Merhaba,ben astım ve allerjik rinit hastasıyım seretide,once air,aerius kul

  • merhaba,ben astım ve allerjik rinit hastasıyım seretide,once air,aerius kullanıyorum.allerjik potansiyeli ve öksürük artışları yaşadığım zaman doktorum prednol 40 iğne veriyor. olsa olsa 2-3 ayda bir ihtiyacım oluyor.bu zamana kadar kötü bir yan etki görmedim ama gelecekte olabilecek yan etkiler var mıdır,varsa zararlı mıdır?,teşekkür ederim

  • Doktor Cevabı:

    2-3 ayda bir öksürük sık atak gecirdiğiniz düşüncesini oluşturdu bende.sistemik steroidle yani prednolle düzelmekteyseniz ileri tetkik yapmak gerekebilir.siz iyi kontrol edilmeyen bir astım hastası oluyorsunuz bu durumda.yani kullandıgınız inhaler tedavi yetersiz yada düzenli tedavi görmüyorsunuz anlamını tasır.elbette atak tedavisinde prednol kullanılır.ancak astım tedavisinde amaç hastanın atak şiddetini hafifletip ataklar arasındaki süreyi uzatmaktır.kontrolsüz kullanılan kortizon uzun dönemde pek çok yan etkiye sahiptir.tabi kullanmakta iken de erken yan etkileri vardır.ortaya çıkan bazı etkileri tabiki diğer organ ve sistemler için zararlıdır elbette.sizde astım ve allerjik rinit birlikteliği varmış.prognozu tek basına astım olmasından daha agırdır.bence sizin bir egitim arastırma yada üniversite hastanesinin allerji kliniğine basvurup ileri tetkik yaptırmanız gerekiyor.gecmiş olsun

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x