Reflü başlangıcı ve gastritim var sürekli kalbimden şüphelenmekten 1 kez k

  • reflü başlangıcı ve gastritim var sürekli kalbimden şüphelenmekten 1 kez klasik 2 kez de multi silice bt oldum hiçbirinden bişey çıkmadı panik atağım olduğu söylendi ve paxil kullanıyorum doktora sormadan ilacımı 20 gün önce kestim ve gecen hafta önce ayaklarıma bir sıcaklık bastı arkasından kısa süreli çarpıntı ağız kuruluğu sol ayağım sol kolum yüzümün solu uyuştu aynı anda mide hareketlerimde oldu acile gittiğimde ekg çekildi ve normal bulunum nörolojiye gönderildim.beyim mr da normal çıktı fakat halen göğsümde zaman zaman ağrı benzeri ve geğirme isteği oluşuyor bir çoğunda geğrince o baskı veya ağrı benzeri şey geçiyor ama bazen sanki kalbimi birisi sıkıyor gibi tarif edemediğim bir his yaşıyorum elektirik kesintisi gibi ne yapmam gerek 14 yıldır body yapıyorum nabzımı ölçmek gibi bir huy edindim rahatsızım yardım istiyorum.

  • Doktor Cevabı:

    Sn. kumanlı, anksiyete bozuklukları kalp hastalıklarını en çok taklit eden ve hayat kalitesini en fazla bozan hastalıkların başında gelir. bu hastalarda tipik olarak göğüs ağrısı, sol kol ağrısı, çarpıntı, terleme, ani gelip geçici nefes darlığı, halsizlik-yorgunluk benzeri sıkıntılar olur. bu nedenle hastalarda sık sık ""acaba kalp hastası mıyım"" biçiminde, gece gündüz sorun yaratan sorunlar olur. bu durumun organik kalp hastalığı ile ilgisi olmadığı için, ne yazık ki kardiyolojik bir tedavisi bulunmamaktadır. iyi bir psikolog veya psikiyatr ile görüşmeniz sorunlarınızı büyük ölçüde hafifletecektir. ancak belki de bazı gerçekler üzerinde düşünmek, size ilaçlardan çok daha fazla yardımcı olacaktır. 1-) 35 yaşında bir insanda kalp damar hastalığı görülme ihtimali, son derece düşüktür, hele ki yapılan testlerin sonuçları da negatif ise. konsantre olmanız gereken nokta, şu anda olma ihtimali son derece düşük bir kalp hastalığı üzerine evhamlanmak yerine, ileride gelişebilecek bir kalp hastalığını önleyici tedbirler (diet, sigara içmemek gibi) üzerine düşünmektir. 2-) bunu tıbbi bir tavsiye olarak değil, felsefi bir durum olarak düşünün. insanoğlu ölümlüdür ve ölümle yüzleşmek her insanda kaygı yaratır. bu kaygınızı yenemediğiniz sürece, her tür ilaca rağmen sıkıntınız devam edecektir. bu nedenle, kalp hastalığı ve ölüm üzerine düşünmek yerine, bununla yüzleşin ve yaşamaya odaklanın. not: eğer bodybuilding yapıyorsanız, lütfen steroid türevi ilaçlar kullanmayin çünkü bu ilaçların genç insanlarda kalp krizini tetikleyebildiği bilinmektedir. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.
  • Tolga Bey ilginiz için teşekkür ederim.Zaman zaman dinlenirken nabızımı kontrol ettiğimde peş peşe 2 atım ve 1 sn yakın bir duraksama hissediyorum o anda panik ve heyecan yaşıyorum ekstrasistol olabilir mi zararı var mı veya ne önerirsiniz? Bu arada paxil kullanıyorum daha doğrusu tekrar başlamam önerildi. saygılarımla.

  • Doktor Cevabı:

    Sn. kumanlı, anlattığınız şikayetin büyük olasılıkla açıklaması gerçekted de extrasistoldür. bilinmesi gereken, her insanın, özellikle stres altındaysa, çok fazla çay, kahve veya sigara tüketiyorsa veya çok fazla spor yapıyorsa, extrasistolünün olabileceğidir. extraatımların büyük bölümü normaldir, özellikle de yapısal kalp hastalığı yoksa. bu durumun size hiçbir zararı olmaz, ancak doğrudur, insanda büyük bir sıkıntı v e panik hissine yol açabilirler. size tavsiyem, altta yatan bir kalp hastalığı varlığını dışlamak için bir ekokardiyografi yaptırmanız (daha önce yaptırdı iseniz ve normal çıktıysa tekrar yaptırmanıza gerek yok) ve stres, çay-kahve sigara alkolden uzak durmanızdır. eğer halen geçmiyorsa, doktorunuza danişarak beloc zok veya benzeri ilaçları alabilirsiniz. ancak, durumun normal olduğunu bilmeniz belki de en önemli tedavidir. paxil'i kullanmaya devam edebilirsiniz. tekrar geçmiş olsun...

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x