Psikiyatri

  • hocam iyi günler, ben geçenlerde hayatımda ilk defa psikiyatri doktoruna gittim, aşırı evham ve endişe halim mevcut, doktor bey bana depresyon teşhisi koyarak, cymbalta 60 mg isimli bir ilaç verdi, bu ilaçda duyduğuma göre ağır bir ilaçmış, 30 mg olarak başlamam gerekmiyormuydu, bir yanlışlıkmı var acaba çok teşekkür ederim....

  • Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Hakan Kumbasar

    Sayın eyyüp bey ilaca iki türlüde başlanabilir,bu kaygılarınızdan doktorunuza da bahsedebilirsiniz . geçmiş olsun prof. dr. hakan kumbasar

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Depresyon tedavisi ve ekt

    Hocam ekt ttedavisi hakkında bilginiz var mı major depresyon için uygulanırsa fayda sağlanır mi .uzun süredir major depresyon tanısı ile tedavi görüyorum ilaçlar çok yan etki yapiyor

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Fadime Yurtseven

    Uzm. Dr. Fadime Yurtseven

    Bilgim var. majör depresyon tdv oldukça etkili.

  • Huzursuz bağırsak sendromu

    Merhaba tarkan bey, ben 21 yaşındayım aşırı stressli bir dönemden geçtim ve yaklaşık 2 aydır karın şişkinliğim oluyordu doktorum ibs tanısı koydu ama benim şikayetlerimin arasında karın ağrısı pek yok daha çok gün içinde olan bir baş sersemliği ve yorgunluk hakim. bu belirtiler ibs de görülebilir mi...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Tarkan Karakan

    Prof. Dr. Tarkan Karakan

    Belki ibs olmayabilir ama fonksiyonel dispepsi olabilir. bahsettiğiniz diğer semptomlar stres ile alakalı gibi gözüküyor. eğer başa çıkamadığınızı düşünüyorsanız psikiyatriden destek alınız.

  • Psikiyatri-kbb

    Merhaba benim babam daha önce kulak çınlaması şikayetiyle kbb ye gitti doktoru kendi verdigi ilaçla birlikte psikiyatriste sevk etti , aynı zamanda nörolojide de muayeneden geçti daha sonra çipralex adında ilaç kullanıyordu doktoru çipralex yerine citoles verdi ilacı değişince yan etki yaptı şu an r...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Mustafa Çelik

    Uzm. Dr. Mustafa Çelik

    Merhaba anlattığınız durum ricus ile ilgili değil. cipralexin citoles ile değiştirilmesi de bunu yapmaz. beyni etkileyen bir hastalık olma ihtimali var. acilen değerlendirilmesi gerekli. psikiyatriste başvurun. geçmiş olsun



  • Hayattan zevk alamıyorum

    Merhaba ben hayattan zevk alamıyorum eskiden yaptığım aktivitelerden zevk alamaıyorum psikiyatriye gittim depresyon diyor 20 gün oldu gideli kendimi çok kötü hissediyorum intihar etmek istiyorum bu nasıl bir hastalık böyle benim hastalığım ne oluyor?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Burak Toprak

    Uzm. Dr. Burak Toprak

    Acil olarak doktorunuzla iletişime geçmenizi tavsiye ederim.

  • Depresyon depresyon

    Hocam brintellix 20mg kullanıyordum iyi geldi 2 ay sonra depresyon nüksetti ilâcin etkisi kalmadi daha öncede paxerada da  böyle oldu iyi gelmişti onda da 2 ay sonra depresyon nüksetti şu anda brintellix 20mg sulinex 375mg aripa 5mg kullanıyorum bu ilaçlarla  birlikte tekrarlayan depresyon 'dan dola...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Murat Erdem

    Doç. Dr. Murat Erdem

    Tekrarlayan ya da tedaviye dirençli durumlarda bipolar depresyon olasılığını dışlamamak gerekir. lityum eklenmesine rağmen depresyonun yinelemeleri devam ediyor ise bir başka duygudurum dengeleyici (özellikle lamotrijin) eklenebilir. bu yinelemelerde stresör olayların varlığı, mevsimsel etki de dikk... Cevabı gör

  • Anksiyete mi?

