Sn. doktor, 2 yaşında yeğenim var.amerikada yaşıyor.doktoru astım oldugunu

  • Sn. Doktor, 2 yaşında yeğenim var.amerikada yaşıyor.Doktoru Astım oldugunu söylemiş.Babasıda küçükken astımmış.Doktoru 2 ılac vermıs.biri kapsül şeklinde,makinaya kapsül boşaltılıyor,makinanın ucundaki hortuma maske takılıyor,maskede yegenıme takılıyor.İlacın adı ALBUTEROL.günde 3 kere bu ilacı alıyor.Birde PULMICORT RESPULES diye bir ilac vermiş,bu ilacıda gunde 2 kere, 1 ay boyunca kullanması gerekıyormus.bu ilac astimi kontrol altina alacak,onlemeye calisacak.Ablam ılacı ınternetten arastırmıs ve kotu yan etkılerı oldugunu ogrenmıs.gelişim bozuklugu, goz bozuklugu, bagisiklik sitemini dusurur gibi yan etkiler yazıyormus,kımse tavsıye etmıyormus. ilacın ıcerıgınde kortikosteroid var.Sanirim yanetkilere sebep olan kimyasal bu.ablam ılacı veremıyor.maddi durumlarından dolayı sıgortasız baska ılacta alamıyor.acaba bu ilaca benzer ama böyle yan etkısı olmayan baska bır ılac varmı? turkıyeden ben gondersem kullanabılırmı? bana yardımcı olursanız cok sevınırim.Tesekkur ederım, iyi gunler.

  • Doktor Cevabı:

    Bahsettiğiniz ilacın alternatifleride benzer yan etkiler içerir, ama bu ilaçların yan etki sıklığı çok düşüktür, varolan ilacını kullanmasını öneririm

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x