Mesane ca riski hakkında

  • Sayın hocam merhaba. 42 yaşında bir erkeğim. Yaklaşık 6 senedir gut hastalığı tedavisi için allopurinol kullanıyorum. Son yapılan çalışmalarda allopurinolün mesane kanseri riskini artırdığı gösterilmiş durumda. Böyle iki çalışma falan var. Sizce bu çalışmalara bakarak ilacı bırakmalı mıyım yoksa devam mı etmeliyim ? Değerli vaktinizi ayırıp cevap verirseniz memnun olurum. Saygılar...

  • Doktor Cevabı:

    Sayın yaşar tekin, allopurinol ile mesane kanseri ilişkisi kesin değildir. hatta allopurinolün mesane kanserinden koruyucu olup olmadığını araştıran bir çalışma da mevcut. gut hastalığının kendisinin de ürolojik kanser sıklığını arttırabildiği de literatür de mevcut. sonuç olarak bir ilacın kanser ile ilişkisini açıklamak çok kolay olmamakla birlikte allopurinolden sakınmanızı gerektirecek yeterli kanıt yok. gut tedavisi ağrıyı hafifletmek, hastalığın ilerlemesini önlemek ve böbrek taşlarına ve böbrek hastalıklarını engellemek için önemlidir. allopurinol uzun yıllardır tedavide kullanılan başlıca ilaçlardandır. tedavinize hekiminizin kontrolünde devam etmenizi öneririm. sağlıklı günler dilerim.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Farmakolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Zona ağrıları

    Teşekkür ederim hocam...zona için kullandığı ilaçları sormuştunuz: i̇lk önce zostex 7 tablet ve valterex 1000 mg kullanıp bitirdi. şuan ağrı kesici olarak alveres 25mg,dexpadu 25mg ve dexforte 50mg kullanıyor. ayrıca 2 çeşit krem kullanıyor. sırttaki ve karnındaki yaralar iyileşmeye, kabuk dökmeye b...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Alp Gurbet

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dirençli depresyon

    Hocam merhabalar🙏🏻 ben 7 sene önce majör depresyon ve yaygın anksiyete bozukluğu tanısı aldım hayatımı devam ettiremeyeceğim kadar ağırdı 300 mg efexor ile tamamen iyileştim 5 sene kullandım sonra bırakmaya karar verdim doktor kontrolünde 225 e düştüm bir şey olmadı 4 ay devam ettim yine doktor kont...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp yetmezliği ilaç kullanımı

    Merhaba hocam annemde kalp yetmezliği var bunun için ilaç kullanıyor ayrıca kan sulandırıcı comodin kullanıyor kalp kapağı ameliyatı olmuştu şimdi ağır depresyon da olduğu için doktor ilaç yazdı prozac onun prospektusunde tiyorizan içeren ilaç içenler kullanmamalı diyor bu ilacın kalp carpintisina b...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Uğur Coşkun

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ilaç nedenli saç dökülmesi

    Hocam selamlar. behçet tedavisi için imuran adlı ilacı ve kan sulandırıcı ilaç kullanıyorum. bu tedaviye başladığımdan beri saçlarım diffüz olarak seyreldi. 1 ay önce imuranı 50mgye düşürdük şuan elime hiç saç gelmiyor. ilaç nedenli dökülme geçici midir? eski halini tekrar alır mı acaba

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Zeliha Yazıcı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hızlı kalp atımı

    Hocam çok sağolun covit karantinam yeni bitti göğüs doktoruna çıktım tavanic500mg dulamon mucovit verdi covitin 6.günü nabız 138 göğsüm sıkıştı kullandigim ilaç avelox400mg dı tavanic 'de aynı gruptan içmeye çekiniyorum içsem kalbime yan etki yaparmı plavix 'de kullanıyorum 5 _6 aydır.

