Merhaba. 20 yaşındayım ve bekarım. sivilce ve tüylenme sorunundan dolayı do

  • merhaba. 20 yaşındayım ve bekarım. sivilce ve tüylenme sorunundan dolayı doktora gittim. yapılan kan tahlilleri ve ultrasondan sonra polikistik over(sağ overde 7-8 adet folikül kisti), hirsutisim ve hiperprolaktinemi teşhisi koydular. (2 yıl önce de adet düzensizliği yüzünden doktora gittiğimde hiperprolaktinemi olduğunu söylediler ve 3 ay boyunca kullandığım ilaç tedavisinden sonra hormon seviyesi normale dönmüştü.) yaklaşık 5 gündür kullandığım ilaçlar: diane 35 (6 ay kullanacağım), androcur(10 gün kullanacağım), dostinex(6 ay kullanacağım). diane 35&#39i günde bir kere akşam alıyorum. aldıktan 6-7 saat sonra, yani gece aşırı mide bulantısı ve kusma oluyor. doktoruma söyledim bunu. bazı kişilerde böyle olabileceğini ve mide bulantısı için ilaç kullanmamı söyledi. bende emedur diye bir mide bulantı ilacı aldım. ama benim aklıma takılan 6 ay boyunca bu ilaçlarla birlikte mide bulantı ilacı kullanmam ne kadar sağlıklı bir yol olur? ayrıca bir diğer yan etkisinden etkilendiğim ve beni çok endişelendiren sorun ise depresif duygu durumu. geçen yıl ağır bir depresyon geçirdim. yaklaşık bir yıl terapilerle birlikte doktor kontrolünde çeşitli antidepresanlar(xanax, lustral, desyrel vb.) kullandım. 5 ay önce kullanmayı bıraktım. şimdi bu ilaçları kullanmaya başladıktan sonra tekrar depresif duygular yaşayınca bu beni çok endişelendirdi. bu konuda beni bilgilendiririseniz çok sevinirim.

  • Doktor Cevabı:

    Polikistik over sendromu denilen hastalık geçici bir hastalık değildir.dolayısı ile tüylenme ve adet düzensizliği ile ilgili olarak verilen ilaçları kullanmalısınız.prolaktin hormon yüksekliği nedeni ile kulşlandığınız ilacı bu hormon normal düzeye inince bırakabilirsiniz.

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x