Korku ve anksiye

  • Merhaba iyi günler. Yaklaşık 2 yıl önce panik atak geçirdim ve ardından ölüm korkum başlamıştı.Psikiystrist ile görüştüm hemen yaygın anksiyete olduğunu söyledi o zaman için. Her zaman biraz takıntılı ve biraz anksiyöz kötü senaryo kuran birisi olmusumdur. Ölüm korkusu ve intihar düşüncelerine verdiğim önem azaldı ve o konuda rahatım. Fakat herhangi bir psikotik bozukluk yaşama ihtimalim olması aklıma o tarz düşüncenin gelmesi ve buna inanmam durumunu hala asmadim. Ailede ve akrabalarda maşallah bipolar depresyon paronaya ne istersem vardi. Panik atak sonrası onlara benzemekte ve o tarz düşüncelerin aklıma gelmesinden rahatsızlık duymaya başladım . Psikoloğum ve aslında bu korkuların ve takıntılarin bunların nereye dayandığını biliyorum. Olabildiğince rahat yaşamaya çalışıyorum. Hocam size sormak istediğim şey şu mesleğimi seviyorum fazlasıyla seviyorum ama okuduğum ya da denk geldiğim vakalardaki semptomların bazılarına da ya bende varsa mantığı ile yaklaşıyorum. Bu durum özellikle ağır patolojik ya da psikotik rahatsızlıklarda böyle oluyor. Bunun için ne yapabilirim. Bazı durumlarda cidden zorluyor.

  • Doktor Cevabı:

    Bu rahatsızlık organik kökenlere dayanıyor. farmakoterapi şart. üst düzey bir psikiyatrist ile sürdürün tedavinizi. aile yüklülüğü dikkat çekici; yaşınızı falan yazmamışsınız ama genç olduğunuzu tahmin ediyorum; kullanılacak ilaçlar zemindeki bazı hadiseleri tetikleyebilir; doktorunuzun tecrübeli, işinin ehli, sezgileri kuvvetli, ilaç tedavisinde sözü geçen birisi olmasına dikkat edin. ortalama bir psikiyatrist ile yola çıkmayın; yol çetin, meslek hayatınızı ve hayatınızı riske atmayın. mersin'de böyle bir doktor olup olmadığını bilmiyorum.

    tarihinde cevapladı.
  • Hocam siz öyle deyince gerildim acikcasi . Ciddi bir problem durumu mu var ?

  • Doktor Cevabı:

    Ben acıktığımda bir aşçıya mesaj yazmıyorum, mesaj yazsam karnım doymaz. aşçının lokantasına gidip yemeklerinden yiyorum, ancak bu şekilde karnımı doyuruyorum. siz de ruhsal sağlığa kavuşmak için bir psikiyatriste muayene olmalısınız. yüzyüze ya da online.

    tarihinde cevapladı.

Antalya Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • İlaç kullanımı

    Cevabınız için teşekkür ederim hocam. endişelerim ağırlaşınca psikiyatriste gittim. doktorum ilaca yeni başladığım için şikayetlerimin artmış olabileceğini söyledi. yaygın anksiyete bozukluğu ve akut depresif teşhisiyle selectra 25 mg(4 gün yarım içilmek üzere) ile 2 hafta kullanım için xanax 0.5 mg...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bunun nedeni kaygı mı

    Merhaba, ben gece kafamı yastığa koyup gözümü kapadığım anda rüya gibi şeyler oluşmaya başlıyor gözlerim kapalıyken ve saçma saçma cümleler oluşuyor o an aklımda istemsiz bir şekilde rüyaya dalma anında.. 4-5 aydır var bu durum yoğun anksiyete bozukluğuna sahip birisiyim ve sabahları uyandığımda da...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Antidepresan

    Merhabalar, misol ondan önce de lustral kullanıyordum. i̇lacım bitti fakat hastaneler pandemi sebebiyle çok geç tarihlere randevu veriyor. bu ilaçları reçetesiz alabilir miyim ya da aile hekimi bunları yazabilir mi?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Dirençli depresyon

    Hocam merhabalar🙏🏻 ben 7 sene önce majör depresyon ve yaygın anksiyete bozukluğu tanısı aldım hayatımı devam ettiremeyeceğim kadar ağırdı 300 mg efexor ile tamamen iyileştim 5 sene kullandım sonra bırakmaya karar verdim doktor kontrolünde 225 e düştüm bir şey olmadı 4 ay devam ettim yine doktor kont...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Evden uzaklaşmaya korkmak:( yardımcı olabilir misiniz??

