Selectra yan etkiler

  • Hocam merhaba. Anksiyete ve obsesyon için psikiyatriste gittim. Selectra verdi. 1 hafta yarım kullandım. Hiçbir yan etkisini görmedim. Sonra tam a geçtim. 50mg. İlk gün hiçbişey olmadı. 2.gün çok midem bulandı. 3.akşam bu akşam kullandım. Ve 1.5-2 saat sonra panik atak gibi bişey geliyor. Heyecan anksiyete gibi. Midem bulanıyor ellerim titriyor. Normalde kullandıkça geçmiyor mu yan etkiler. Neden bende böyle yaptı? Kullandıkça artıyor sanki. Bilgi rica ediyorum. Teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    İlacınızı mutlaka tok yani hemen yemekten sonra aldığınızı varsayıyorum. bu tür ilaçları kullanırken, kişisel hassasiyet farklılıklarına nedeniyle geçici yan etkiler çıkması olağan karşılanmalı. telaşa gerek yok. dozu yeniden yarım olarak azaltın. bir hafta daha bekledikten sonra yeniden bir almayı deneyin ya da daha tedbirli davranarak 3/4 almayı da deneyebilirsiniz. kullandığınız ilacın etkili olması için her gün 1 tane (50 mg) dozuna ulaşmak gerekir. bir kaç denemede bu doz hep rahatsız ediyorsa, sizin dozunuzun daha düşük olduğu anlaşılmış olur. bu bir sorun değil, bilinenden daha düşük olmasına rağmen, bu ilaç size yararlı olabilir. bunu anlamak için mutlaka yeteri̇ süre kullanıyor olmak gerekir. bu süreyi de mutlaka doktorunuzla birlikte belirlemelisiniz. geçmiş olsun

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız ??

  • Hocam merhaba, yine ben. Bana çok yardımcı oldunuz tekrar çok teşekkür ederim. Dr bana anksiyete sebebiyle selectra vermişti. 1 kutu, dün akşam itibariyle tamamen bitti.çok düzenli kullandım. Tam doza geçtiğimde 1 kez panik atak gibi bişey geçirmiştim. Başka kaydadeğer birşey olmadı. Ve bende rahatsızlıklarımı düzeltecek hiçbir etkisi olmadı. Bugün 2.kutuyu alacağım, 1 paket bitti ama bende düzelme yok. Üstelik Bundan 5 gün önce gece uyurken, uykudan uyandım, midemden yukarı heyecan korku gibi bi rahatsızlık hissi. Ellerim uyuşuyor, titriyormuş gibi hissediyorum. Boğazım yanıyormuş gibi, hemen yüzümü yıkadım biraz bekledim panik yapmadım. Ama geçmedi. Koşuyolu kalp hastanesine gittim. Ekg çekildi, tansiyonuma bakıldı dr bişey yok ama emin olalım dedi ve sanırım kalp krizi kan testi troponin mi öyle bişeye bakıldı. Herşey normaldi. Eve geldim biraz daha iyiydim uyudum. Ama o günden bu güne hala düzelemedim. Gece böyle birşey hiç olmamıştı bana. Hala mide kısmımda bi rahatsızlık hissi. Sanki panik atak gelecekmiş de gelemiyormuş gibi. Ellerime ara ara küçük uyuşmalar geliyor. Bugün de daha kötüyüm sanki yine her an panik atak gelecekmiş hissi. Bacaklarım dermansız, ellerim titriyor uyuşukluk gibi, karıncalanma gibi geliyor. Başım sersem gibi. Ayağa kalkmaya halim yok. Ellerim titriyormuş gibi hissediyorum ama titremiyor. Yani sözün özü o geceden sonra çok kötüyüm. Selectra 1 kutu da bitti, bugün yeni alacağım neden böyle olmuş olabilir. Başka bir rahatsızlığım var da ben psikolojik olduğunu mu düşünüyorum acaba? Bu arada dahiliyeye yeni gitmiştim kan testlerim normaldi.

  • Doktor Cevabı:

    İyileşme zaman içerisinde gerçekleşir. i̇laç kullanırken bile belirtiler ortaya çıkabilir. önemli olan, belirtilerin giderek daha azalıyor ya da seyrekleşiyor ya da kısa sürüyor olması. birkaç ay içerisinde böyle seyretmiyorsa, doz ayarlaması ya da başka ilaçlar eklenmesi ya da ilaç değişimi düşünülebilir. tüm bunları doktorunuz kontrolünde gerçekleştirmelisiniz. ben bilgi verirken bile tedirginim çünkü bunlar doktorunuz tarafından düşünülmeli ve uygulanmalı. selamlar

    tarihinde cevapladı.

