bağlı makat hatalıkları görülme ihtimali artıyor fatma hanım. bu nedenle emzirme döneminde özellikle posalı beslenme, sağlıklı dışkılama günde 1 kez sabahları tam boşaltma önem kazanıyor. sadece sıcak duş uygulamaları, tuvalet alışkanlığını düzeltme ve posa takviyesi şikayetlerin hızla azalmasını sağlayabiliyor. doğum sonrası anal çatlakların önemli bir özelliği anal basıncın genellikle çok fazla yükselmemesi, spazmın yani o bölgedeki kasılmanın olmaması şeklinde. bir kısmı uygun diet ve sıcak banyolarla birkaç haftada toparlıyor. çoğu da nitratlı krem ya da botox yani iğne tedavisi ile iyileşiyor. dolayısıyla bu çatlaklarda erken bir ameliyat kararı verilmemesi ve de zorunlu kalmadıkça ameliyat yönüne gidilmemesi gerekiyor kanısındayım. öncelikle değerlendirilme ve doğru stratejinin belirlenmesi önemli. sorun uzadıkça kronikleşiyor ve bazı daha basit tedavi şanslarımızı yitiriyoruz. doğru tedavi stratejisi ile sorun süratle çözülecektir. bu arada, zeytinyağı, çiğ sebze-meyve, kuruyemiş ağırlıklı beslenin ve baharat, acı, turşudan uzak durun. dışkılama sonrası (sabun kullanmadan) bol sıcak suyla temizlenin. sevgiler... prof. dr. sezai leventoğlu

    tarihinde cevapladı.

Ankara Genel Cerrahi uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Makat içinde arpacığa benzer irin

    Hocam iyi günler ben üniversite sınavına hazırlanıyorum.1 senedir masa başındayım hocam makatta mercimek tanesi kadar dışkılama sonrası girip çıkan birşey var, hemoroid oluyormuş galiba,ama ne kanama ne kaşıntı ne ağrı hiçbir şey yok.onun sağ tarafında ise yıllardır makatın içinde deride elime gelen...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Şahin Öztürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Basur ile ilgili kasinti

    Tuvaletimi yaptiktan 2-3 saat sonra anusun bir parmak ic kisimlarında diski kalması , birikmesi normal midir hocam kasintiyi o yapiyor temizleyince geciyor teşekkürler şimdiden

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Yusuf Bükey

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Basur ile ilgili kasinti

    Merhaba doktor bey/hanım 23 yasinda erkegim kucuk bir basur başlangici tanisi almistim. benim sikayetim soyle: kabiz olunca tuvalette sorun oluyor kabiz olmayinca ise kasinti oluyor diski anuse geliyor parmak ile temizleyince kasinti geciyor. teşekkürler şimdiden

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Yusuf Bükey

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anal fisur

    Iyı gunler hocam bende hemoroid var gecenlerde lavabodan sonra kasıntı oldu ardından kendimi ayna karsısında baktım dıs makat kısımda herhangi bisey yok ama ıc kısımda anal da deri arasında yırtık gibi acıklık var fakat bende kanama vs bisey yok sadece kasıntı var makat catlagı gibi duruyor. makat...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Sezai Leventoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hemoroid vakası

    Hocam merhaba 35 yaşında erkeğim.bugüne kadar bağırsaklarımla ilgili çok problem yaşamadım kabız falanda olmam ama geçen gün 2-3 gün büyük tuvaletimi yaparken biraz ıkındım zorlandım.dün akşam dikkat ettim makat dış tarafında sağ tarafta tek taraflı beze gibi şişlik var galiba hemoroid.çok büyük değ...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Güven Atasoy

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hemoroid ve çatlak

    Hocam merhaba 35 yaşında erkeğim.bugüne kadar bağırsaklarımla ilgili çok problem yaşamadım kabız falanda olmam ama geçen gün 2-3 gün büyük tuvaletimi yaparken biraz ıkındım zorlandım.dün akşam dikkat ettim makat dış tarafında beze gibi şişlik var galiba hemoroid.çok büyük değil hafif acısı oluyor am...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Bahadır Ege

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hemoroid ile ilgili bilgi öğrenme

    İyi günler hocam hemoroid(basur) oldugunu düşünüyorum bende şişlik var sadece agrı ve dışkıda kanama yok ara sıra sarı bise akıyor geçenlerde oturunca 1 saniyelik agri vardı sari bişe aktı ondan sonra gecti şişkinlikte biraz indi ama me yaparsam nasl gecer

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Hacı Mehmet Ulusal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hemoroid, acı

    Hocam hemoroide taharet musluğundan tazzikli su çarparsa acıma, yanma hissi yapar mı?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Hacı Mehmet Ulusal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Makat ağrısı

    Hocam merhaba. 1.derece iç hemoroid ağrı yapar mı? kas kasılması gibi ağrılarım oluyor makat bölgemde, özellikle masa başında çok oturduğum zaman oluyor birkaç gün sürüyor. bunun dışında hiçbir sorunum yok kan vs gibi. hemoroidle mi alakalıdır yoksa başka bir şey midir? cevabınız için şimdiden teşek...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Sezai Leventoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Bilgi öğrenme

    İyi günler benim sorum basurla ilgili bende oturunca 1 saniyelik ağrı oluyor geçiyor basur olabilecek yer var ya ona oturunca 1 saniyelik agri oluyor normal oturunca olmuyor bu aralar ishal oldum ve az su içiyorum ramazan'dayiz die normalmi

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Bahadır Ege

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hemoroid catlak

    Hocam anal fissurdan 2 kez bikac ay arayla ameliyat oldum ve yine tekrarladı . ameliyat botoks şeklinde falan oldu sanırım ben lazer yakma istemistim doktorum böyle bir ameliyat yapmış hemde 2 kez aynısını tekrarladı.hala da düzelmedi napmam lazm bilmiyorum en son yanına gttigim dede seni bidaha kim...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Sezai Leventoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Makatta leke

    Genel cerrahi doktoruna anlattım yağlı şeyler yediğinden dolayı olur dedi

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Hacı Mehmet Ulusal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Makat çatlağı

    Merhaba, 1 ay önce dışkılama sonradı zonklama ve yanma şikayetiyle genel cerrah doktoruna muayene oldum ve makat çatlağı olduğunu söyledi bana fitil krem ağrı kesici ve oturma banyosu önerdi. 1 haftasonra kontrole gittim ancak şikayetlerimde pek azalma olmadı tekrar muyene etti ve yarada iltihap baş...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Alaattin Öztürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Makatta leke

    Hocam ben büyük abdestimi yapıp iyice temizlenip, kurulanıyorum. bir kaç saat sonra tuvalete gidip makat bölgemi peçeteyle sildiğimde peçetede dışkı lekesi oluyor ve bu her defasında böyle ama iç çamaşırıma bulaşmıyor. bu normal mi ne yapmam gerekir?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Hacı Mehmet Ulusal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Makat çatlağı

    Slm makat çatlağın da botoks tedavisi ne kadar iyi sonuç veriyor.

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Hacı Mehmet Ulusal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x