Ölüm korkusu

  • Hocam merhaba 19 yaşındayım yaklaşık 5-6 ay gibi bir süredir ölüm korkusu ve akabinde gerçekleşen titreme nöbetleri yaşıyorum kalbimde hiçbir sorun olmamakla birlikte ritim düzensizliği ve teklemeler yaşamaya da başladım kaygılarım ve korkularım yüzünden hiçbir aktiviteyi gerçekleştiremez oldum bununla birlikte uykusuzluk da çekiyorum ne yapmam lazım ailem psikiyatriye görünmemi istemiyor yardımcı olursanız bir yol gösterirseniz çok sevinirim

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba irem, aileniz neden psikiyatra gitmenizi istemiyor? 5-6 ay önce sizde bu kaygıyı tetikleyecek bir travma var mı?

    tarihinde cevapladı.
  • Ailem yaşadığım bu durumu tabiri caizse deli saçması olarak nitelendiriyor ve lütfen yanlış anlamayın ama psikologların ilaç verip yollamaktan başka bir şeye yaramayacağını savunuyorlar psikolojik olarak iyi olmadığıma da zaten inanmıyorlar Diğer sorunuza gelirsem travma diyebileceğim bir durum yaşamadım yalnız ailemde bazı sorunlar vardı aslına bakarsanız ailemde hep sorunlar ve geçimsizlik vardı ayrıca 5-6 ay önce bir taşınma sürecinden geçtik ve fazlaca kavgalar yaşandığını söyleyebilirim bunun dışında somut bir şeyden söz edemem sanırım

  • Doktor Cevabı:

    Sevgili irem, siz belli ki kafası çalışan bir gençsiniz. her şeyden önce bir meslek edinmeli ve evde vaktinizi geçirmek yerine düzenli bir işte çalışmalısınız. ailelerimiz bazen yaşadığımız sıkıntıları anlamayabilirler. üniversitede olsaydınız sizi okuluzun psikososyal hizmetine yönlendirirdim. ama gördüğüm kadarıyla okula gitmiyor ve çalışmıyorsunuz. hepimizin kendimizi yararlı aktivitelerle meşgul etmesi gereklidir. vaktimizi ya okuyarak ya da çalışarak verimli bir şekilde geçirmek kendimizi dinlemek için kendimize zaman bırakmamızı ve gerektiğinde doktora gidecek sigortamızın olmasını sağlar. haydi irem, doktora gitmek için hayatınızda değişiklikler oluşturun ve hayatınız hakkında karar verebilecek erişkinliğe ulaşın. profesyonel yardım almanız süreci doğru destek ile aşmanızı sağlayacaktır. kendinize lütfen çok iyi bakın ve hayatınızı kendiniz şekillendirmek için mutlak bir meslek edinin.

    tarihinde cevapladı.
  • Gerçekten çok teşekkür ederim Meltem Hanım. Dediğiniz gibi ne okuyorum ne de çalışıyorum. Üniversite sınavına bu sene tekrar hazırlanıyorum. Vaktinizi ayırıp verdiğiniz kıymetli tavsiyeleri uygulamaya çalışacağım. Hayatıma tekrardan bir yön vermeye çalışıyorum ve inanın siz de bana çok yardımcı oldunuz. Tekrar teşekkür ederim kendinize çok iyi bakın.

  • Doktor Cevabı:

    Ne güzel, çok mutlu oldum adınıza. siz siz olun kendinizi asla bağımlı kılmayın. bağlılık çok sağlıklı ve güzel, ama bağımlılık sağlıksız ve bedelleri ağır. böyle devam. siz karar verip çabanızı gösterdikten sonra hayat size yol açar. sevgiyle

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikoloji uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kalp hızlanması çarpması

    Merhaba sanırım pskiyatrimi degistireceğim. benim gibi panik atak ve yaygın anksiyete bozukluğu olan kişilerde extrasistol çok görülüyor. acaba kalbe bir zararı olur mu ? extra sistolun beyindeki kimya bozukluğu yüzünden elektiriksel bir sorun olduğunu okumuştum. doktorumda holterde ne kadar 4 v...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lustral kullanımı

    Hocam anksiyete hastasıyım 3 gün oldu lustral kullaniyorum yarım iciyorum. dün acil serviste aldım soluğu nefes darlığı el ayak titremesi oldu. doktor ilaçtan olabilecegini söyledi. ilaca devam ediyim mi bilmiyorum ataklar seklinde gelen nefes darlığı korkuttu beni. sizce kullanmamda sakinca var mi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fatih Baz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Unutkanlik sorusu

    Depresyonda hocam saygılar 61yasındayım stres anksıyete ıcon ohtıyac halinde buspon kullanıyorum zararı olurmuş ayrıca hayatımı etkılemıyen basit unutkanlık için nootropıl2*1 tebpkan fort günde bir kez dr önerisiyle kullanıyorum tecrübeli bir uzman olarak yaşlılıkta anksıyeye için zararsız yatıştır...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasret Karabulut Gül

