Kardeş kavramı

  • merhaba Fevziye hocam 2 gün sonra doğum yapacagım 2010 doğumlu bir oğlum var hamileliğimin başlarında kardeşi olacagını anlattık kabul etti her kontrolümdede beraber gittik ultrasyonda gördüğünde seviniyordu kardeşim asyacım diyordu şimdi ise beşigini hazırladık doktor abi karnımdan alıp bize verecek kardeşini dedigimizde istemem denize bırakalım sonsuza dek orda kalsın diyor karnıma vurup gidiyor neden yaptığını sorduğumuzda beni çimçikledi bana bagırdı beni rahatsız ediyor gibi cevaplar veriyor hocam kaygılarım iyice arttı korkuyorum oğlumun piskolojisi bozulacak diye...doğum sonrası oğluma nasıl davranmalıyız kardeşini kıskanmaması yada zarar vermemesi için neler yapmalıyız.. birde hocam bizim yatagımızda yatıyor kendi ayrı yatmak istemiyor korktuğunu, orda canavar var diyor.. uyurken anne memelerinle oynayayım diyor izin vermiyorum aglıyor kardeşine süt var diyoruz bende emecegim yada beraber emeriz diyor kardeşi olduğunda emerken tepki gösterdiğinde bizim tutumumuz nasıl olmalı?

  • Doktor Cevabı:

    Iyi günler, karşınızda 3 yaşında bir çocuktan söz ediyorsunuz. dolayısı ile soyut kavram gelişmediği bir dönemdir. bu dönemde çocuklar sıkıntılarını somut olarak ifade ederler. çocuğunuz pekçok şeyin son zamanlarda değiştiğini fark etmiştir. kardeş doğumundan sonra uyum süreci 6 ay-1 yıl sürebilir. olmaması anormal demek daha uygundur. ancak çok zorlanır iseniz beraber uzman desteği gerekebilir. şimdilik telaş etmeyin, bunlar olacaktır bir süre daha. saygılarımla kolay gelsin ****

    tarihinde cevapladı.
Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Suçluluk utanç ve takıntı

    Merhaba hocam. 24 yaşındayım ve ergenliğin ortalarında başıma gelen bir olay benim psikolojimi bozuyor. hocam 18 19 yaşlarda çok stresli üniversite sınavına hazırlanıyodum ve hiç bir şekilde cinsel dürtülerime karşı koyamiyodum çünkü beni rahatlatan tek şeydi. üstelik psikolojim bozuktu sosyalfobide...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Mustafa Cem Oğuz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yürüyememe

    Iyi günler hocam kardeşim 11 yaşında ellerinde ve ayaklarında uyuşma hissettiğini söyledi ertesi gün hastaneye götürdük mr'a soktular birşey çıkmadı şuan ellerinde kuvvetsizlik ve kavrama sorunu var yürüyemiyor sizce neden olabilir inme söz konu olabilirmi

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Yeşim Abanoz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Yürüme bozukluğu ve kuvvetsziı

    Iyi günler hocam kardeşim 11 yaşında ellerinde ve ayaklarında uyuşma hissettiğini söyledi ertesi gün hastaneye götürdük mr'a soktular birşey çıkmadı şuan ellerinde kuvvetsizlik ve kavrama sorunu var doğru dürüst yürüyemiyor sizce neden olabilir inme söz konu olabilirmi

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasan Akdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Yürüme bozukluğu ve kuvvetsizlik

    Iyi günler hocam kardeşim 11 yaşında ellerinde ve ayaklarında uyuşma hissettiğini söyledi ertesi gün hastaneye götürdük mr'a soktular birşey çıkmadı şuan ellerinde kuvvetsizlik ve kavrama sorunu var doğru dürüst yürüyemiyor sizce neden olabilir inme söz konu olabilirmi

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Canan Yıldırım

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kardeşim adi ali

    83 doğumlu erkek kardeşim var yürüyor ama konuşma anlatma yok beynen yeni dogmuş bebek gibi verirsen yer vermezsen bakar tuvaletini bile anlatamaz götürmezlerse altına yapar eğitim şansı konuşma imkanı varmı sizce

    Doktor Cevabı:

    Dil ve Konuşma Terapisti Baskın Demirpehlivan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çocuk gelişimi

    Hocam merhaba;.oğlum 29 aylık oldu ve hala kısa cümle kurabiliyor ''anne gel,baba git.vs) ama akıcılık başlamadı yaklaşık 80-85 kelime söyleyebiliyor (tam anlaşılan olmasa da içinde.)akıcı konuşmaması dışında gelişimi iyi.evde çok sosyal olmasına karşın dışarıda yaşıtlarına kısa süre ilgi gösteriyor...

