Panik ve ritim

  • Hocam iyi günler 5 yıldır panik atak hastasıyım en sonunda kardiyolojiye gittim muayne oldum kalbin sapa sağlam dedi ama son zamanlarda çarpıntıları hissetmeye sık basladım genelde otururken yatarken hissediyorum çarpıntı olunca elimi nabzıma dokundururyprum tüm gün takip ediyorum öyle yapıncada sık sık olmaya basladı , ara gelip gitti tedavi oldum ama son zamanlarda sık olunca doktora gittim Min Hr : 52 ortlama 87 max 140 duraksama 0 pvc : 8 **** doktor holter sonucum normal dedi . Genelde çarpıntılar yüksek nabız deyil bir atımın sert atmasını hissediyorum Piskiyatriye gittim paxil ile dideral yazdı sabah yarım aksam yarım dideral kullanmanın bir zararı varmı. Kullanmaya basladım daha iyiyim ama ara ara oluyor canımı sıkıyor doktor hanım evliyim çocuk bekliyorum bu süreçten kurtulmak normal bir birey gibi olmak istiyorum lütfen bilgilendirirseniz tesekkür ederim .

  • Doktor Cevabı:

    Psikiyatri tedavisi ile bu carpintilar bitecek biraz zamana ihtiyacınız var kalp atışlarınızi takip etmemeye çalışın sağlıkla kalın

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam peki bu kalp ekstrasistolleri galiba bende pvc 8 tane görülmüs bunlar gün içinde kaç taneye kadar olursa normal sayılıyor , arada çok sık oluyor hocam moral huzur bırakmıyor ,bunların bir tehlikesi varmı ?

  • Doktor Cevabı:

    Hepimizde 10 tane oluyor 200 u geçmezse tedavi vermiyoruz

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam iyi günler tedaviye devam ediyorum hergün sabah 1 adet paxil alıyorum birde yarım dideral ? Dideralin doğru kullanım şekli nedir ? İki defa holter takıldı doktor bana günlük atım sayısının yüzde 10 u kadar olursa ilaç yazıyoruz dedi sende 55 tane olmus dedi . Kalbinde birşey yok kalp hastası deyilsin dedi . Hocam genelde ekstralarım iş yerindeyken birşeylerle mesgulken olmuyor ama aksam eve gelince uzanınca yada birşeye kızınca moral bozulunca oluyor ve kafamı taktığımda devam ediyor . Hiç taşikardim olmuyor nabzım genelde 80-90 arası ama sadece bu ekstralar can sıkıyor. Hocam bu dideralin doğru kullanım sekli nedir ? Hergünmü almak lazım yoksa ekstralar sıkılaşıncamı almak lazım ? Teşekkür ederim işlerinizde muvaffakiyetler dilerim

  • Doktor Cevabı:

    Geçmiş olsun kardiyoloji olarak ilaç kullanmazsanız bir şey olmaz ama çarpıntı paniğe, panik de çarpıntıyı tetikliyor. o yüzden panik tedavisi sırasında rahatlatmak için dideral 2x1/2 ile başlıyoruz. çarpıntı artarsa 3 e kadar çıkılabilir. hissediyorsanız önce 2 ye çıkın ama kalbinizi dinlememeye çalışın. dinlersek daha çok olur

    tarihinde cevapladı.

Bursa Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kalp atışını hissetmek

    Hocam merhabalar; hergün özellikle dinlenirken daha doğrusu uzanırken kalbimin atışını hissediyorum. ve neredeyse 1 senedir hergün oluyor. sadece ramazan ayında 3-5 gün olmamıştı. ayrıca yemeği çok kaçırırsam daha çok hissediyorum. eğer diyet filan yapıyorsam o kadar net hissetmiyorum atışını. v...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Nabızda dalgalanma

    Hocam nazar değdi :) az önce uyandım zaten bu aralar hep olan bi şey ama uyandıktan 4-5 sn sonra bi çarpıntı başlıyor ben sakince beklersem saniyeler sonra geçiyor (115 civarı) bu sefer sakin olamadım sanırım çünkü sanki nefesim yetmiyor nefes alamıyorum dedim daha da yükseldi normalde hemen acile k...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Taşikardi ek atım

    Hocam merhaba.bende ek atımlar var doktorum zararsız olduklarını söyledi.hocam bu akşam boynumda nabız alınan yerde ya da ona yakın yerde üst üste bir sürü atım hissettim sonra geçti.hocam bu taşikardi miydi acaba taşikardi ise bir zararı olur mu ? ve taşikardi boyunda hissedilir mi ? şu anda da baz...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ventriküler taşikardi

    Hocam kolay gelsin 32 yaş bay...hocam yıllardır panik atak anksiyete hastasıyım özellikle kalple ilgili korkularım var...hocam dönem dönem ek atım sorunum var...bir ay hergün 50-100 arası(benim hissettiklerim) ek atım oluyor sonra bir anda bıçak gibi kesiliyor olmuyor...ek atımlarımın olduğu dönemle...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp ritim bozukluğu, taşikardi atağı, koroner arter

