Meraba doktor bey.ben yüksek tansiyon hastasıyım.tensart plus ve ecopirin k

  • Meraba doktor bey.Ben yüksek tansiyon hastasıyım.Tensart plus ve ecopirin kullanıyorum.Nedenini araştırırken;eko çekildi,normal çıktı.ekg normal çıkıyor.Koşu bandında normal performans gösterdim.Ancak tansiyon dengesizdi.bir yükselip bir düşüyordu.Radyoaktif ilaç verilmek suretiyle baskı oluşturularak yapılan eforda zorlandım,tansiyon çok yükseldi.İlaçlı film(sintigrafi)de;kalbin sol alt kısmına az kan gittiği şüphesi ile anjiyo istendi.ancak ben anjiyo yaptırmadım.Diyete girdim.Kolestrolüm 216 iken 174 oldu.11 kilo verdim.Acaba durum iyiye gidiyor diyebilir miyiz?Yoksa ille de anjiyo yaptırmam gerekiyor mu?Diyet ve zayıflama damar açıcı etki yapabilir mi?Ayrıca bacaklarımda varis var ve 1 yıldır Venoruton ve doxium kullanıyorum.Bu ilaçların kalp damarlarını açıcı bir özelliği de var mı?Bırakmak istiyorum,bırakmamda bir sakınca var mı?teşekkür eder,başarılarınızın devamını dilerim.

  • Doktor Cevabı:

    Mustafa bey merhabalar, tansiyon yüksekliği düzenli ilaç kullanıldığı ve yaşam tarzına dikkat edildiğinde kolaylıkla kontrol altına alınabilir. yeter ki panik yapmayalım. ilaç kullanımı hiç bırakılmamalı, kilo fazlası varsa azaltılmalı, tuz kısıtlanmalı, yürüyüş yapılmalı, düzenli alkol kullanımı varsa seyrekleştirilmelidir. anjiyografi kararı verilebilmesi için size yapılan tetkiklerin görülmesi gerekir. diyet ve zayıflama yararlıdır ancak damar açıcı özelliği yoktur. size verilen ilaçların kesilmesi konusunda kalp damar cerrahının sizi görmesi gerekiyor

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

.
x