Merhaba.ben esansiyel trombosit hastasıyım.bugün yine kontrolüm vardı ve tr

  • merhaba.ben esansiyel trombosit hastasıyım.bugün yine kontrolüm vardı ve trombosit değeim 397 bin ve lökosit 4.6 çıktı.2 hafta önce trombosit 296 bindi ve lökositte 3.8 di.bu kadar kısa zamanda trombosit değerinin yükselmesi normal mi?hydrea 500 mg 2x2 kullanıyorum buna rağmen devamlı değişiyo değerlerim.bunun belli bi sebebi var mı?birde bu durumdayken hamilelik dönemim riskli olur mu? tşk ederim

  • Doktor Cevabı:

    Hydrea 2x2 fazla geliyor. 3x1 e veya 2x1 e inebilirsiniz. bu ilacı kullanırken hamile kalmamanız taviye edilir. hamilelikte onun yerine thromboreductin dikkatli olarak kullanılabilir.

    tarihinde cevapladı.
  • vakit ayırıp cevap verdiğiniz için tşk ederim.hydrea nın fazla geldiğini söylemişsiniz ama indiği an trombosit değeri 1000 e yükseliyo.bi dönem her hafta kan veriyodum o dönemde farkettik uzun zamadır da 2x2 hydrea kullanıyorum.bi sorum daha olucak bu hastalığımın löseve dönüşmesi riski var mı ve hangi durumda olabilir???(ilk gittiğimde biyopsi oldum ve lösev riski olduğunu sölemişlerdi biyopsiden önce)

  • hocam mrb.uzum zamandır vücudumda pul pul dökülmeler var ama bu sıralar daha çok artı ve kaşıntıda başladı.ayrıca 1 gün boyunca içten gelen bi üşütmeyle beraber mide ağrısı oldu.bunları sebepleri nerlerdir??(hydrea,corasprin,lansor kullanıyorum ve bağırsak düzenleyici ilaca başlıycam)bu kadar ilacı bi arada kullanmam başka hastalıklara yol açar mı?? şimdiden cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

  • Doktor Cevabı:

    İlaçlar ile ilgili sorun yok. ancak hydrea'nın yıllarca kullanılması deride yan etki yapabilir. 5 yılı geçen kullanımlarda deride bazal hücreli kanser geliştirme riskinin arttığı belirlenmiş. kaşıntı et gibi kronik myeloproliferatif hastalıkların kendi belirtisi olabiliyor. özellikle kaşıntı banyo sonrası artıyor ise.

    tarihinde cevapladı.
  • hocam tekrar merhaba.hastalığımın geçmişini diğer sorularım da vardı.2 aydır anemi sorunu yaşıyorum ve ilaca başladım.esansiyel trombositoz hastalığı ocakta 1 sene olucak ve her hangi bi ilerleme olmadı aynı şekilde devam ediyo ayrıca yeni hastalıklar çıkıyo.bunun sebebi ne olabilir???ilaçları azalttığım an trombosit yükselmeye devam ediyo,ilaçları çok kullandığımda da beyaz kürelerim yükseliyo bunları bana açıklayabilir misiniz??

  • Doktor Cevabı:

    Aspirin kullanımı mide kanamalarına neden olarak demir eksikliği yapabilir. anagrelide diğer kan sayımlarını etkilemeden trombosit sayımlarını kontrol altına alabilir. tüm kan sayımlarını etkileyen hydrea kullanmak zorunda kalmazsınız. ilik nakli ile et yok edilebilir ancak ilk seçenek değildir. ciddi yan etkiler yaşanıyor ise düşünülür.

    tarihinde cevapladı.
  • merhaba hocam.Sizce ikinci alternatif olarak bi başka hastanede kontrol edilmem gerekir mi?Farklı çözümler bulunabilir mi?ben hacettepe hastanesinde muayene oluyorum.

  • Hocam merhaba,sen son sorumda bana sizin merkezinie başvurmamı söylemiştiniz.Bunu netten nasıl yapabilirim? Bir sorum daha olucak.Hastalığımın 1 senesi dolmak üzere ve sorunlarım artmaya başladı.hydrea,demir ilacı,mide ilacı ve asprin kullanıyorum.Halsizliklerim arttı,çok çabuk yoruluyorum ve ayak bileğimde içten bi sertleşme oldu ve şişti.Henüz doktoruma gidemedim.Sizce hastalığımla bi ilgisi var mıdır ve bu aralar tekrar biyopsi olmam gerekir mi?(1 sene dolduğu için) teşekkürler hocam...

Bu soruya oy verin :
Puan : 5 / Oy veren : 1 kişi

Diğer Hasta Soruları


.
x