    Yanıtladığınız için çok teşekkür ederim hocam, söylediklerinizi dikkatle okuyup bir noktada hafif de olsa rahatlaması için durumu babamla da paylaştım. iyi günler dilerim...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ekstrasistol

    Ekstrasistol. hocam merhaba ben 23 yaşıdnayım sigara kullanmıyorum. ek atım sebebiyle doktora gittim hiçbirşeyin yok dendi. belki 4-5 kez eko.ekg.holter felan hepsini yaptık sadece hafif my varmış kalbimde.holterdede 20 atım çıkmıştı 1 kere yaptırmıştım. ek atımlarım çok azalmıştı ama birgün film iz...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Kani Gemici

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalp ritim bozukluğu, taşikardi atağı, koroner arter

    Hocam merhaba, babam 59 yaşında koroner arter hastası. 2004 senesinde kalp krizi geçirmesi sonucuyla tıkanan üç damarı açıldı bypass ameliyatı vs. son zamanlarda batma ve çarpıntı hissinin rahatsız ettiğini söylemesiyle; ekg çekildi ve iki kez holter takıldı ölçümler için. ilk ölçümde doktoru beloc...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aritmi diltizem 90mg

    Hocam merhabalar kolay gelsin ben 4-5 aydır sıkıntılı bir dönemden geçiyorum ailemden 3 kişiyi kalp yetmezliğinden kaybettim psikolojik açıdan zor durumdayım o günden beri göğsümde ağrı ve çarpıntı hissediyordum tansiyonum 18/12 ye çıktığı bile oluyordu aile hekimime gittim. doktor kalbinde ritim bo...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Göğüste ağırlık

    Hocam merhaba.birkaç defadır ayağa kalktıktan bir süre sonra göğsümün tam ortasında bir ağırlık hissediyorum o esnada nabzıma baktığımda daha az atıyor sonra yükseliyor.2 hafta önce holter taktırdım aev atımlar çıktı.ekg eko temizdi.hocam tekrar muayene mi olmalıyım bir sıkıntı var mıdır ? yaşım 21....

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Kani Gemici

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ekstra atımlar

    Hocam 8 ay önce ekstra atımdan dolayı ablasyon oldum korona dan dolayı kontrole gidemedim çok iyi gidiyordu fazla bir. şikayetim yoktu son iki gündür özellikle efor harcadığım zaman nefes alıp verirken ekstra atımlar olmaya başladı nefesim yetmeyip derin nefes aldığımda oluyor korkmaya başladım ne...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Göz kararması

    Hocam ben bazen çarpıntı esnasında göz kararması yaşıyorum bazen de baş dönmesi.bunların olması tehlikeli değil mi ? üst üste geliyor sanki bazen boynumda vuruntu hissediyorum . örneğin bugün de öyle oldu tansiyonumu ölçtüm 124/67 nabız 92.bu durumda ne yapmam gerekir ? ve hocam spor ve kafeinden uz...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozukluğu

    Sayın hocam selamlar size sormak istediğim benim yaklaşık 1 buçuk yıl önce kalbim hiç yoktan yere deli gibi atmaya başladı sonrasında tek atımlık göğsümde ve boğazımda tuaf atımlar başladı şimdi ise eğilip kalkınca ani bir vuruş sonra nabzım hızlanıyor çıldırmak üzereyim sırt üstü uzanırsam birden...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Rahşan Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ekstrasistol

    Hocam iyi günler.2 hafta önce doktora gittim aritmi hissediyordum ikili atımlar yaşıyordum.holter takıldı sonucunda “sik aev olan sinüzal taşikardi”yazıyordu.eko ve ekg temiz çıktı.doktorum ilaca gerek olmadığını sporun yeterli geleceğini söyledi.hocam iki gündür üçlü ekstrasistol hissediyorum ve ba...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lustral atrial fibrilasyon

    Hocam iyi günler.dun birşeyler okudum nette lustral sertralin yani qt uzamasi ve atriyal fibrilasyon yapıyormuş prozacta yapıyormuş ama daha çok lustral.hocam o yüzden mi acaba yan etkilerinde kalp krizi aritmi yazıyor ki.😐 hocam paxera aşırı hazımsızlık ve reflumu aşırı çoğalttı sürekli balon gibiy...

    Doktor Cevabı:

    Yard. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Paxera lustral

    Hocam iyi bayramlar 🌹 size birşey danışmak istiyorum hocam lustral 100 mg mi yoksa paxera 30 mg mi yan etki olarak kalp damar ritim hastalarına uygun acaba ? lustralda yan etki ritim bozukluğu ve kalp krizi yazıyor hocam; uygunsuz sinüs tasikardisi ve ekstra sistol hastalarında kullanilirmi acaba ri...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x