Mrhba değerli hocam,ben bundan 7 ay önce kötü bir arkadaş edindim ve 2 ay b

  • mrhba değerli hocam,ben bundan 7 ay önce kötü bir arkadaş edindim ve 2 ay boyunca toplamda 20 kadar extacy kullandım ama sahtesiydi ve sonra extacy ve arkadaşımdan ilişkimi kopardım çok kötü günler geçirdim sonra pisikiyatriye gittim ve majör depresyon tanısı koydu doktorum efexor 75 mg verdi ilaçta 4.ayım bitti eskiye göre iyiyim hocam ama hareteklerim çok yavaişladı herzmana uykuluyum.hocm tamamen iyi olurmuyum ne kadar kullanmam gerek ilacı kalıcı yan etkisi olurmu ilacın yada extacynin tşk

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba; doktorunuz depresyon tanısı koyduğu için, durumunuzu depresyon kabul ederek sorunuzu şu şekilde cevaplayabilirim; kullandığınız ilacın etkisi 1 ile 6 hafta arasında ortaya çıkacağından bu dönemlerde başlangıç yakınmalarının geçmiş olması gerekir. uykusuzluk dışında bir yakınma belirtmediğinizden bu durumu ilacın bir yanetkisi olarak da değerlendirmek gerekebilir ki böyleyse tedaviniz kesildiğinde bu durumda düzelecektir. ancak başlangıçta var olan yakınmalarınızdan devam eden var ise ilaç dozunuzun ya da tedavinizin değiştirilmesi de düşünülebilir. en sağlıklısı bu durumu doktorunuzla paylaşmak olacaktır. bu şansınız yok ise tedaviye başlandığında çok kötü günler diye tanımladığınıuz dönemi ve şu an ki daha iyiyim dedirten gelişmeleri yazabilirseniz burdan da yardımcı olmaya çalışabilrim. geçmiş olsun ...

    tarihinde cevapladı.
  • ilginiz için çok sağln hocam,8,9 ay önceekstazi kullanıyrdum ve bi gün 3 tane aldım ne olduysa o akşam ve gece oldu hocam bi ara beynimin ön tarafı alın kısmım çok feci uyuştu ve o gece panik ten uyuyamadım ve daha sonra ağır depresyon şikayetlerimi sormuşsunz o zmanlar işe gidemirdum topluma çıkamıydum konuşamıyor ve tv bile izlerken bişey anlamıydum unutkanlık hayattn zevk alamama uykusuzluk efexorda 7.ayım şuan kalan şikayetim uyuşukluk konsantrasyon bozkluğu hayata herşeye ilgisizlik tşk hcm

  • Doktor Cevabı:

    Tekrar merhaba: anladığım kadarıyla antidepresan a başlandığı zamana göre daha iyi olmakla birlikte yakınmaların kısmen de olsa devam ediyor. bu durumda ilaç dozunu artırmak ya da başka bir ilaca geçmek uygun olabilir. bu nedenle bulunduğun ilde ve özellikle tedaviye başlayan doktorunla bu durumu tekrar değerlendirmenin uygun olacağını düşünüyorum. ayrıca yapıldı mı bilmiyorum ama bir takım tetkiklerin de yapılmasında fayda var; eeg (elektroensefalografi) ve rutin biyokimyasal kan analizleri gibi.. tekrar geçmiş olsun dileklerimle..

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları


.
x