Sinüs taşikardi

  • iyi günler hocam, 24 yaşındayım ve üç ay önce göğsümün sağ tarafından gelen ağrılar nedeniyle doktora gittim, kalpte tüm muayene ve tetkikler sonucu herhangi bir organik sıkıntıya rastlanmadı, herhangi bir ritim bozukluğuna da rastlanmadı fakat nabzımın 156 çıkması sonucu hekimim saneloc verdi onu kullandım, bir hafta sonra yine gittiğimde yine EKG ve sonrasında yine 142 civarı bir atım gerçekleşti ve saneloc bırakmamı söyledi ve coralan 7.5mg yazdı hekimim, iki hafta kullandım coralanı ve gittiğimde 110 civarına düştü nabzım EKGde, hekimim bana; muayene sonucu genelde 100 civarında atıyor nabzın ve bu durumun sinüs taşikardisi olduğunu ve kesin çözümün ablasyon işlemiyle gerçekleştiğini fakat yaşımın çok genç olması sebebiyle bir süre ilaç kullanmamı söyledi. Ben nabzımı sürekli evde de ölçüyorum ve genel olarak dinlenik nabzım 70 civarı oluyor nadiren ani yükselişler oluyor merdiven çıkarken koşarken ama onları da çok şiddetli hissetmiyorum. Bu benim gündelik hayatıma etki etmiyor ama biraz stresli bir dönemden geçiyorum bunu belirtmeliyim KPSSye hazırlanıyorum hani bunlar da etki ediyor belki de bilemiyorum. Sinüs taşikardisi herhangi bir ciddi kalp sorununa ilerisi için sebep olabilir mi, verilen ilacı ivabradin içeren Coralanı uygun buluyor musunuz hocam? İlaç bana iyi geldi fakat hocam belki çok doğru bir adım olmasa da ben 7 gündür tek doz alıyorum bir denemek için, kendimi görmek için ve inanın gayet iyi durumdayım nabzım da iki doz aldığım zamanlar gibi seyrediyor, iyiyim, gündelik işlerimi rahatlıkla yapabiliyorum. Hocam bu betabloker ilacı kullanmam kalbi yavaşlatıyor ya ilerde kalp yetmezliği gibi başka kalple alakalı sorunlar yaratır diye endişeleniyorum. Şimdiden teşekkürler hocam kolay gelsin tekrardan.

  • Doktor Cevabı:

    Doktorunuz size ne diyorsa onu yapın. i̇lacınız iyi gelmiş ilerde kalp yetmezliği yapar gibi fikirler nereden çıkmış anlamadım. doktorunuz ne diyorsa onu yapın. çok geçmiş olsun

    tarihinde cevapladı.
  • anladım, evet coralan gayet iyi geldi bunu fark edebiliyorum bünyemde, ben biraz gereksiz yere endişe yarattım kendime sanırım, masum karakterde bir taşikardi türü sinüs taşikardisi ve herhangi bir ciddi sıkıntıya kalpte neden olmayacağını -kendi doktorum da dahil birçok uzman- söylüyor, düzenli ilaçlarımı kullanmaya güvenle devam edeceğim, aydınlattığınız için çok teşekkürler Aybanu hocam, biraz olsun rahatladım, en azından ilaca dair bir soru işareti kalmadı kafamda.


İstanbul Kalp Damar Cerrahi uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kan tahlili

    Hocam iyi günler dilerim. ben 21 yaşında kilolu biriyim. diyetisyene gideceğim için kan tahlili yaptırdım anormal olan sonuçları atıyorum rica etsem yorumlar mısınız lütfen? bunlar düşük çıkanlar: vitamin d (25 oh) 9,99 - ferritin 8,4 - ure 15 - mcv 75,3 - mch 24,3 - macror 4,3 - pdw 10,4. bunlar yü...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sol tarafima yatinca agrim dayanilmaz oluyor

    Ben 25 yasindayim son zamanlarda sol kolumda gucsuzluk ve agri vardi doktora gittim onemli bisey olmadigini soylediler. simdide 1 haftadir sol tarafimda inanilmaz bi agri var sol kalp hizasinin arka kismi ve sol gogus etrafi. sol tarafimada asla yatamiyorum sol tarafa uzaninca dayanilmaz bi agrim ol...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Mehmet Erkan Balkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kilo vermek

    Cevabınız için çok teşekkür ediyorum. 😊 elimden geldiğince sağlıklı yaşam tarzını benimseyeceğim ve her gün egzersiz yapacağım. sigara hiç içmedim içmeyi de düşünmüyorum. alkol ve kafein hayatta ağzıma sürmem sadece su içerim hocam. kalbim yapısal olarak normal ve ekg'de herhangi tehlikeli bir şey y...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Ayşen Helvacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Spor yapmama rağmen yüksek tansiyon nabız genetik geçişli sorunlara işaret...