Ankara Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :
Puan : 5 / Oy veren : 1 kişi

Diğer Hasta Soruları

  • Ergen agrasifliği

    Merhaba hocam ben esinden ayrılmıs bir kadınım oglum kızım var babaları ile arada görüşüyorum cocuklar ıcın fakat oglum asırı ağrasıf 18 yaşında kız arkadaşı var bı kavga edıyor bı barışıyor asırı yıpratıyor kendını bana anlatmıyor cebinde cıncesl ıcerık hap buldum ben ne yapabılırım doktora götürem...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete ve seğirme

    Hocam merhabalar bende anksiyete varmış sabah kalktığımda hiç biyerim tutmuyor kaslarım ağrıyor uyandığımda kalktığımda nabzım artıyor endişeleniyorum korkuyorum oturduğumda dinlendiğimde kas seğirmeleri oluyor böyle tık tık atıyor gibi karıncalanma oluyor ayaklarımda buda beni ürkütüyor üniversite...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Baise Tıkır

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyetee

    Merhaba hocam redepra ilacı ile paxera ilacı arasında en az kaç saat olmalı paxera yı sabah almam söylendi ama pek erken de içemiyorum teşekkürler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İsmail Çetin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Geçmeyen ağrı

    Hocam merhaba neredeyse 10 aydır vücudumun çeşitli yerlerinde ağrılar var yanma şeklinde uyuşma,iğnelenme,karıncalanmada oluyor bütün branşlara gittim,ve çok tetkik yaptırdım,en son gittiğim nöroloji profesörü psikolojik olduğunu söyledi,panik atak geçmişimde var ve genel olarak kaygılı bir yapıdayı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İbrahim Söylemez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Suçlu hissediyorum

    Hocam ben parodi diye bir şey kullanıyordum şöyle bir şey ünlü kişilerin fotoğraflarını instagram'da paylaşıyorduk kendimiz gibi konuşturuyorduk ama biz olmadığımız belliydi burda arkadaş olunuyordu sevgili olunuyordu ve bu ortamda bazen küçükler takılıyordu mesela 12 yaş falan ve benim sevgili oldu...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Dan. Ömer Aktürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bitmeyen sanrılar ve bağlantı kurma isteği

    👍şartlara göre yakın zaman içerisinde size muayane olmayı istiyorum. aniden içime çöken sıkıntılardan sürekli kurduğum senaryolardan artık kurtulmak istiyorum. ani sıkıntı çökme anında inanılmaz senaryolar dönüyor kafamda. odaya giren sineğin beni cezalandırmak için gönderildiğini düşünmek gibi. son...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete bozuklugu

    Merhaba adnan bey doktorum bana 5 mg zyprexa recete etdi cok bu ilacin cok fazla yan etkisi oldugunu biliyorum 2 ay kullanmami soyledi sorum su sizce bu ilaci 2 ay kullanirsam gelecekte agir bir durumla karsilasa bilirmiyim yani kan deyerlerinde problem sekerli diyabet gibi tsekkur ediyorum bu arad...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bitmeyen sanrılar ve bağlantı kurma isteği

    Hocam yok siz yanlış anladınız. beni şu an kimse tedavi etmiyor. ben sadece 1 seans gittim bahsettiğim psikiyatriste. tanımı bile doğru düzgün koymadı dedim ya daha önceki yazımda tekrar gitmem vs diye. bana pranoid şizofreni olabilir ama basit bir okb durumu da olabilir ; böyle şeylere bir seansta...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete kaygı

    Hocam merhaba bende anksiyete varmış. sabah uyandığımda kalkamaz hale geliyorum üşüyorum ayağa kalktığımda nabzım yükseliyor endişe içine giriyorum elim ayağım tutmuyor iştahsız oluyorum normal bi durummu

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Baise Tıkır

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Mide bulantısı

    Teşekkür ederim hocam peki gebelik durumu oluşursa ne yapmamız gerekir

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyetede artış normal mi?

    Zedprex başlandı artış normal midir? geri dönüş yaptığınız için teşekkür ediyorum bu arada hayırlı günler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bitmeyen sanrılar ve bağlantı kurma isteği

    Hocam iyi akşamlar; yine sizi rahatsız ediyorum. bu bilgi konusundaki bedel mevzusunu tam anlamadım ; anlasa idim yazmamam mı gerekiyordu? bilemiyorum. kendim hakkımda bir şey sormayacağım aslında zaten, sadece şunu merak ettim. bu psikiyatriye gitmek veya psikiyatrik ilaç reçetesi olmasının sistemd...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Zedprex hakkinda

    Hocam merhaba ben kaygi ve depresif belirtiler nedeniyle beş aydir zedprex 20 mg kullaniyorum ilac iyi geldi fakat son bir kac aydir gun icinde asiri yorgunluk ve bazen sinir yapiyor . sorum su zedprex yerine prozac kullansam ayni yan etkiyi gorurmuyum bazi yazilarda muadil ilaclarin orjinali tutmay...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Mide bulantısı

    İlaca başladıktan bir buçuk ay sonra faydasını görmeye başladım.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sürekli öğürmek

    Hocam merhaba, kalp çarpıntısı, öğürme ve mide bulantısı şikayetleriyle psikiyatriye gitmiştim anksiyete teşhisi konuldu 2019dan beri lustral 100 mg kullanıyorum. şikayetlerim azalmıştı. ama son 10 gündür tekrar geri geldi özellikle sabahları sürekli öğürüyorum. çarpıntım var bunun icin dideral kull...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nuran Şen

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x