Merhaba,kızım 13,5 aylık,inek sütü alerjisi ve çoklu gıda alerjisi var,4. a

  • Merhaba,kızım 13,5 aylık,inek sütü alerjisi ve çoklu gıda alerjisi var,4. aydan itibaren zaditen kullanıyoruz, 3 ay önceki kan tahlilinde, karaciğer enzimleri yükselmişti.Sorularım:1.Sipraktin de karaciğer enzimlerini yükseltir mi, daha mı fazla yükseltir,2.Sipraktin zaditen ile aynı etkiye mi sahiptir yani zaditen gibi o da gıda alerjisini baskılamada kullanılabilir mi?3.risperdal bebeklerde kullanılabilirmi?yan etkileri nelerdir?aşırı iştahsız ve agresif olduğu için önerilmişti,çok teşekkürler

  • Doktor Cevabı:

    Sayın zeynep hanım: ilk 3 yaşta, büyümeyi baskıladığı için antihistaminik hiçbir ilacı önermemekteyiz. kaldı ki bir de karaciğerde hasar oluşturmuş ve enzimler yükselmiş. zaditen ve sipraktin her ikisi de antihistaminik ilaçlardır. bu yaş grubunda besin alerjisi varsa, o besinin çocuğa verilmemesi en iyi yaklaşım olacaktır. alerjiye rağmen o besini verip, üstüne de antihistaminikle alerjiyi baskılamaya çalışmak bence anlamsız. hele hele iştahı artırmak amacıyla şizofreni gibi ağır bir hastalıkta kullanılan ve kişiyi son derece ağırlaştırıp algısını alt üst eden bir risperdal çocuğunuza yapabileceğiniz en kötü şeylerden biri olur. bence iştah konusunda bir çocuk metabolizma doktoruyla görüşünüz. eğer çocuğunuzun gelişimi normal seyrinde ise hiçbir ilaç kullanmanıza gerek olmayabilir. saygılarımla...

    tarihinde cevapladı.
  • Atilli Bey, öncelikle ilginize ve yanıtınıza çok teşekkür ederim. Cevbınızda dokunan besini vermeyin demişsiniz, ancak, dokunmayan besinler çok kısıtlı, hemen herşey dokunuyor, bu nedenle antihistaminiği vermek zorundayız. Gittiğimiz Profesör Doktorumuz da bu şekilde tedavi uyguluyor. Özetle, sizden tekrar rica etsem; sipraktin ile zaditenin farkı nedir ve aynı anda kullanılabilir mi, bu konuda beni aydınlatabilirseniz müteşekkir olurum. Saygılarımla,

  • Doktor Cevabı:

    Sayın zeynep hanım: hemen hemen aynı etkilere sahip olmalarına rağmen, zaditen biraz daha kuvvetli bir ilaçtır. sipraktanin ise zaditene üstün yanı iştahı etkilemesidir (artırır). ancak ben yine de (hele de siz neredeyse her besin dokunuyor dedikten sonra) sorunun başka bir maddede olabileceğini düşünüyorum. bir canlının, kendi beslenmesi için zorunlu olan maddelerden çoğuna karşı alerjik olması olası değil. belki de besinlerdeki ortak bir katkı maddesi veya besin dışı (örneğin evinizde olan) bir madde bu duruma neden oluyor olabilir. bu ilacı size öneren doktorunuzun uzmanlığı neydi bu arada (lütfen ismini vermeyiniz). saygılarımla...

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x