Kistler nedeniyle adet gecikmesi

  • Hocam merhabalar, Kistlerim sebebiyle 6 aydır doğum kontrol hapı kullanıyorum. İlaç kullanırken ilaca ara verdiğim gün itibariyle 6. günü regl oluyordum. Doğum kontrol hapını kullanmadığım sözgelimi bıraktığım ilk ay bu ay ve olmam gereken tarihte regl olmadım. 10 gün gecikmesinden hemen sonra tarlusal kullanımına başladım günde 2 kez olmak üzere alıyorum ve bugün 5. gün kullanımındayım. Ancak kistlerin yeniden büyümüş olması ve sağlık konusunda endişeliyim. Tüm bu anlattıklarımın yanı sıra; bu ayın 12sinde regl olmam gerekiyordu. Ayın 11'inde nişanlım ile birbirimize dokunarak sözgelimi okşayarak bir şeyler yaşadık. Ancak nişanlımın elindeki meni genital bölgeme bulaştı. Eli vajinama hiçbir şekilde girmedi. Bu durumda zaten hamilelik söz konusu değildir diye düşünüyorum. Diğer yandan belki ek bilgi olur; kistlerin yanı sıra rahmimde polipler de mevcut. 24 yaşındayım, bakireyim ve düzenli yaşadığım vajinal ilişkim de yok dolayısıyla gebelik ihtimalim de yok. Yalnızca gün geçtikçe regl olamadığımdan dolayı yoğun bir stres yaşıyorum. Demir anemisi adet döneminin gecikmesinde bir etken midir? Kistlerin büyümüş olması reglimde gecikme yaşatıyor olabilir mi? Şimdiden ayıracağınız vakit için teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

  • Doktor Cevabı:

    1. 24 yaşında bir genç kızda sadece adet kanaması ile kendiliğinden kaybolacak fizyolojik yumurtalık kistleri oluşabilir. eğer ultrason hemen adet bitiminde yapılmaz, özelliklle adet öncesi yapılırsa genç kızların çoğunda bu tip basit, önemsiz kistler bulunabilir. 2. kistlerin tedavisi için doğum kontrol hapı verilmesi, türkiyede anlamsız bir ezberdir. hiç bir yeri yoktur. boş yere hormon kullanmanız doğru değildir. hiç bir kist doğum kontrol hapıyla kaybolmaz. 3. doğum kontrol hapı bırakılınca eski normal aydabir adet düzeni hemen tekrar başlar. adetler demek ki önceden de gecikebiliyordu. eğer tüm adetler böyle gecikmeli oluyorsa mutlaka araştırlmalı ve tedavi edilmelidir. 4. sonuç olarak kisti unutun gitsin. nadiren bu yaşta, adetle kaybolmayan çikolata kistleri olabilir. onların da tedavisi doğum kontrol hapı değildir. hiç bir ilaca gerek yoktur ve ilaçla kaybolmaz. yılda bir ultrason ile takibi yeterlidir. 5. anlattığınız şekilde sürtünme ile gebelik olasılığı sıfırdır. ancak cinsel geçişli hastalık kapabilirsiniz. gebelik için değil ama hastalıklar için kondom kullanılmasında yarar vardır. 6. 24 yaşında bir kızda rahimde polip olma olasılığı yok denecek kadar nadirdir. ben bir tanı hatası olduğunu düşünüyorum. imkanınız varsa gelin bizzat değerlendireyim. daha çok bilgilenmek için blog.drkutaybiberoglu.com, ****, ****, doktorsitesi / facebook / instagram / youtube biberoglu linklerinde bulacağınız video ve makalelere (cinsellik, bekaret, gebelikten korunma) ulaşabilirsiniz.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Kadın Doğum uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Hamile kalmak istiyorum

    Hocam merhabalar ya benim 4 yaşında oglum var ikinci bebegimi bayadr düşünüyorum ama olmuyor her yolu denedim hocam eşim çalışmıyor özelede gidemiyorum klomen kullndm kist yaptı eşim sperm testi verdi hiç bir sorun cikmadi ama çok üzülüyorum bu duruma bana yardım edemzmsnz

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aysu Nida Dai

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Karaciğer hakkında

    Hocam merhaba kolay gelsin 4 gunn önce alt 224 ast 116 çıktı bugün alt 130 ast 65 e düşmüş hocam gastroenteloji 20 gün sonra tekrar gel dışardan yemek yeme dedi hocam belirli bi sebebi bulunamadı herşey temiz çıkıyor ilaçlı mr kist ya da fibröz olsa ilaçlı mr da ultrasonda çıkar sebebi anlaşılamadı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hayri Karaarslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Septalı kist

    Hocam merhaba yedi yıl önce 2. evre meme ca geçirdim. yaşım 40. tamoksifen kullanıyorum. yumurtalıklarımda kist oluşumu oluyor ve adetle kayboluyor. son zamanlarda yoğun stres altındaydım. iki aydır adet olamıyorum. muayenede 5 cm septalı kist görüldü. ca 125 normal. bir ay sonra tekrar gideceğim....

