Kaygi korku

  • merhaba 52 aylik kizim var. son zamanlarda cok ofkeli 8ay once bir amlyt gecirdi ayagindan bir sure tedavisi devam etti simdi hersey yolunda. 1 yasinda kardesi var. aniden bağırıyor vuruyor sakin kalmaya calisiyorum sakinleşmesini bekliyorum. gun icinde korkulari basladi surekli aklima birsey geldi diyor. iste sacma seyler oluyor genelde mesela aklima tukurmek gelsi, aklima araba carparsa diye geldi aklima duvari yalamak geldi tavanin sapini yemek geldi vs seklinde. cok endiseleniyorum. bu aksamda geldi aklimdan annem hastalansin diye gecti dedi agladi cok agladi biktim aklima kotu seyler gelmesinden gelmesin bitsin diye sarildim sakinlestrdim gececegini soyledim ama cok korkuyrum. nedir bu lutfen yardjmci olun boyle soylediginde ne yapmaliyim nasil davranmaliyim?

  • Doktor Cevabı:

    3-6 yaş dönemi, ergenlik döneminden sonra en yoğun geçen ruhsal gelişim dönemimizdir. bu dönem korkuların başladığı dönem, korkuların pek çoğunu bu dönemde normal kabul ederiz. yine bu dönem benmerkezci dönem olup kardeş doğumu halinde, kıskançlığın en yoğun yaşandığı çocuklar da bu dönemde kardeş sahibi olan çocuklardır. tümgüçlülük (ben her şeyi yapabilirim, her şeye sahip olabilirim, benim her şeyim tam...) dediğimiz bir duygu bu dönemde en yoğun şekilde hissedilir. ayakla ilgili ameliyat ve muhtemelen yürüyememe durumu çocuğunuzun tümgüçlülük duygusunu zedeleyip o dönem huzursuz olmasına neden olmuş olabilir. yine beyinde de işlem öncesi dönem olup, çocuğunuzun ‘aklına sürekli bir şeyler gelmesi’ de bu dönemde normaldir. ancak burada aklına gelen bazı şeyler biraz sıkıntılı görünüyor. öncelikle çocuğunuza duygusunu öğretin. ağladığında; “sen şu an korkuyorsun, korkmak çok normaldir her insan korkabilir. korktuğunda da ağlayabilir. ama bundan korkmana gerek yok. ben iyiyim, senin yanındayım” deyin. bu dönem oyun dönemi de olduğu için pek çok şeyi oyunla çözebilirsiniz. yaşadığınız durum için de şöyle bir oyun önerebilirim. aklına gelen kötü şeyleri küçük kağıtlara yazabilir ve kapalı bir kutuya koyabilirsiniz. koyarken de “bunu buraya koyuyoruz ve artık korkmuyoruz” deyin. arada yazdıklarınızı çıkarıp, hala korkup korkmadığını sorun. artık korkmuyorsa ona kağıdı yırtmasını söyleyin ve birlikte çöpe atın. hala korkuyorsa yine “bunu buraya koyuyoruz ve artık korkmuyoruz” deyin. giderek korkuları azalacaktır. ancak ailede kaygı bozukluğu öyküsü yoğunsa, çocuğunuzun gelişim dönemlerinde aksamalar varsa ya da çocuğunuz yapısı gereği biraz fazla kaygılıysa azalmayabilir. bu durumda bir uzmandan yardım isteyebilirsiniz. dilerseniz sanal terapi için bana da ulaşabilirsiniz.

    tarihinde cevapladı.

Zonguldak Çocuk Psikolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Ne yapmalıyım

    Merhaba oğlum 11yasinda 5sinif öğrencisi daha önce ara ara dalgınlık oluyordu son zamanlarda uzun süreli bir dalgınlık var öğretmenininde dikkatini çekmiş iyice içine kapanmış ve sürekli saçıyla oynuyor bu konuda ne yapabilirim toplum sağlığı merkezine dikkat dagikligi için gidiyoruz teşekkür ederi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Halüsinasyon

    Hocam iyi akşamlar.12 yaşında oğlum var.surekli halüsinasyon görüyor.gece kapıdan korkuyor.lavaboya tek gidemiyor.sesler duyduğunu söylüyor.bize yardımcı olursanız sevinirim. bazan kasabadansan bahsediyor uyurken nefes alamadigini soyluyor vb...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mehmet Çolak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Konusamama ve algilayamama

    Kulaga bakildi ama.kulakta bi sorun yok.2 bucuk yasinda ama anne bile diyemiyor yada su bile diyemiyor. gel oyun oynuyalim desem anlamiyor mesela bunu.baskalarinin ona dokunmasini pek istemiyor.dis fircalatmaya calisiyoruz cok hircinlasiyor.zorla dis fircaliyoruz mesela.baska ne gibi bi sorun olabil...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Serdar Alparslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kaka altına yapma

    Hocam 4yasinda erkek oğlum var 3yaasinda bezden birden çıktık gece gunduz çok iyidik 2cocuk oldu şuan 6aylik benim büyük oğlan 2aydir bile bile kakayi altına yapıyor konusyoz ödül veriyoruz bazen canıma tak ediyor kziiyrum tamamlamiyor günde 5kere yapıyor genel cerrahi ye gitik fizloyojik bişi yok ş...

