Merhabalar,bende ankisiyete bozukluğu mevcut.doktora gittim ve bana dideral

  • Merhabalar,bende ankisiyete bozukluğu mevcut.Doktora gittim ve bana Dideral,Atarax Şurup ve Xetanor adında Üç adet ilaç verdi.Bunları ilk bir ay düzenli kullandıktan sonra gel demişti.ben düzenli kullandım fakat tekrar gitmedim ilaçları bıraktım.İlaçlar sersemlik,uyku hali gibi belirtiler veriyordu.Bu ilaçları kullandığım süre zarfında biraz iyi oldum gibi fakat ilaç bağımlısı ruhsuz biri olmak istemiyorum.Daha 18 yaşındayım insanların arasına rahatça girebilmek istiyorum.yardımcı olur musunuz?

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba. aslında tedaviden fayda görmüşsünüz ve ilaçları kesmemeniz daha uygun oılurdu diye düşünüyorum bu ilaçlar bağımlılık yapan ilaçlar değil, bazı yan etkileri olabilir ki bu yan etkileri doktorunuz ile konuşarak ortadan kaldırma şansı her zaman vardır. örneğin atarax ın uyku verici etkisi ilk aydan sonra giderek azalacaktır, xetanor genelde uyku vermez ama verdiği durumlarda da ilaç akşam saatinde verilerek veya doz ayarlamaları yapılarak bu yan etkiler kontrol edilebilir diye düşünüyorum. ilaçlarınız bağımlılık yapacak veya sizi ruhsuz yapacak maddeler değil. bu konuda doktorunuzla tekrar görüşmenizi öneririm. saygılarımla. dr ismail çetin. metis psikiyatri merkezi. giresun

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x