Merhaba 38 yaşındayım.3,5 yıldır kalsiyum kullnıyorum.tskore2,2 olduğu için

  • merhaba 38 yaşındayım.3,5 yıldır kalsiyum kullnıyorum.tskore2,2 olduğu için.yaklaşık4,5 yıldırda el ve ayak eklemlerim ağrıyordu.periartiküler osteoporoz çıktı.fakat romatolojide normal çıktı kan. fizik tedavide kireçlenme teşhisi kondu.büyümeler başlamış dendi.kurumun ödemediği ilaç verildi yeni.ağrılardan bıltım artık önceden dayanabiliyordum.benim halim harap gibi bu yaşta böyleysem ilerde ne olur halim.önerileriniznedir saygılar.

  • Doktor Cevabı:

    Sayın seval hanım; öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. kemik mineral dansitenizde t-skorunuzun 2,2 olduğunu belirtmişsiniz. kalsiyum ve kurumun ödemediği ilaç(muhtemelen kemik erimesine yöneliktir) önerildiğine göre bu değerin (-2,2) olduğunu düşünüyorum. bu değer eğer erken menapoz durumu söz konusu değilse yaşınıza göre düşük bir değer. kemik erimenizi tetikleyebilecek menapoz dışındaki diğer faktörlerin (tiroid hastalıkları, paratiroid hastalıkları, böbrek hastalıkları, kalsiyumdan fakir beslenme, uzun süreli kortizon kullanımı, epilepsi ilaçları kullanımı, güneş ışığına maruz kalmama-karanlık alanda çalışma gibi) romatoloji uzmanı tarafından muayeneniz sırasında sorgulanmış ve ayrıntılı kan tetkikleri yapılarak değerlendirilmiş olduğunu düşünüyorum. bu konuda bir endokrinoloji uzmanı' ndan da görüş alabilirsiniz. eğer erken kemik erimesini tetikleyen bir neden varsa öncelikle bu nedene yönelik tedavi uygulanması gerekir. el -ayak eklemlerinizdeki ağrılar fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı tarafından tıp dilinde artroz veya osteoartrit adını verdiğimiz kireçlenmeye bağlandığına göre bu konuda fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları ağrılarınızın azalmasında size yarar sağlayacaktır. bu arada size fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı tarafından eklemlerinizi korumanız konusunda önerilerde bulunulacaktır. bu önerilere uymanız ve tedavi sırasında önerilen egzersizleri düzenli yapmanız fizik tedaviden göreceğiniz yararı en üst düzeye çıkaracak, bu yararın uzun süreli olmasını ve eklemlerinizde başlamış olan dejenerasyonun yavaşlamasını sağlayacaktır. eğer söz ettiğiniz kurumun ödemediği ilaç kireçlenmeye yönelikse (içeriğinin glukozamin-kondroitin olduğunu düşünüyorum)bu ilaçların da uzun süreli kullanımı kireçlenmede yüz güldürücü sonuçlar alınmasını sağlamaktadır. önlem aldığınız ve doktorunuzun önerilerine uyduğunuz sürece ağrısız bir yaşam sürebilirsiniz. acil şifalar diliyorum. dr. ferah uçkan / fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x