Kaygı bozukluğu

  • Hocam iyi günler, ben 22 yaşındayım ama hiç yaşımın gerektirdiği gibi biri değilim. Seneye üniversite biticek, öğretmen olacağım ama diyorum ki sen bu halde ne verebilirsin çocuklara aynaya baktığımda gördüğümden utanıyorum artık yaşıtlarımın, hatta benden küçüklerin hep özgüvenli bir duruşu var, bir otoritesi ben yıllardır üstümdeki tedirginliği, kaygıyı, insanlar tarafından yanlış anlaşılma, onları kırma korkumu atamıyorum. Bunlarla kendimi değersizleştirdiğimin farkındayım. Ama aşamıyorum asla mesela dışarı çıkıp saatlerce yürümek, kafeye gidip tek başıma kitap okuyup kahvemi yudumlamak gibi hayallerim var ama asla gerçekleştirecek cesaretim yok olmak istediğim ve şimdiki ben çok farklı. Artık neyi severim, neyi sevmem bilmiyorum ne beni mutlu eder kestiremiyorum. Artık insanlar bana saygı duysun istiyorum sanki bir kız çocuğu gibi değil de 22 yaşında bir yetişkin gibi davranılsin istiyorum. Bu kendimi ezik görme ve yansıtma halimden nasıl kurtulabilirim? Öyle bir hal aldı ki artık arkadaşlarım sadece onları dinlemek için var olan robot görmeye başladılar usulen nasılsın demeyi bile çok görüyorlar bana iyi niyetimi salaklık gibi görüyorlar bunu nasıl değiştirebilirim şimdi yapamazsam bunu, nasıl meslek hayatımda saygı duysunlar bana, nasıl gerçekten iyi öğretmen olabilirim ki önce kendi zincirlerimi kırmak, aynadaki yansımamı sevmek istiyorum hocam yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    Mevcut anksiyeteleriniz ve özgüven probleminizle ilgili bir psikiyatrik görüşme sonucunda size tedavi başlayabiliriz ayrıca psikoterapi yöntemleriyle ilişki ve özgüven arttırıcı teknikler kazanabilirsiniz sağlıklı günler dilerim

    tarihinde cevapladı.

İzmir Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kaygı bozukluğu, yutkunama fobisi

    Hocam selamlar, kaygı bozukluğu anksiyete ve yutma fobim var bu süreçte çok kilo kaybettim by sebeple geceleri yatmadan evvel rexapin 2.5 mg alıyorum bu sayede 5 kg aldım 1 bucuk ayda, sabahları da fonksera 10 mg alıyorum, depresyon belirtilerim kayboldu ortalama daga iyiym fakat kaygılarım tam mana...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Selectra berbat etti, paxera'ya tekrar dönüş

    Hocam merhabalar. 1.5 yıl 10 mg paxera kullandim.gayet memnundum. fakat son zamanlarda yasadigim aşırı stresli olaylar sonucu kaygı bozukluğu hastalığım nuks etti. doktorum ilaç değiştirme yoluna gitti selectra 50 mg başlamıştım bundan 19 gün önce fakat beni daha berbat bir ruh haline sürükledi. kay...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kaygı depresyon

    Hocam ben sürekli kötü düşünceler ve zamanımı alan hayallerde buluyorum hayatımı ve kendimi sevmiyorum hep eksik yarım hissediyorum sanki bir oda içinde yaşıyorum ordan bir türlü çıkamıyorum mutsuzum derslerime günlük hayata odaklanamıyorum lütfen yardım edin

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Zümrüt Çetin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hastalığım nevrotikmi psikotikmi

    Merhaba serhat hocam altı yedi seneden beri psikolojik sorunlarım var bir çok psikiyatriye gittim ilaç kullandım fayda göremedim şikayetlerim her kez bana bakıyor her kez benim hakkımda konuşuyor toplum içindeyken rahat olamıyorum devamlı bir kaygı hali var tam rahat olamıyorum beynim benim istemim...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Selectra 50 mg hakkinda

    Merhabalar dr. ben. ben kaygı bozukluğu nedeniyle doktor kontrolünde 17 gündür 50 mg selectra kullanıyorum. ilk hafta yarim 25 mg aldim yan etki olmadi. 2.hafta tam doza geçince huzursuzlugum kaygılarım çok daha arttı kendimi daha kötü hissettim. doktoruma bir skeilde ulaştım ve 25 mg ye düşmemi söy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Akatizi mi korkusu mu?