    Doktor Cevabı:

    Çocuk Gelişim Uzmanı Benal Saraçoğlu Yardımcı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Çocuk ikinci eşe anne demeli mi?

    11 yaşında bir oğlum var. 5 senedir hafta içi babada hafta sonu bende kalıyor. 3,5 yaşında bir erkek kardeşi var. bu güne kadar babasının eşine abla diye hitap ederken bu hafta sonu anne diye hitap ettiğini duydum. kabullenemedim konuştum ve daha sonra ki konuşması abla oldu. kendi isteği ile söyled...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Seda Tan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hpv

    Merhaba hocam daha önce biyopsi sonucum hakkında size danışmıştım tekrar bir sorum olucak,hocam yaptıgım arastrnalara göre hiperkeratatk pappüller hpv tip 16 sonucu oluşurmuş yani hpv tip 16 siğil yapmaz deniyior ama eger mikroskopik siğiliniz var işse bu hpv tip 16 yada riskli bi hpv tipiyle alak...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Alptekin Şen

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sigara bırakma ve sorumluluk bılıncı

    Mrb kamile hanım. kardesımle ılgılı sıze sormak ıstedıgım sorular var. yardımcı olursanız sevınırım:) 30 yasında erkek kardesım. gunde 1,5 paket sıgara ıcıyor hıpnoterapıyle sıgara bırakıldıgını duydum. aynı zamanda sormak ıstedıgım sey-kardesım ıc dunyasında ıcıne kapanık, zaman kavramı ve sorumlul...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Kamile Can

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kırık

    Sağ ayağımda 5.metatars kırığı vardı alçı 18 gün kaldı.doktorum kırığın küçük olduğunu söyledi ve alçıyı çıkarttırdı elle muayene etti ağrım olmadığı için yavaş yavaş yürümeye başlıyabiliceğim söyledi.arada ayak topuğuma ve4.5. parmağıma doğru hafif hafif ağrılar giriyo ve kaslarım çok zayıflamış ay...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Bülent Dilaveroğlu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Alkol ve demans

    Babam 67 yaşında yıllardır alkol alıyor yemek yemiyordu sıkta görüşmüyoruz. en son gittiğimde kötü durumdaydı 1.5 aydır özel bir bakımevinde alkol almıyor besleniyor. ama demans var nerde olduğunu zamanı hatırlıyamıyor. nöroloji doktoru tomografi de beyin ve beyincik küçülmüş dedi. vitamin ve depres...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasan Akdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kardeş i olacağını çocuğa söylemk

    Merhaba çiğdem hanım 4 yaşındaki kızımıza yeni bir kardeşi olacağını nasıl belirtmeliyiz yada bi açıklama yapmamız gerekirmi yani bahsetmelimiyiz? şimdiden cevabınız için teşekkür ederim.

    Doktor Cevabı:

    Pedagog Çiğdem Mengi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Iyigeceler doktor hanım,benim 3,5 yaşında bir kızım var hatta ekim ayında 4

    Iyigeceler doktor hanım,benim 3,5 yaşında bir kızım var hatta ekim ayında 4 yaşını dolduracak.geceleri kendi odasında ve yalnız yatamıyor,onu alıştırmak için bende yanına yatıyorum ama gece yatıp kalkmakytan uyku düzeni diye bişey kalmadı.bu konuda yardımcı olabilirmisinz,bir de kızdığı zaman çok ag...

    Doktor Cevabı:

    Pedagog Çiğdem Mengi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Iyi akşamlar doktor hanım 9 yaşında bir kızım var.bizim sorunumuz hala yaln

    Iyi akşamlar doktor hanım 9 yaşında bir kızım var.bizim sorunumuz hala yalnız yatmaması.5 yaşına gelene kadar ev müsait olmadığı için bizimle yattı.daha sonra taşındık orada kendi yatağına alıştırana kadar çok uğraştık tam sorun çözüldü derken 5 ay önce başka bir eve taşındık.buraya geldiğimizden be...

    Doktor Cevabı:

    Pedagog Çiğdem Mengi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Selam hocam ben 23 yaşındayım.ben aritmi hastasıyım 2005 te ablasyon tedavi

    Selam hocam ben 23 yaşındayım.ben aritmi hastasıyım 2005 te ablasyon tedavisi oldum kasıktan ve eskiye oranla çarpıntım azaldı hatta bitirdi diyebiliriz herhalde 2005 ten bu yana 4-5 kez filan girdi çarpıntı ve kısa sürdü ama bazen tekleyerek atıyor ve bu çok canımı sıkıyor geçen kalpten kontrole gi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Hasan Kasap

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör




.
x