Kaygı bozukluğu

  • Hocam iyi günler, ben 22 yaşındayım ama hiç yaşımın gerektirdiği gibi biri değilim. Seneye üniversite biticek, öğretmen olacağım ama diyorum ki sen bu halde ne verebilirsin çocuklara aynaya baktığımda gördüğümden utanıyorum artık yaşıtlarımın, hatta benden küçüklerin hep özgüvenli bir duruşu var, bir otoritesi ben yıllardır üstümdeki tedirginliği, kaygıyı, insanlar tarafından yanlış anlaşılma, onları kırma korkumu atamıyorum. Bunlarla kendimi değersizleştirdiğimin farkındayım. Ama aşamıyorum asla mesela dışarı çıkıp saatlerce yürümek, kafeye gidip tek başıma kitap okuyup kahvemi yudumlamak gibi hayallerim var ama asla gerçekleştirecek cesaretim yok olmak istediğim ve şimdiki ben çok farklı. Artık neyi severim, neyi sevmem bilmiyorum ne beni mutlu eder kestiremiyorum. Artık insanlar bana saygı duysun istiyorum sanki bir kız çocuğu gibi değil de 22 yaşında bir yetişkin gibi davranılsin istiyorum. Bu kendimi ezik görme ve yansıtma halimden nasıl kurtulabilirim? Öyle bir hal aldı ki artık arkadaşlarım sadece onları dinlemek için var olan robot görmeye başladılar usulen nasılsın demeyi bile çok görüyorlar bana iyi niyetimi salaklık gibi görüyorlar bunu nasıl değiştirebilirim şimdi yapamazsam bunu, nasıl meslek hayatımda saygı duysunlar bana, nasıl gerçekten iyi öğretmen olabilirim ki önce kendi zincirlerimi kırmak, aynadaki yansımamı sevmek istiyorum hocam yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba sosyal ortamlarda rahat olmayı arzu ediyorsunuz ancak olumsuz değerlendirilme kaygısı yaşıyorsunuz sanırım. siz de kendinizi olumsuz değerlendiriyorsunuz çünkü. psikoterapi alabilir ya da öncelikle kadir özdel’in sosyal anksiyete ile ilgili kitabını okuyabilirsiniz. sağlıklı günler diliyorum

    tarihinde cevapladı.

İzmir Psikoloji uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Bipolar bozukluk

    Merhaba27 yaşındayım esımden ayrıyım 1 oğlum var aılemle kalıyorum bipolar 2 ve anksıyete tanım var hıc mani olmadı bir kere cok hafif hıpomanım oldu doktor agır degıl durumun dedi cıtoles 20 mg ve stilizan 1 mg kullanıyorum sorum şu ailem surekli sen hastasın senın vasın olucam napıcagın bellı deği...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Anksiyete selectra

    Merhaba hocam.7 aydır selectra 100 mg kullanmaktayım.ilk 2 ay 50 kullandıktan sonra 100 e çıktık.baya katkısını gördüm ve artık bırakma yoluna gittik.bir hafta kadar 50 ye düştükten sonra yoğun bir anksiyete bir panik hali ve her an kötü bişey olacakmış gibi bir endişe duygusu olmaya başladı.tekrard...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hastalığım nevrotikmi psikotikmi

    Merhaba serhat hocam altı yedi seneden beri psikolojik sorunlarım var bir çok psikiyatriye gittim ilaç kullandım fayda göremedim şikayetlerim her kez bana bakıyor her kez benim hakkımda konuşuyor toplum içindeyken rahat olamıyorum devamlı bir kaygı hali var tam rahat olamıyorum beynim benim istemim...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Selectra 50 mg hakkinda

    Merhabalar dr. ben. ben kaygı bozukluğu nedeniyle doktor kontrolünde 17 gündür 50 mg selectra kullanıyorum. ilk hafta yarim 25 mg aldim yan etki olmadi. 2.hafta tam doza geçince huzursuzlugum kaygılarım çok daha arttı kendimi daha kötü hissettim. doktoruma bir skeilde ulaştım ve 25 mg ye düşmemi söy...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb'den kurtulmak istiyorum

    Okb rahatsızlığım var. insanları seviyorum ama çok cabuk sıkılıyorum önceden bir arkadaşımla iletişimi kesme noktasına geldiğimde ağlayarak yalvarsam bile sonrasında bir mesaj atıp sohbet etmek bile zor geliyor. bu çoğu arkadaşımda yaşadığım bir durum. ayrıca normalde şaka kaldırabilen bir yapım var...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Nurullah Sarı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Akatizi mi anksiyete mi