    Hocam selamlar ve saygılar.ben 25 yaşında erkeğim yıllarca depresyon ve dikkat eksikliği tedavisi gördüm.çok çeşitli ilaçlar kullandım ama 2015 2020 arası efexor ve ritalin kullandım.bu yıl 1 ay wellbutrin kullandım sonra doktorumu değiştirmeye karar verdim.doktorum bana cipralex tedavisi başladı.il...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Dini inanç

    Hocam üniversite sınavına hazırlanan oğlum pandemi sürecinin yoğun gerginliğiyle birlikte bazı ailevi sorunlar yaşıyordu en son dini inancını da kaybettiğini ve dinin kendisi için bir anlam ifade etmediğini söyledi napmam gerekiyor? nasıl yaklaşmalıyım?

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Ömer Faruk Akça

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Korku ve kaygı

    Fırat bey merhabalar ben 21 yaşımdayım. 2020 ağustos ayında çarpıntı ve yüksek tansiyon şikayetiyle doktora başvurdum bir çok test yapıldı ve bir sorun çıkmadı. ancak belli aralıklarla çarpıntı şikayetlerim devam etti. hala da ediyor. başka şeylere odaklanınca, kendime telkinler verdikçe rahatlıyoru...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete ve lustral

    Hocam ben anksiyete bozukluğu ve beraberinde depresyon için doktor kontrolünde 10 gün önce lustral 50 mg kullanmaya başladım. başladığım günden beri carpintilarim ve huzursuzluğum daha da arttı. ilaca yeni baslamanin bir yan etkisi olabilir mi bu durum?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ne yapmam gerek

    Merhaba, rüyalarımda gördüğüm bi olayı gerçek miydi yoksa rüya mıydı diye düşündüğüm oluyor nadiren. anksiyete ve panik atağım var. ve şu aralar en büyük korkum ya delirirsem bir gün ya şizofreni olursam? bundan çok korkuyorum ne yapmam gerek? psikolojik destek almak istiyorum ama sanki işe yarar mı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Gülay Ertürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aşırı tepki hali

    Hocam merhaba; bende 2 yıldır fln cabuk sinirlenme var insanları kırıyorum.surekli içim içimi yiyor bana karşı bi haksızlık yapıldığında özellikle hakkımı arama isteği sürekli ve bazen bunu abartma haklıyken bu abartılar yüzünden haksız duruma düşme durumundayım.is verenime karşıda oyleyim mesela ke...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Depresiflik hali

    Merhaba serhat hocam, ben 22 yaşında üniversite son sınıf öğrencisiyim. bugüne kadar eğitim hayatım, günlük hayatım olsun hep çok stresliyim ve en ufak bir şeyi bile hep kafama takıyorum gece uyumaya çalıştığımda bazen beynimi susturamıyorum anksiyete yaşıyorum. genelde negatif bir kişiliğim vardı i...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kaygı corona tşkler

    Selam hocam coronadan mı bılmıyorum ama sürekli geçmişte ki tahlillerimi karşılaştırıyorum sureklı tweetterda haber okuyorum genç ölümleri,korona ölümleri,intiharlar,ülke durumu ..benım hgb değerim yüksek buna intde pıhtı riski var gibi yazıyorlar. bunları kardıyologla da görüştüm riski yok demeleri...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Mine Kocaballı Hayatoğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hipotansiyon

    Yaşadığım heyecan ve kaygi bozukluğu nedeni ile doktor tavsiyesi ile dideral kullandım tansiyonum 10 a 6 çıkıyor sürekli ama bir şikayetim yok genel olarak hem tansiyonumu hem de ruh sağlığımı dengelemek için akupunktur tedavisini tavsiye eder misiniz

    Doktor Cevabı:

    Dr. Erdoğan Taş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dideral secita

    Hayırlı günler hocam esansiyel tremör için dideral kullanıyorum bu bende kaygı bozukluğuna dönüştüğü için psikatriye gittim secita yazdı iki ilacı birlikte kullanabilir miyim acil cevap verirseniz çok sevinirim çünkü kendimi çok kötü hissediyorum

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fikret Poyraz Çökmüş

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x