Merhaba doktor bey.diana 35 e bu ay başladım ve yüzümde sivilce çıkmaya baş

  • Merhaba Doktor Bey.Diana 35 e bu ay başladım ve yüzümde sivilce çıkmaya başladı.bu ilacın böyle bir yan etkisi var mı,ki akne tedavisinde kullanıldığı söyleniyor(kullanmadan önce yüzümde hiç sivilce yoktu),ve ayrıca bu ilaçtan sonra yasmine başlayabilirmiyim.başlarsam eğer koruyuculuğu 2.ayda başlarmı?çünkü hapların ilk ay %60, 2.ay %100 koruma sağlandığı söyleniyor.hap değişikliği bu durumu etkilermi?Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    Diane 35 ve benzeri doğum kontrol hapları akne tedavisinde kullanılmaktadır evet,ancak hormonal düzensizliğin neden olduğu ve testesteron seviyelerinin yükseldiği akne tedavisinde endikedir...her aknesi olana diane 35 başlanmaz...ilacın akne oluşumuna neden olan bir etkisi yoktur..muhtemelen başka faktörler veya nedenlerle sivilce oluşumu gerçekleşmiştir... eğer isterseniz yasmine başlayabilirsiniz..önceki ay başka bir ilaç kullanmış olsanızda koruyuculuğu %100 e yakındır..

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x