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete ve okb

    Merhaba doktor hanım, ben okb ve kaygi bozuklugu hastasıyım. doktorum bana cipralex 20 mg lithuril 900 mg ve abilify 10 mg vermişti. yan etkilerden lithuril in 600 mg a düşürdü. abilify i ise zeldox 20 mg ile değiştirdi. zeldox okb de güçlendirici olarak abilify gibi kullanılıyor mu? saygilarimla

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Mide hastaligi

    Hocam merhaba. benim midemde hem eroziv ezofajit hem de eroziv gastrit ve ulser sorunu var. korona kaptim ve bir suru ilaclar yazdilar bana ( favirapir, kan sulandirici). hocam bu durumda benim bu ilaclari almam doğru mu? kan sulandirici midemdeki yaralardan kanama olmasına neden olmaz mi? onlem ici...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hayri Karaarslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Tranko buskas

    Hocam merhabalar strese bağlı mide ve bagırsak kramplarım nedeniyle bir aydır günde 3 kez 10 mg tranko buskas kullanıyorum ve hiç yan etki yaşatmadan tüm mide ve bagırsak sorunlarımı çözdü. bu ilacı ömür boyu kullanmamda bir sakınca var mı? sindirim sistemimde hicbir organik sorun bulunmadı.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kolesterolyulsekligi

    Tansiyon hocam saygılar tansiyonum9a 15 cıktı dr coversly 5 lik verdi önemli zararı varmi daha önce cozaar50 vermişti hangisinin yan etkisi daha az önerinize tesekkur ldl140 çıkıyor tkol250 trig1 hdl42 hbac1 5.3

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Muammer Bilir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Matofin xr 500 mg

    Hocam merhaba, yaklaşık 1.5 aydır sabah akşam matofin xr 500 mg kullanıyorum. açlık şekerim 106 idi. kullanmaya ilk başladığım sıralarda soğuk terleme, mide bulantısı sorunum vardı. zamanla geçti, hafif mide bulantısı kaldı. fakat şimdi yaklaşık 5 gündür aşırı ve soğuk terleme, titreme, beden koordi...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Nuri Haksever

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Saç ilaçların ciddi yan etkisi varmı?

    Emine hocam selam ve sevgiler. 26 yaşındayım. benim kalbimde hafif mitral yetmezlik ve hafif mitral valv prolapsusu var. bu sorun toplumun çoğunda varmış. ama yinede saç ilaçları hakkında bilgi almak istiyorum. i̇lacın ismi; (xpecia tablet) bu ilacı benim durumumda olanların kullanması uygun mu? kal...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Emine Dilek Bahçekapılı Yıldırım

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ağrı,kaygı

    Hocam dedim o ilacı o da sana az gelir dedi.doz artınca da yan etkileri artıyormuş.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Finasteride

    Saç dökülmem ileri seviyede diyebilirim.i̇ster istemez etkiliyor tabii.eğer bu yan etkiler çok ciddi ve kalıcı hasar bırakır derseniz başlamak istemiyorum ama yüzde 3-4 yan etki olan bi ilacında riskini alırım.bir üroloğa sorduğumda sekonder sex karakteri bu yaşlarda geliştiği için sorun yaratır vs...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. İlker Akyol

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Epilepsi hastalığı

    Hocam merhaba size babam için bir soru sormak istiyorum geçmişte beyin kanaması ve tümör durumu vardı. işın tedavisi gördü. kurban bayramdan önce aynı gün içerisinde ev ve hastanede toplam 7 kere nöbet geçirdi ve epilepsi teşhisi kondu. yüksek enfeksiyonda vardı 6 gün yoğun bakımda 6 gün kadarda ser...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Akçay Övünç Özön

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ağrı,kaygı

    Hocam merhaba neredeyse 10 aydır vücudumun çeşitli yerlerinde ağrılar var yanma şeklinde uyuşma,iğnelenme,karıncalanmada oluyor bütün branşlara gittim,ve çok tetkik yaptırdım,en son gittiğim nöroloji profesörü psikolojik olduğunu söyledi,panik atak geçmişimde var ve genel olarak kaygılı bir yapıdayı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x