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Redepra yedi yildir

    Hocam saygilar ben alti tildir redapra kullaniyorum 15 lik onbesligi altiya bolup iciyorum uzun vadede zarari olurmu biraktigim zaman cok kotu oluyorum mude bulantisi istahsizlik

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Murat Fettahlıoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Cinsel organda geçmeyen orgazm hali

    Doktor hanım ilginiz için çok teşekkür ederim. sağlıkla kalın

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasret Karabulut Gül

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete bozuklukları

    Merhabalar 30 yaşında bir bayanım 6 senedir duygudurum bozukluğu tedavisi görüyorum şu an kullandığım ilaçlar lustral 100 mg cedrina 50 mg. uyku ilaci almama rağmen uyuyamiyorum gün içinde dayanilmaz uyku ataklarim oluyor gün içinde uykuya daldigim zaman nefes alamayarak uyaniyorum ve sıçrıyorum dep...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Başta şakakta ve kalbte gerginlik ağrı, nefes darlığı seyirmeler ve huzursu...

    Hocam yürürken yada yemek yerken aniden üst çenemde ve şakaklarda kasılmasıyla kalbte de gerginlik olup çarpıntı ile nefesimi daralıyor, bayılacak mış gibi oluyorum kalp kaynaklı olduğunu düşündük anjio, efç yapıldı normal çıktı işlem öncesi kas enzimlerim yüksek çıktı. şikayetlerim devam edince nö...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Semih Keskil

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Neyim var ?

    Merhaba hocam pandemi dolayısıyla 3 ay evden dışarı cikmadim .suan ailemin yanında bile iç sıkıntısı yoğun bi terleme çarpıntı oluyor .sürekli vücudumda hastalık var gibi bi hissim var ve en küçük şeyi araştırıyorum .ritim holter takıldı çarpıntı yok .bogazinda bi yumru hissi var 2 kbb dr na gittjm...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete bozukluğu

    Hocam iyi günler ben anksiyete bozukluğu olan biriyim yaklaşık 5 yıl kadar önce citol 20 mg a başladım ve anksiyetem kayboldu yaklaşık 8 ay kadar önce ilacı kontrollü bıraktım ve maalesef rahatsizligim nuksetti tekrardan bu ilaca başlamayı düşünüyorum sizlere danışmadan başlamak istemedim cevabınız...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Psikoloji kuramları

    Merhaba kronik depresyon, tekrarlayan davranislar ve erken yaşta ebeveyn kaybından oluşan sorunlar icin en etkli ve hızlı psikoterapi yöntemi hangisidir? tedavinin içinde hangi teknikler, testler olduğunu terapistime tedavi öncesinde sormalı miyim? öngörünüze göre bu sorunlar kac seanstan sonra çöz...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. İdil Cemre Öztep

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Cinsel organda geçmeyen orgazm hali

    Merhabalar. bundan 8 gün kadar önce genital bölgemde uyarılma hissi başladı. karın alt bölgemde de bu his var. beni çok rahatsız etmeye başladı. anksiyete bozuklugum var. duloxx 60 mg kullanırken yan etkilerinden dolayı onu direk kesip efexor 37.5 kullanmaya başladım. 10 gün önce. bu gün de efexor 7...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasret Karabulut Gül

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lyrica ilacı

    Haklısınız hocam ancak benim tanısı konulmuş şizofreni, bipolar, paranoya, kişilik bozukluğu gibi ciddi bir psikolojik hastalığım yok bu durumda geçmişte algolojide ağrı için yazılmış bir ilaç yüzünden fişlenmek çok acımasızca olmaz mı :( gercekten bunu yapabilecek doktorlarımız var mı

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Baş ağrısı

    Hocam merhaba ,yaklaşık 3,4gündür başım zonklayıcı ve sanki kafamı sıkıştırıyorlar gibi tek taraflı orta şiddetli ağrıyor .bazen bu ağrı ensemden gözüme doğru geliyor ve kafam da bir ağırlık oluşuyır doluluk hissi gibi buna benzer şikayetler ile doktora gittim geçen sene ve bir önceki sene mr çektir...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Melih Vural

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dizzeness

    Hocam. kisaca ara ara baş donmeleri yasamaktaydim. vertigo ilaclari betaserc gibi cvp vermedim. nörolojik ve kbb muaynelerim kan testlerim temiz cikti. xanax isimli ilaci kullaninca hicbirseyim kalmadi 5 ay boyunca kullanmak zorunda kaldim. 3 aydır kullanmıyorum kademeli olarak biraktim. ama suan 3...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Adnan Cansever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çarpıntı ve kalbte gerginlik

    1 senedir kalp çarpıntısı var ama belli aralıklarla oluyordu son zamanlarda yürürken çeneme ve kalbin olduğu kısım gerginleşip nefesim daralıyordu çarpıntı olduğu zaman kuş çırpınması gibi oluyo bazen de normal atıyor ama sert vurdular oluyor üniversitesi hastanesinde kardiyolağa gittim mn my denild...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x