    İyi günler hocam.ben anksiyete sebebiyle ilaç kullandım.şikayetlerim kalabalıkta titreme,sorulan soruya yanıt verememe,huzursuz hissetme.sürekli kaygı endişe haliydi.en ufacık bir şeyi takıyordum.üzerine geçen yıl babamın kanserden vefatı da eklenince kötü günler geçirdim.şu an 4.5 aylık hamileyim i...

    Doktor Cevabı:
    Dr. Murat Fettahlıoğlu

    Dr. Murat Fettahlıoğlu

    İyi günler merve hanım. yazdıklarınızdan anksiyete bozukluğunuz olduğu anlaşılıyor. berberinde sosyal fobi olup olmadığını anlamak için daha fazla bilgiye gereksinim var. yakın zamanda yaşadığınız kayıp ve halihazırdaki gebelik sizin psikolojik zorlanmanıza neden olmuş. biz gebeliğin ilk üç ayında m... Cevabı gör



  • Cocuk konusmamasi

    27 aylik erkek cocugu sadece baba dede diyor konusma problemi neyden olabilir biraz yaramaz cani isterse konusuyor ..

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Serhat Kala

    Uzm. Dr. Serhat Kala

    Çocuk psikiyatri uzmanı değerlendirme yapması uygun olur sağlıklı günler dilerim

  • Acil ne olur

    Serhat.bey merhabaa bnm anksiyetem artti.bana dr klabon.ve apranax verdi.apranax.mide agrisi yapti.bnde mide delinmesi fln.yapar mi.cok.korkuyorum kanama fln sadece agri var kalbim carpiyo

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    Apranax'ın yan etkilerini tok karna alarak en aza indirebilirsiniz; yan etkiler tahammül edilemez düzeyde ise başka ilaçla değiştirilebilir. mide delinmesine yol açmaz. anksiyeteniz daha iyi bir tedaviyi gerektiriyor; bu durum açıkça ortada.

  • Yükseklik korkusu

    Sevgili hocam.merhabalar bende yükseklik korkusu var 3-4kattan aşağı bakınca için bosaliyor gözlerim kararıyor ben uzman erbasliga başvurdum muayenede sorun olurmu uzman erbaş olamaz veya komando olamaz alirmiyim bu yuzden

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Tunay Karlıdere

    Prof. Dr. Tunay Karlıdere

    Merhaba, bu tanıyı alırsanız, ki sadece beyanınız var ve muayene sonucu yok, profesyonel askerlik için engel oluşturur. ancak burada önemli olan tedavi olmanızdır. sağlıkla.



  • Anksiyete mi?

    İyi günler hocam.ben anksiyete sebebiyle ilaç kullandım.şikayetlerim kalabalıkta titreme,sorulan soruya yanıt verememe,huzursuz hissetme.sürekli kaygı endişe haliydi.en ufacık bir şeyi takıyordum.üzerine geçen yıl babamın kanserden vefatı da eklenince kötü günler geçirdim.şu an 4.5 aylık hamileyim i...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    Merhabalar. öncelikle çok geçmiş olsun. detaylı ruhsal değerlendirme yapmadan tıbbi kanaat bildirmek uygun olmayabilir ancak bahsi geçen şikayetler kaygı (anksiyete) bozukluğu? düşündürüyor. anksiyete bozukluğu gerçek bir tehlike, gerçek bir tehdit yokken, beynin gerçek bir tehlike karşısındaki yanı... Cevabı gör

