Merhaba hocam. hashimato tiroiditi olan hastalarda kanser riski artar demiş

  • merhaba hocam. hashimato tiroiditi olan hastalarda kanser riski artar demişsiniz. ve benim internetten araştırdığım bilgilerde de papiller tipi kanser sık olduğu söyleniyor. bu risk çok mu fazladır? yani hashimatonun sonu mutlaka kansere gider mi? annemin 7-8 senedir tiroid antikorları yüksek çıkıyor ancak tsh ve diğer hormonları normal olduğu için ilaç kullanmıyor. bir de sürekli ebatları değişen 6mm 5mm civarında nodülleri var. bunlar beni endişelendiriyor.. ileride sorun teşkil eder mi? tşk

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba yeniden, hashimoto tiroiditinde kanser gelişme riski 10 yıl içinde %10' dur. gördüğünüz gibi bardağın diğer tarafından bakarsak hepsi kanser mutlaka gitmiyor. sadece bu gözle de bakıp, dikkatle takip gerektirir. tiroid antikorları ömür boyu yüksek çıkacaktır, hastalığın sürecini değil başlangıçta tanısı açısından değerlidir, bu nedenle sürekli baktırmanın faydası yoktur. tsh değerleri sayısal olarak kaç, yazabilriseniz ilaç konusunda da yardımcı olabilirim belki. biliyoruz ki biraz tiroid hormonu verilerek oluşan küçük nodüller geriletilebiliyor.

    tarihinde cevapladı.
  • tekrar teşekkür ederim hocam.tsh'si genelde 1.3, 1.6 civarında çıkıyor.bu aşamada ilaç kullanırsa hipertiroidi olur dediler, o yüzden kullanmadı hiç.bir de son gittiğimiz doktor hashimoto değil, öyle olsa şimdiye kadar çoktan hipotiroide geçerdi dedi ama antikorların yüksek olması hasimatoyu göstermez mi?bir de bu hastalığa karşı almamız gereken özel önlemler var mı? mesela şu anda iyotsuz tuz kullanıyor, ekstra iyotlu ürünlerden kısıtlama yapmaya gerek var mı? sorularım biraz çok oldu:)saygılar

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba yeniden, sorularınız çok değil. antikorlar çok tanısal değil, tanıya yardımcı, yine de belli bir süre sonra gerçekten hipotiroidi olması gerek. iyotsuz tuz yanında deniz ürünleri (balık, kalamar vs) ve yosun içeren diyet ürünleri ya da gıdalar ve ilaçları da kullanmamak gerek.

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x