    Merhaba hocam 23 yaşındayım boy 169 kilo 60 aralıklı olarak 7 yıldır spor salonuna gidiyorum ama nabız olarak hep 75-90 arası ve küçük tansiyon biraz yüksek 90-100 arası çıkıyor. hafif sersemlik oluyor. nabız artınca göğüs karın arasında nabız hissediyorum. yüksek kilo çalışiyorum genelde düşü...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Afksendiyos Kalangos

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Persistan sol vena kava superior

    Persistan sol vena kava superior merhaba saygıdeğer hocam ; i̇zninizle size bir soru sormak istiyorum...hocam ; benim yeğenimin eşi 20 hafta 4 günlük gebe iken ayrıntılı ultrasona girdi...perinatolog doktorumuz bebeğin kalbinde üç yerine dört damar olduğunu söyledi...bunun normalin varyantı olduğun...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Afksendiyos Kalangos

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Buluşmanın tedavi edilmesi sonucu geçmeyen şikayetler

    Hocam merhabalar yaklaşık 15 gün önce elektrikli scooterdan düştüm ve ayağım önce içe doğru sonrada dışa doğru burkuldu. ardından scooter ayağıma düştü. kirik olmadığını söyleyip yolladılar ama sonra ödemi ve morluğu arttı ağrısı dayanılmaz oldu. tekrar gittim başka bir yere iki tane çıkık olduğunu...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Emre Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalp hastaligi ve asi

    Hocam merhabalar babam 61 yaşında aterosklerotik kalp hastası ve 4 yıl önce by-pass oldu buna ek olarak damarlarında darlık var ve şeker hastası insulin kullanıyor. 2 doz sinovac oldu 3.doz biontech olmasında sakınca var mı? hangi aşıyı önerirsiniz teşekkürler.

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Varis çorabı hakkında

    Merhaba hocam anjiyo oldum ilaçlı stent takıldı 3 ay sonra anjiyo olan bacakta diz altıda şişme ve ağrı oluştu dupplerde damar temiz çıktı damar cerrah diz altı varis çorabı verildi varis çorabı sorunlu olan bacakta mı giyilecek yoksa her iki bacakta mı giyilecek diye sorucaktım hocam saygılarımla

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Afksendiyos Kalangos

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Venöz yetmezlik

    Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim hocam.son olarak merak ettiğim ;bu rapora göre bende derin ven trambozu var mı yok mu ?cok teşekkürler tekrardan?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Afksendiyos Kalangos

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Venöz yetmezlik

    Hocam merhaba hamileligimde gelişen varis için bugün doktora gittim dogum yapalı 7 ay oldu,bugün sol bacağın üst kısmında tam kalçanın altında bi şişlik olmuş tesadüfen farkettim.sag bacağa göre şiş duruyor.her iki bacağa doppler yapıldı sonuçlar şöyle, sol vena safena magnada tüm vassalva manevr...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Afksendiyos Kalangos

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Genel hastaliklar

    Yüzümün sag taraginda alnimda buyuk cukurluklar meydana geldi. ayni zamanda o taraftaki gozumun etrafindaki yesil damarlar cok belirgin. kalbin dinlenme halindeyken bile 100 un ustunde atiyor. ve basinci hissediyorum sakaklarimdq diger damarlarimda . ayni zamanda son zamanlarda elim suya degince cok...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Özge Kiremitçi Özer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aort biküspit kapak korona aşısı

    Hocam merhabalar ben 24 yaşında aort biküspit hastasıyım. ve şu an aşı vurulma konusunda çok kararsızım. bu konuda sizin fikrinizi almak istedim. şimdiden teşekkür ederim.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Erdem Ali Özkısacık

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Lenfodem hastaligi

    Hocam lenfodem ile ilgileniyor musunuz bize bi yardimci olun

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mahmut Biçer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sinüs taşikardi

    Anladım, evet coralan gayet iyi geldi bunu fark edebiliyorum bünyemde, ben biraz gereksiz yere endişe yarattım kendime sanırım, masum karakterde bir taşikardi türü sinüs taşikardisi ve herhangi bir ciddi sıkıntıya kalpte neden olmayacağını -kendi doktorum da dahil birçok uzman- söylüyor, düzenli ila...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aybanu Gökçen

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Pıhtı ve aşı

    Merhaba dr bey.ben 2018 de varis ameliyatı oldum.ameliyattan 4 yıl önce gecirdigim 3. hamileliğim döneminde sağ bacağımın diz altında küçük bir pıhtı oluşmuş ve iltihaplanması sebebiyle hibor kan sulandırıcı iğneleri her gün yaptırıyordum.hatta dogumdan sonra bile bir müddet kullandım.sezeryan sonra...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Güden

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x