    Dört sene önce, önce panik atak ve 2 yıl sonrasında da yaygın anksiyete bozukluğu teşhisi konuldu. son zamanlarda gayet iyiydim ataklar gelmiyordu. ta ki bir ay öncesine kadar. i̇laçlarımı bile doktor yardımıyla düzenli olarak azaltarak bırakmıştım. ama ilk olarak üç hafta kadar önce beklenmedik ve...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Murat Yön

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çocukluk çağı travma

    Merhaba, size geçen gün soru sormuştum küçükken yaşadığım taciz olayı ile ilgili aklıma takılan şu ki benim yaygın kaygı bozukluğum var ve ilaç kullanmaya yeni başladım. normalde bu travmayı kendi içimde kabullenmiştim yıllar önce fakat geçenlerde izlediğim bi dizi beni o zamana götürdü ve o andan i...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Gülçin Özdemir Yön

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Çocukluk çağı travma

    Merhaba, size geçen gün soru sormuştum küçükken yaşadığım taciz olayı ile ilgili aklıma takılan şu ki benim yaygın kaygı bozukluğum var ve ilaç kullanmaya yeni başladım. normalde bu travmayı kendi içimde kabullenmiştim yıllar önce fakat geçenlerde izlediğim bi dizi beni o zamana götürdü ve o andan i...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete ezberleyememe

    Merhaba 21 yaşındayım ve yaygın anksiyetem var. okulum açıldı öğrenmede güçlüğüm yok ama cümle kelime ezberlemede çok zorluk yaşıyorum hemen unutuyorum, 5 dk önceki ezberlediğim şey aklıma gelmiyor sinir oluyorum sanki kafam dopdolu gibi.. sürekli anksiyeteli rüyalar görüyorum gün içinde sürekli en...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ezberlemede güçlük

    Merhaba 21 yaşındayım bende yaygın anksiyete bozukluğu var. okulum başladı derslerimde ezberlemem gereken şeyler oluyor ama zorlanıyorum hemen unutuyorum bu kadar ezberlemekte zorlandığımı hatırlamıyorum öğrenme güçlüğü değilde ezberlemede sıkıntı yaşıyorum ezberlemeye çalıştığım cümleyi sonrasında...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sürekli sersemlik hali

    Merhabalar hocam, ben 33 yaşındayı ve benim sorunum şu : yaklaşık 3 aydır sürekli bir sersemlik halim mevcut.bunun için denge testi, troid tesleri eeg,ekg ve kan testleri yaptırdım herhangi bir sorun çıkmadı ayrıca bu süre içersinde günlük yaşantımı ve kendimi kötü hissedirecek şekilde panik atak...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lütfen yardım edin hocam

    Hocam peki ne yapmalıyım nasıl bırakırım artık gerek duymuyorum zaten ilaca

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete bozukluğu

    Merhaba2015 te anksiyete bozuklugu icin ilaç kullanmaya başladim sikayetlerim vücuduma çok fazla etki ediyordu kalp çarpıntısı nefes alamama.kalp krizi geçirdiğimi düşünürek bir kaç kere acile gitmistim bütün seyler yapıldı bişey çıkmadı suan 5 senedir paxera kullanıyorum büyük ihtimalle etki etmiyo...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ferritin düşüklüğü

    Teşekkür ederim ilginiz için. peki mide gazı ve yaygın anksiyete yaparmı böyle bişey.

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Muammer Kara

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lütfen yardım edin hocam

    Hocam kendisi emekli olmuş artık gidemem istesemde yani 4 gün boyunca 5 mg alıp rahatlıkla bırakabilirmiyim bu arada kalp çarpıntısı sürekli ölme korkusu tedirginlik her an kötü bişey olacak korkusuyla gittim 5 gün uyku uyumadım direndim öyle başvurdum ilaca eğer dediğiniz gibi bırakabilirsem çok se...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lütfen yardım edin hocam

    Merhaba hocam ismim banu hemen hızlıca sizden destek almak istiyorum ben yaklaşık 3 yıl olacak paxera kullanıyorum ana hep 10 ml kullandım şimdi ise bırakmak istiyorum doktoruma bırakmak istiyorum dediğim zaman tamam bırak diyor şunu yaşıyorum dediğimde bırakma o zaman diyor bunu kendi başıma yapmak...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x