  • Ilaç kullanımı

    Hocam öncelikle saygılar dilerim buradan yardımınız kısıtlı farkındayım hocam kısada olsa destek olacağınızı umarım 1.5 yıl önce bir anda panik atak yaşadım yapı olacakta herşeyi kafasına takan dert eden tez canlı panik yapılı biriyim bu atam sonrası doktora gittim bana cipralex selektra efexor verd...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun.detaylı ruhsal değerlendirme yapmadan tıbbi kanaat bildirmek sağlıklı olmayabilir ancak şikayetlerinizden anlayabildiğim kadarıyla panik bozukluk ve/veya anksiyete bozukluğunuz mevcut. panik ( ve/veya anksiyete) bozukluğu bir beyin hastalığıdır. kalp nasıl bir orga... Cevabı gör

  • Antidepresan

    Merhabalar. yaklaşık 2 ay önce demir eksikliği sebebi ile damardan takviye yapıldı. bunun yanında yine aynı tarihlerde antideprasan kullanmayı da bıraktım. üzerinden zaman geçmesine rağmen ellerim ve ayaklarımda müthiş bir üsüme ve terleme mevcut. kan değerlerim normale döndü fakat üşüme ve terleme...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    Konunun antidepresan kullanımının kesilmesi ile bağlantısı olduğunu düşünmüyorum. tanımladığınız yakınmaların temel nedenleri şunlar olabilir: 1)hormonal bozukluklar 2) el ve ayaklarınızda bulunan ter bezlerine giden sempatik sinirlerin fazla aktivasyonu. konunun uzmanı hekimlere danışmanız uygun ol... Cevabı gör



  • Acil ne olur

    Yesum hnm merhaba bn dis enfeskyionu ici.n klavon ve parol iciyorumm cenemi acamiyorum bude didral cities lecardip var bmm sorun su klavon antibiyotik bas agrisi yapr mi zonklayici grip olurken bas agriri ya oyle yoksa citoles iki gundur icmedim.ondan mi yoksa bitoloji dr gitmm gerek

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Yeşim Abanoz

    Uzm. Dr. Yeşim Abanoz

    Diş enfeksiyonu sırasında da başağrısı olabilir. bazen ilaçların yan etkisi olarak başağrısı ortaya çıkabilir. iyi bir anamnez ve muayene ile sebep anlaşılabilir. takip eden psikiyatri doktorunuzla görüşmenizi öneririm.

  • Gliotik odak

    Merhabalar hocam 26 yasinda erkek mr sonucum hocam sag frontal grus hizasinda supkortikal ak madde de 3 mm capinda silik konturlu nonspesifik hiperintens odak mikroanjiopatik gliotik odak diye geciyor toplaminda 34 doktora gittim hic biri ilac bile yazmadi bir seyin yok diyorlar bazen odagin oldugu...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Yeşim Abanoz

    Uzm. Dr. Yeşim Abanoz

    Mr da tesadüfen saptanan bu gibi çok küçük ve önemsiz lezyonların belirttiğiniz şikayetlerle ilişkisi yoktur. ayrıntılı nörolojik muayenenizin ve kan tetkiklerinizin yapılması gerekir. geçmiş olsun.

  • Anksiyete hakkında

    Sayın hocam merhabalar, artık çaresiz hissettiğim bir konuyla ilgili size danışmak istiyorum. 30 yaşındayım ve tam 23 yıldır anksiyete ile mücadele ediyorum. 7 yaşında strese bağlı olarak mide kanaması geçirdim. o günden beri anksiyetem yükselerek devam ediyor. yaklaşık 8 yıldır ilaç tedavisine deva...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Uzm. Dr. Sibel Işık Devecioğlu

    Çok geçmiş olsun. ilaç tedavilerinden fayda görmemişsiniz. psikoterapi olmadan tek başına yeterli değil. çocuk yaşlardan beri kaygılı bir insanın kesinlikle psikoterapiye ve ilaç desteğine ihtiyacı var. ilaç tedavisinde paxil denenmemiş. dozlar da biraz daha yüksek tutulabilir. bunlar seçtiğiniz dok... Cevabı gör




.
x