Koronavirüs (COVID-19) ile ilgili bilgilenmek için Sağlık Bakanlığı ve Türk Tabipler Birliği sitelerini ziyaret edin.

Sivilce problemi

  • Merhaba , sivilce problemimden dolayı 7 ay A vitamini haplarından kullandım ancak 5 ay sonra tekrar sivilce olayı yine başladı. bu sefer doktora gittiğimde tekrar bu haplara başlamam gerektiğini söyledi. ancak 7 ay bu hapı kullandıktan sonra vücutta aşırı yağlanma , tüylenme ve testosteron üretimi arttı. sivilce olayının çözümü bu A vitamini haplar olmayabilir mi ? hormon kontrolü için endokrinoloji uzmanını gitmek istiyorum . tavsiyeniz nedir ? teşekkürler

  • Doktor Cevabı:

    A vitamini türevi ilaçların etkinlikleri %65-70 dir. yani 10 kişiden 7 sinde tekrar akne çıkmaz ya da çıksa bile çok çok çok az şiddetli kısa süreli olabilir. kalan %30 da tekrarlama riski maalesef ki vardır. bu ilaçlarla vücutta aşırı yağlanma , tüylenme ve testosteron üretiminde artış beklemiyoruz. endokrinoloji uzmanına gidebilirsiniz tabi ki ancak tedavi için dermatoloji ile birlikte ilerlemekte fayda olacaktır.

    tarihinde cevapladı.

İzmir Dermatolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :
Puan : 5 / Oy veren : 1 kişi

Diğer Hasta Soruları

  • Sivilce lekelerim

    Merhaba. 8 aydır olan sivilce lekelerim ve çıkan sivilcelerim için doktorum 1 ay geceleri benzoxin kullanmamı söyledi ve kullandım. lekelerimde herhangi bir azalma olmadı ve virüsten dolayı hastaneye gidemiyorum. ne önerebilirsiniz?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Seher Tutkun

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Zoretanin tedavisi

    Merhaba emel hanım ben 5 aydır zoretanin tedavisi görüyorum fakat bu süreçte hastanelere gitmek iyi olmadığı için tedavime ara vermek zorunda kaldım kendi doktorumdanda sürecin nasıl etkileneceği hakkında bir bilgi alamadım maalesef. sürecim nasıl etkilenir? veya benim yapmam gereken ek bir şey var...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Emel Güngör

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Zoretanin kullanımı

    Hayır siz takip etmiyorsunuz, yarım paket 20 mg ve 10 mg var. daha önce bahsettiğim şeyler ilaç yüzünden olmuş olabilir mi?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fatma Şahan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Aknetrent tedavisi

    Hocam iyi günler. ben 4 aydır aknetrent tedavisi görüyorum. 5. ayima gectim. virüs nedeniyle hastaneye gidip doktorumun yazmasiyla değil eczaneden ilacımı aldım kullanmaya devam edebilir miyim. teşekkür ederim...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aknetrent baş ağrısı ve kulak çınlaması

    Hocam merhabalar, aknetrent kullanıyorum. doktor baş ağrım olduğu için dozumu 20 mg a düşürdü ama baş ağrım devam ediyor ve şimdi de kulak çınlamaları başladı. 1 buçuk ay daha kullanabilecegim ilaç var doktor 2 aylık vermişti. bu kutuları bitirip mi bırakmalıyım yoksa tamamen ilacı kesmeli miyim?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Acnemis ilaci

    Merhabalar hocam yüzümde sivilcelerim oldu doktorun tavsiyesiyle acnemix kullandım iki hafta düzenli kullandım fakatt ertesi sabah yüzümde çok fazla kizarikli yüzümde sislikk yanma ve kasinma varr ve yüzüm aşırı derecede kizarmiss lütfen yardımcı olurmusunuz tesekkurler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Deniz ARSAN SİR

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Zoretanin kullanımı

    Ben 2 aydır zoretanin tedavisi görüyorum. ama salgından dolayı hastaneye gidemiyorum kalan ilaçlarımı içeyim mi yoksa devam mı edeyim ya da kalan ilaçlarımı seyrek bir şekilde mi içeyim. ayrıca ilacı kullanırken göz altımda çökme ve ince kırışıklıklar oluştu bunlar ilacın yan etkileri midir? teşekkü...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fatma Şahan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Roaccutane

    Hocam merhaba, roaccutane de kullanılan dozun skar ile bağlantısı var mı? yani günlük dozun düşük olması halinde skar bırakma ihtimali de düşük olabilir mi?? birde son iki ay olduğunda doz düşürülmesi gerekir mi?? kendi hekimim devlet hastanesinde olduğundan ve kovid durumundan dolayı soramadım.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aknetrend ilaci

    Hocam merhaba ben acnetrend kullanıyorum virüs nedeniyle hastaneye gidemiyorum 1 ay kullanmasam tedavide bi sorun olurmu

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Deniz ARSAN SİR

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Aknetrentt

    Hocam merhaba ben aknetrent kullaniyorum 5. ayin 10. gunundeyim bu aya kadar 20 30 40 40 40 mg olarak kullandim malesef icinde bulundugumuz virus nedeniyle hastaneye gidebilcegimi sanmiyorum ilaca 1 ay ara vermem kullandigim 5 ayi cope atar mi cunku hala sivilce kusuyo cildim

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Akne tedavisi

    Hocam çok sağolun cevaplandırdığınız için. sağlıklı günler dilerim.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Acnetrend ara vermek

    Merhaba hocam 18 yaşındayım bundan 2 yıl once zoretanin 30 mg 3 gun ictim ve yüzüm şişti 1 ay once tekrar başlama kararı aldım doktorum 10 mg yazdı 1haftada bir test yaptim başlamadan once gel kolestrolum 60 70 arasıydı 15.günümde 108 çıktı 9 gun daha ilacı kullanmaya devam ettim fakat 3 gun once k...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Roaccutane

    Merhabalar hocam 3 aydır roaccutane kullanıyorum ilk ay 20 iki ay 40 kullandım tahlillerim normal dördüncü ay için 50 mg roaccutane fazla mıdır yine 40la devam mı etmeliyim? bir de bu ilacı kullanmak bağışıklık sistemimi düşürüyor mu virüse karşı beni savunmasız kılar mı? cevaplarınız için teşekkür...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Emel Güngör

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Akne tedavisi

    Hocam sağlıklı günler... yanaklarımda ve çenemdeki sivilceler için 2 aydır günde tek doz (100 mg) olmak üzere, bu da 4 kutuya tekabül ediyor, monodoks kullanıyorum. yanında da yaklaşık 3 aydır tre krem..bu iki ilacın boynum ve alnımda etkisini gördüm ancak yanaklarımda çok çok az bir etki gördüm di...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Iz tedavisi

    Damla hocam merhabalar. ben sizin hastanızım. iz tedavisine başlayacaktık ancak mevcut durumdan dolayı hastaneye gidemiyoruz malesef. hangi ilacı önerirsiniz, eczaneden alıp başlamayı düşünüyorum da. salgın bittikten sonra size tekrar gelmeyi de düşünüyorum.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Damla Demir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x