    Hocam selamlar ve saygılar.ben 25 yaşında erkeğim yıllarca depresyon ve dikkat eksikliği tedavisi gördüm.çok çeşitli ilaçlar kullandım ama 2015 2020 arası efexor ve ritalin kullandım.bu yıl 1 ay wellbutrin kullandım sonra doktorumu değiştirmeye karar verdim.yeni doktorum bana cipralex tedavisi başla...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Recep Alp

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Akatizi mi yoksa anksiyete mi?

    Hocam selamlar ve saygılar.ben 25 yaşında erkeğim yıllarca depresyon ve dikkat eksikliği tedavisi gördüm.çok çeşitli ilaçlar kullandım ama 2015 2020 arası efexor ve ritalin kullandım.bu yıl 1 ay wellbutrin kullandım sonra doktorumu değiştirmeye karar verdim.doktorum bana cipralex tedavisi başladı.il...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hikmet Aloğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Akatizi mi korkusu mu?

    Hocam selamlar ve saygılar.ben 25 yaşında erkeğim yıllarca depresyon ve dikkat eksikliği tedavisi gördüm.çok çeşitli ilaçlar kullandım ama 2015 2020 arası efexor ve ritalin kullandım.bu yıl 1 ay wellbutrin kullandım sonra doktorumu değiştirmeye karar verdim.doktorum bana cipralex tedavisi başladı.il...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Korku ve kaygı

    Fırat bey merhabalar ben 21 yaşımdayım. 2020 ağustos ayında çarpıntı ve yüksek tansiyon şikayetiyle doktora başvurdum bir çok test yapıldı ve bir sorun çıkmadı. ancak belli aralıklarla çarpıntı şikayetlerim devam etti. hala da ediyor. başka şeylere odaklanınca, kendime telkinler verdikçe rahatlıyoru...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Anksiyete ve lustral

    Hocam ben anksiyete bozukluğu ve beraberinde depresyon için doktor kontrolünde 10 gün önce lustral 50 mg kullanmaya başladım. başladığım günden beri carpintilarim ve huzursuzluğum daha da arttı. ilaca yeni baslamanin bir yan etkisi olabilir mi bu durum?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ne yapmam gerek

    Merhaba, rüyalarımda gördüğüm bi olayı gerçek miydi yoksa rüya mıydı diye düşündüğüm oluyor nadiren. anksiyete ve panik atağım var. ve şu aralar en büyük korkum ya delirirsem bir gün ya şizofreni olursam? bundan çok korkuyorum ne yapmam gerek? psikolojik destek almak istiyorum ama sanki işe yarar mı...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Gülay Ertürk

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Aşırı tepki hali

    Hocam merhaba; bende 2 yıldır fln cabuk sinirlenme var insanları kırıyorum.surekli içim içimi yiyor bana karşı bi haksızlık yapıldığında özellikle hakkımı arama isteği sürekli ve bazen bunu abartma haklıyken bu abartılar yüzünden haksız duruma düşme durumundayım.is verenime karşıda oyleyim mesela ke...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Lustral başlangıcı

    Hocam ben anksiyete bozukluğu sebebiyle lustral 50 mg başladım 10 gün önce. ama şimdi kendimi çok daha mutsuz hissediyorum, olsumsuz düşüncelerim ve carpintilarim arttı. ilaç olumsuz etkilemiş olabilir mi?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Depresiflik hali

    Merhaba serhat hocam, ben 22 yaşında üniversite son sınıf öğrencisiyim. bugüne kadar eğitim hayatım, günlük hayatım olsun hep çok stresliyim ve en ufak bir şeyi bile hep kafama takıyorum gece uyumaya çalıştığımda bazen beynimi susturamıyorum anksiyete yaşıyorum. genelde negatif bir kişiliğim vardı i...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Lustral yan etki

    Hocam iyi günler. yaygın anksiyete bozukluğu sebebiyle doktorum lustral 50mg yazdı. 1 haftadır kullanıyorum. ilacı kullanmaya başladığımdan beri sanki kendimi daha çok mutsuz hissediyorum bu da ilacın ilk kullanimindaki yan etkilerinden olabilir mi?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x