Majör depresyon

  • Merhaba birkaç ay önce 2 ay süre boyunca önce 5 sonra 10 mg citoles kullandım. İlacın etkisinden tatmin olmayarak kendi kararımla tedaviyi birden sonlandırdım. Şimdi ciddi konsantrasyon kaybı ve motivasyon yıkımları nedenleriyle tekrar doktorumla görüştüm. Bu sefer obsesif tanısı konuldu. Üniversitede müzik bölümü okuyorum. Bir süredir uyku düzensizliği yaşıyorum. Kendimi sürekli yaşamaya dair isteğimi yeniden inşa etmekle uğraşırken buluyorum. Sürekli olarak hayata anlam yükleyip dünyada yaşanan acıların katlanılabilir olduğuna kendimi inandırmak istiyorum. Ama bir süredir her gün, hayatıma son verirsem bu kargaşadan kendimi kurtarabileceğim fikriyle uyanıyorum. Yaptığım meslekte beni başarısızlığa sürüklüyor bu. Nasıl olsa bu şekilde daha fazla ne kadar sürebilir diye düşünerek herşeyi boşveriyorum. Yine de bu döngüden kurtulmak konusunda isteğim tamamen bitmiş değil. Çevremdeki insanları da mutsuz ediyorum. Doktorum paksil 20 mgdan vazgeçip bu ilacı verdi. Yan etkisi az olduğu için. Ancak benim için bir hayalkırıklığı ve hevesimi biraz daha kıran bir durum bu. Sizce ilaçları bırakmalı mıyım ? Değiştirmeli miyim ? Doz ayarlaması için gitmem gerektiğini söyledi doktorum. 1 ay yeterli bir süre midir ? Şuan gitsem bunlardan farklı anlatacak bir şeyim yok. Teşekkürler...

  • Doktor Cevabı:

    Merhabalar. sadece ilaç tedavisi yeterli olmayabiliyor.geçici bir süreç değil gibi duruyor. kişilik özellikleriniz ve olumsuz bakış açısında değişikliğe ihtiyaç var. ilaç yanıtı için için 1 ay veya 2ay süre yeterli. belki doz artışına ihtiyaç var. doktorunuz karar verecektir. her kişide farklı ilaç etkili oluyor. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Antidepresan bırakmak

    Ben o doktora gitmeyeceğim çok haklısınız başka bi doktora gitmem lazım ama anamurda başka psikatri uzmanı yok bende manavgata giderim heralde orda iyi doktorlar vardır tanıdık var orda araştıracak en iyi doktoru bulacak bide ben size bişey daha soracağım antidepresanları çok uzun süre kullansak ila...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antidepresan bırakmak

    Oturduğum yerde 1 tane psikatri uzmanı var o doktora güvenmem gerekiyor güvenmem lazım başka yapacak bişey yok ama bu kadar sorumsuz bi doktor görmedim hastasını uyarmıyor ilaç bıraktırma şekli de yanlış

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antidepresan bırakmak

    Selam ben 10 yıl cipralex 20 mg kullandım arada stilizan kullandım ama cipralex 20 mg devamlı ilacı bırakmayı düşünüyorum dedim doktora doktor yarım yarım al bırak dedi beni hiç uyarmadı ilaç bıraktırma şekli de yanlış ilacı 1 ayda bıraktım bıraktıktan sonra 5 ay boyunca hergün sürekli mide bulantıs...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sebebi nedir?

    Çok teşekkür ediyorum cevabınız için

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antidepresan kullanimi

    Cevabiniz icin cok cok tesekur ederim hocam. su an 4 gun basladim yine ilacima 4 gun sabahlari once yarim atiyorum 50 mg gelene kadar ama sikayetler cekiyorum yorgunluk mide bulantisi, normaldir demi hocam

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antidepresan kullanimi

    Merhaba hocam cevabiniz icin tesekkur ederim. simdi hollandadaki doktorumdan geldim ve ilaci bana yeniden yazdi. bana cok karsi oldugunu ve bagimlilik-aliskanlik yapacagini soyledi kafam cok karisik hocam. turkiyedeki psikiyatrim de tekrar basla demisti. bunlar dogrumudur hocam

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Antidepresan kulanimi

    Iyigunler hocam bana ne olur yardim edebilirmisiniz? hocam ben 22 yasindayim ve uzun suredir yaklasik 3 sene sersemlik (bas donmesi gibi, etrafin donmesi degilde sanki ben kafamin icinde ucuyormussum gibi bir his), yorgunluk, halsizlik ve birseyleri yapmamda cok energi harcamam lazim. hollandada kal...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antidepresan kullanimi

    Iyigunler hocam bana ne olur yardim edebilirmisiniz? hocam ben 22 yasindayim ve uzun suredir yaklasik 3 sene sersemlik (bas donmesi gibi, etrafin donmesi degilde sanki ben kafamin icinde ucuyormussum gibi bir his), yorgunluk, halsizlik ve birseyleri yapmamda cok energi harcamam lazim. hollandada kal...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sebebi nedir?

    Hocam ben 4 yıldır antidepresan kullanıyorum. başlama sebebim bir çeşit çöküş, uyku problemi ve vücudumdaki halsizlikti. kendimi iyi hissettiğim zamanlarda iki kez ilacı doktor kontrolünde bırakmaya çalıştım. ilk 2 ay yoksunluk yaşadım fakat idare edilir bir şekilde idi. fakat büyük bir problem ya d...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. R. Sabri Yurdakul

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Majör depresyon

    Yaklaşık 2 yıldır orta depresif bozukluk tanısıyla tedavi oluyorum.askerlik tecilimi kaldırdım ve hastaneye sevk oldum.hastanede yapılan testler sonucu depresyon sosyal içe dönüklük çıktı.doktorum majör depresyon tanısı koyup 1 yıl erteleme verdi.seneye gittiğimde ne olur lütfen ama lütfen yardımcı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Rexapin diyabete sebep olur mu?

    Çok teşekkür ederim.

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Rexapin diyabete sebep olur mu?

    Hocam merhaba 36 yaşında kadınım. kronik depresyon hastasıyım. ilaç içme korkum olduğu için hep yarıda kestim tedavileri. ve her seferinde ilaç değişikliğine gidildi. ancak en son reçete edilen rexapin isimli ilaç bana çok iyi geldi. fakat şeker hastalığına sebep olduğunu öğrenince korkum yüzünden o...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Onur Okan Demirci

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Major depresyon

    Umarım fikret bey, ilginiz ve temennileriniz için çok teşekkür ederim, iyi çalışmalar, bu süreçte bir hemşire olarak anladığım en önemli şey ruhu iyileştirmenin bedeni iyileştirmekten çok çok daha zor olduğudur, allah yardımcınız olsun.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Major depresyon

    Fikret bey, doktorumuz da gidişata göre tanısı netlik kazanır, bipolar gibi düşünmüştük ilk zamanda ama 7 aydır hiçbir şüpheli durum gözlemledik. geçmiş hayatında psikolojik olarak travma yaşamış, allah a inancı çok,derin düşünceler ve uykusuzluk tetikledi bu durumu, gelip geçen bir hastalık olması...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Major depresyon

    Fikret bey, ablamlar geldi çok uzakta olan insanlar değil annem bilmiyordu. görünce eli ayağı boşaldı, yaklaşık 5 dakika boş boş baktı sonra kendine geldi, acaba heyecanlanmak ciddi sorunlara yol açar mı? tedavisine devam ediyor bu süreçte hiçbir problem yaşamadık psikolojik sorunlara dair. sizce d...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x