    Doktor Cevabı:

    Pedagog Gülay Candar

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Herkese anne diyor

    Merhaba 17 aylık oğlum var ilk 5 aylıkken baba ardından dede dedi ve sonrasında mama, hala, teyze, anne,attı, gel gibi kelimeleri söylüyordu fakat 15 aylık olunca birden herkese anne demeye başladı babasına, dedesine ve çevredeki herkese anne diyor. sanki gelişimi geriye gidiyormuş gibi. ancak eline...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun Caferov

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kaygı bozukluğu

    Merhaba 6.5 yaşinda oglum var deprem korkusu nedeniyle evine, kapali alanlara girememeye başladi cocuk psikiyatri acil de atarax verdiler .sonra gittigimiz doktor ise gunde bir sefer ilk 4 gün 0.25 keppra sonra 0.5 ye gecersiniz dedi geçici olarak kullanicağını belirtti.oğlunuz hasta değil sadece ka...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun Caferov

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Konusamama ve algilayamama

    Mrb.benim bi sorum olucakti. 2 bucuk yasinda bi oglum var .ama konusamiyor ve dediklerime tepki vermiyo. bi yerinmi agriyor desem anlamiyor. su istese veya birsey istese benim elimden tutup oraya goturuyo.kulakta bi sorun oldugunu dusunduk fakat doktor normal.oldugunu soyledi. acaba bunun nedeni ne...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Serdar Alparslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yutkunma problemi ve nefes alamama

    Hocam 11 yaşında oğlum var. aniden yutkunamıyorum nefes alamıyorum dedi. titriyordu baş dönmesi oldu doktorlar psikolojik olabileceğini söyledi 3 hafta önce olmuştu tekrar olmadı ama yutkunma probemi hala geçmedi ne yapmalıyız

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. E.Bengü Kayatürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hiperaktif

    Merhaba hocam 3 yaşında kızım var size gelmek istiyorum çok hareketli durmak bilmiyor fiyat öğrenebilirmiyim acaba kolay gelsin

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kan tahlil sonuclari

    Hocam iyi günler ablam 37 yaşında 2 çocuk annesi gün-de 3 duble sek rakı içiyorum diyor belli aralıklarla aksama kadar diyo kendini rahat hissettiğini söylüyor çok sorunlar yaşadı ama ben korkuyorum bana 2 ayda bi tüm kan tahlillerini yaptırdığını söylüyor herşey normal cikiyo diyor bunun verdiği za...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Osman Şener

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 6 yaş ruh sağlığı

    Merhaba yusuf bey, 6 yaşında 1.sinifa giden bir kızım var . tek çocuk, ilkokula başladığı bu yıl davranışlarında bir takım değişiklikler oldu, evde söylenen hiçbir şeyi yapmıyor, ödevlere karşı ilgisiz, okulu ve öğretmeni ile bir problemi olduğunu düşünmüyoruz çok sevdiğini her zaman söylüyor. annes...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yusuf Karaer

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Halüsinasyon mu?

    4 yaşında bir oglum var gece yarısı uyanıyor ve bir takım seyler gördüğünü bize baktığını ve gördüklerinin haraket ettiğini söylüyor bununla birlikte soğuk terleme heyecan korku eşlik ediyor eğer uykuya dalarsa uykusunda ağlıyor yüz mimikleri gözleri elleri haraket ediyor hemen uyanıyor ve yine ay...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hilal Tuğba Kılıç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Yeme problemi

    Merhaba benim oglum otuz aylik şuan her yemeği yemiyor sürekli makarna ve çorba istiyor başka yemekleri getirince yeniçam diyor yesede yutmuyor bazen değişik yemekleri yemesi için acikmasini bekliyorum hemen makarna veya çorbayı vermiyorum başka çaresi olmazsa eğer yer diyorum ama yine yemiyor nasil...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hilal Tuğba Kılıç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Uyku problemi

    Merhaba benim oglum yirmidokuz aylik suan dogdugundan beri uyku problemi var simdide gece uc dort defa uyaniyor beni pispisla diyor kendiliginden uyumuyor artik benim icin cok yorucu oluyor yatagi benim yanimda yatagindan kalkip yanima uzaniyor ben yatagina koyuyorum yine geliyor ne yapmaliyim zor d...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hilal Tuğba Kılıç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çocuk cinsel hastalık

    Çok teşekkürler hocam. işiniz gücünüz rastgelsin

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Kutay Taş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x