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Kutay Biberoglu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Sık idrara çıkma

    Değerli hocam merhabalar ben 24 yaşında bir kadınım sorunum sürekli çok fazla bir şekilde idrara çıkmak özellikle sıvı bir şey içtikten sonra 10 ya da 20 dakika sonrasında direkt olarak idrara çıkıyorum bu ben de çocukluğumdan beri olan bir şey yeni fark ettiğim bir şey değil genel olarak ayaklarımd...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Levent Özçakır

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sık idrara çıkma

    Değerli hocam merhabalar ben 24 yaşında bir kadınım sorunum sürekli çok fazla bir şekilde idrara çıkmak özellikle sıvı bir şey içtikten sonra 10 ya da 20 dakika sonrasında direkt olarak idrara çıkıyorum bu ben de çocukluğumdan beri olan bir şey yeni fark ettiğim bir şey değil genel olarak ayaklarımd...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Levend Özkan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sık idrara çıkma

    Değerli hocam merhabalar ben 24 yaşında bir kadınım sorunum sürekli çok fazla bir şekilde idrara çıkmak özellikle sıvı bir şey içtikten sonra 10 ya da 20 dakika sonrasında direkt olarak idrara çıkıyorum bu ben de çocukluğumdan beri olan bir şey yeni fark ettiğim bir şey değil genel olarak ayaklarımd...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ferhat Ateş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kötü koku alma

    Hocam merhabalar bende uzun zamandır burnumda tıkanıklık ve en önemlisi burnumu çekince sol burnumdan kötü koku geliyor ne yapsam geçmiyor sadece uyuyunca geçiyor . doktora gittim tomografi çektirdi ve burundaki koku icin ilaç verdi geçmedi tomografi sonuçlarım böyle . kötü koku almam nasıl geçer ve...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hakan Cıncık

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Adet düzensizlği

    Mert bey çok teşekkürler son bir şey daha soracaktım size .. prolaktin 9.72, total testosteron 29.11 serbest testosteron 0.914 çıkmıştı .. pcos ypktur hocam değil mi????? bu zamana kadar hiç adet düzensizliği yaşamamıştım ben .. ve kist falan da yok . değerlerim normal di mi mert bey?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Mert Yeşiladalı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Memede komplikr kist

    Uzun, açıklayıcı ve ilgili bir şekilde konu hakkında bilgilendirme yaptığınız için çok teşekkür ederim.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Tuğbay Tuğ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Karında batma ve ağrı

    Merhaba hocam. ben 34 yasindayim. benim yaklaşık 2 aydır karın bölgemde bazen kasık kısmında yani tam anlayamıyorum batma ve ağrı oluyor. tuvalet alışkanlığım aynı sikinti yaşamıyorum. yaklaşık 3 hafta önce karnımda ağrıyla uyandım biraz kivrandirdi beni. onun dışında ara ara ağrım oluyor özellikle...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Muammer Kara

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Adet düzensizlği

    Merhaba doktor bey ben 22 yasındayım. 12 yaşında ilk adetimi görmüştüm.. 10 yıldır adetlerim hep günü gününe düzenliydi fakat bu sene aşırı diyet ve spor sonucunda çok kilo verince düzenim bozuldu . 24 kasımdan beri adet olamadım . ocakta kadın doğuma gittm muayenede kist vs görülmedi tarlusal verl...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Mert Yeşiladalı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Memede komplikr kist

    İyi günler doktor bey, yaşım 23 ve yaklaşık 3 yıldır sol göğsümde bulunan 1 adet fibroadenom için rutin kontrollere gidiyordum, kontrol süresini yılda bire çıkartmıştık fakat son kontrolümden 6 ay sonra göğsüm rahatsızlık vermeye başlayınca erken gittim. ağrıyla beraber sol meme ucumda şişlik tarzı...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Tuğbay Tuğ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Koah mıyım

    Hocam merhaba. 29 yaşındayım, yaklaşık 14 yıldır sigara içiyorum. 2 ay önce bilgisayarlı tomografi çekildi. her iki üst lobta subrevral hava kistleri ve paraseptal amfizem görünümleri izlendi yazdı. doktorum sigarayı bırakmamı ve 3 ayda bir kontrol olmamı önerdi. herhangi bir ilaca gerek yok dedi. b...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Demet Karnak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ense de sertlik

    Merhabalar doktorum benim sol ensemde saçın başladığı yerden iki parmak yukarıda normalde elledogimde hissedilir bişey yok ama başımı one eydigimde çok ufak sertlik var damar ustunde gibi hafif sivilce agrisi gibi yaaşıyorum nedeni ne olabilir şimdiden teşekkürler

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Ali Haydar Dadacı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Burundan koku gelmesi

    Hocam merhabalar bende uzun zamandır burnumda tıkanıklık ve en önemlisi burnumu çekince sol burnumdan kötü koku geliyor ne yapsam geçmiyor sadece uyuyunca geçiyor . doktora gittim tomografi çektirdi ve burundaki koku icin ilaç verdi geçmedi tomografi sonuçlarım böyle . kötü koku almam nasıl geçer ve...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Selçuk Onart

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x