Kolon ca metastaz

  • Anneannem 78 yaşında kolon ca 6 kür kemoterapi gördü takipli hastaydı. 1 sene sonra bu BT ve MR tetkikleri yapıldı.Bulgular da metastatik akciğer ve karaciğer odakları ile pankreas korpus düzeyinde STV'na neden olan yeni gelişen hipovasküler kitle lezyonu 2.primer maligniteyi desteklemektedir. 2 primer pankreas ca yazıyor sonucunda sizce nasıl bir yol izlemeliyim 2 primler pankreas kanseri mi oluyor kalp ritmi bozukluğu tansiyon seker kolesterol hastası kanser ilaçları da kullanıyor bünyesi kaldırabilir mi tekrar ameliyat olursa şimdiden yorumunuz için teşekkür ederim Saygılar.

  • Doktor Cevabı:

    Geçmiş olsun, ikinci primer pankreas ca diyebilmek için biyopsi almak gerek, akciğer ve karaciğerde de metastaz olduğu için ameliyat seçeneği uygun görünmüyor. öncelikle pankreastan biyopsi alınacak ikinci primer ise ona göre kemoterapi planlanacak.

    tarihinde cevapladı.

İzmir Dahiliye uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Adetliyken beyaz et parçası gelmesi

    İdrar testine gerek var mı yoksa regl olduğum için artık risk tamamen kalkmış mıdır

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atilla Köksal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Adetliyken beyaz et parçası gelmesi

    Merhaba yumurtlama döneminde ele bulaşan sperm 5 dakika sonra vajinama temas etti. size sorduğumda ise bu şekilde gebelik oluşmayacağını söylediniz. vaktinden 2 gün gecikmeli regl oldum ilk gün ve son gün damla damla geldi yani 2 gün aktif kanamam oldu. adet dönemi boyunca soluk ve açık kahverengi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atilla Köksal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Prostatik adenokarsinom

    Babama 4 sene önce prostat ca tanısı kondu. mr ve sintigrafi temiz çıktı. dr'lar ameliyat yapmadı ve 3 ayda1 karından iğne+ radyoterapi uygun gördüler. -gleason skoru = 4+5=9.. -2017 ağustos-2020 haziran arası 12 kere karından (3 sene) karından iğne oldu.. -2017 aralıkta başlayan radypterapi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serkan Altınova

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Prostat kanseri

    Değerli hocam merhaba, babam 75 yaşında. 2017 temmuzda "lokal prostat ca" tanısını konuldu. gleason skoru = 4+5=9 , mr ve kemik sintigrafisi temiz çıktı. 'androjen baskılama tedavisi' (karından iğne ) + 39 seans radyoterapi gördü. adt (karından iğne) = ağustos 2017 - haziran 2020 arasınd...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serdar Turhal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Erken menopoz

    Hocam merhaba 1 yıldır adet duzensizligim var 3 ayda 5 ayda 1 gecikme yaşıyorum önce erken menopoz dendi sonra menopoz değilsin dediler 28 yaşımdayım fsh 12 lh 10.18 prolaktin 12.39 tsh 1.18 doktor bana divina verdi bu hormon değerleriyle gebe kalabilirmiyim bı sıkıntı görünüyor mu kist miyom yok

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atilla Köksal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hocam merhaba boğazımda

    Hocam merhaba boğazımda çene altı nefes borusunun sağ ve solunda elle zorlayıp bastırınca fındık kadar oynayan seyler farkettim bunlar normal olabilir mi hocam? dışarıdan belli olmuyor bastırman lazım el ile öyle belli oluyor. ya da bademcik midir hocam?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Murat Emin Güveli

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Gebelik sorusu

    Merhaba, iyi günler hocam. erkek arkadaşım göğsüme boşaldı, kuruduktan hemen sonra banyoda yıkadım. vajinaya doğru ilerleme olmuş olabilir mi? elimle vajinama dokundum ama yüzeysel olarak. çok stres yaptım, adetimin üstünden 18 gün geçmişti bu yaşandığında.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atilla Köksal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Küçük lenfoma

    Merhaba zatıalinizden ricam kucuk lenfositik lenfoma tanısı koyuldu lakin ilaç verilmedi sag koltuk altı aksilla bölgesindeki lenf bezlerindeki boyalı olarak yapılan ameliyatla çıkartılan lenfler nasılsa alındı ilaca gerek yok,rektum tedavinize devam edin zaten kemoterapi uygulanacak varsada h...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serdar Turhal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Merhaba hocam

    Değerli hocam merhaba, babam tamamlayıcı pnömonektomi ameliyatı oldu.ameliyat sonrası patoloji sonucu şu şekilde; -skuamoz hücreli̇ karsi̇nom,frozene gönderilen kitle+bronş cerrahi sınır kodlu meteryal,sol tamamlayıcı pnömoktemi -tümör yaklaşık 1 cm lik bir alanda dağınık halde izlenmiştir. -pl...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Murat Emin Güveli

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Bacakta ki̇ dokular

    Hocam tekrar merhaba ben size yumuşak doku kanseri olabilir mi demiştim yağ bezesi olabilir demişsiniz ama usg de çıkmazmıydı yağ bezesi olsaydı ? radyolog burda kitle falan göremiyorum kas dokuların var demişti ama ben çok korkuyorum :(

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serdar Turhal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kızlık zarı

    Hocam merhaba vajinama penisle içeri girmek için bir baskı oldu fakat içeri giriş olmadı acı ve kanama da olmadı bu durumda kızlık zarı bozulur mu ?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atilla Köksal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ele bulaşan zevk suyu ve bir gün sonra pembe akıntı

    Merhaba doktor bey adetim normalde 7 gün sürüyor. döngün 29 gün 8. gün adet kanamsı gelmeyince bittiğini düşündüm. aynı zamanda 8. gün nişanlım keni penisine dokunduktan sonra benim vajinama dokundu zevk suyu vardı penisinde. boşalma olmadı. 1 gün sonra yani 9. gün öğleden sonra akıntımla karışık ço...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atilla Köksal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Bacakta dokular

    Merhaba serdar bey geçen sene bacağımın baldır arka kısmında selülit gibi bir şey fark edip doktora gitmiştim usg çektirdiler usg çektirmiştim bir şey çıkmamıştı. o şişlik hala var ağrı falan yapmiyor ama ben dokunduğum zaman beni tedirgin ediyor. bunun yumuşak doku kanseri olma ihtimali var mı ? se...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Serdar Turhal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kızlık zarının sağlamlığından emin

    Hocam merhaba üzerinde çamaşır olmadan yumuşak yastıkla yapılan masturmasyonla kızlık zarı bozulur mu. sonrasında aşırı yanma kaşıntı batma oldu bunun sebebi nedir. 1 hafta kadar devam etti ilaçla geçebildi. yürümekte zorlanıyordum. neden böyle bir şey oldu. bazı sitelerde baskıyla bozulabilceğeni y...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atilla Köksal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hamilelik riski

    Hocam iyi günler bi sorum olacaktı sevgilimle  haziranın 29 unda sürtünmeli ilişkimiz oldu  bende iç çamasırı ve ince bir tayt ondada boxer vardı ve sevgilim boşalmıştı boxerinde hafif ıslaklık  vardı nem gibi ondaki ıslaklık bendeki tayti ve iç camaşirını geçip vajinama ulaşabilirmi temmuzun 20 s...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Atilla Köksal

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x