Kalp çarpıntısı ve terleme

  • Doktor hanım merhaba 8 yaşında oğlumun herhangi bir şikayeti yokken kardiyoloji muayenesini yaptırdım Eko sonucu: Pum kapak sist. **** mmHg Aort kapak sist. Gradient 14 mmHg My: yok Ty: minimal Ay: yok Py: minimal Interatrial septumda 1-2 mm çapında bir defekt mevcut soldan sağa şant mevcut Tanı: küçük sekundum atrial septal defekt Hafif As( 14 mmhg) Rica etsem bu sonucu yorumlar mısınız? Bir de bugün oğlum kalbim sanki başımda atıyor gibi hissediyorum dedi göğsüne elimi koydum kalbi çok hızlı çarpıyordu bir de sırtım ateş gibi dedi sırtına baktığımda da atletini nemlendirecek kadar terlemişti bu durumun eko sonucuyla ilgisi var mıdır? Basketbol kursuna gitmek istiyor bu durumda yorucu sporlardan uzak durmalı mi spor yapabilir mi?

  • Doktor Cevabı:

    Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. küçük sekundum asd, 1-2 mm, çocuğunuz için sorun yaratmayacaktır. kendi kendine kapanabilme olasılığı yüksek ve bu sürede çocuğunuza sıkıntısı olmayacaktır. hafis as ise hafif aort darlığı anlamına geliyor ki, 14 mmhg gradient çok önemli degildir. carpinti koşma heyecan ates vb durumlarda oldu ise, vücudun fizyolojik bir yanıtı olma olasılığı yüksek. ama yine de carpinti var ise, o esnada olası ise ekg çekilmesi, eğer ekg ile yakalanamadı ise, gerekirse holter veya event recorder takılıp, çarpıntının yakalanması önemlidir. bu durumu sizi muayene eden çocuk kardiyoloji uzmani hekim arkadaşımızla da lütfen paylaşın. o gereken tetkikleri planlayacaktır. sizin vermiş olduğun kalp bulguları terleme veya yorulma yapma özelliği taşımıyor. gerekirse kan tetkiklerine bakılabilir. geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.

Bursa Çocuk Doktorları uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Kalpte çarpıntı

    Hocam merhaba 18 yaşındayım 5 yıl önce anjiyo oldum delik kapatıldı. kontrollere gidiyorum bir sorun yok en son 2 ay önce ekg çekildi bir sorun yok dediler. fakat denizde uzun mesafe yüzünde çarpıntı oldu bide affınıza sığınarak söylüyorum mastürbasyon yaparken tekleme hissettim yine aynı şekilde 1...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Güllü Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Asd vsd pfo

    Merhaba dr hanim oglumda dogustan asd ve vsd var suan 2 bucuk aylik dogumda 3400kg kiloydu suan 5200 kg raporunda lvedd:24mm la:16,5mm la/ao:1,7 ivsd:5mm kf%35 sternumum sol alt tarafinda 3/6 sistolik üfürüm var spo2:%98 interatriyal septum soldan saga şantli pfo görüldü . interventrikuler septumda...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Olgu Hallıoğlu Kılınç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Asd ve vsd

    Merhaba dr bey oglumda dogustan asd ve vsd var suan 2 bucuk aylik dogumda 3400kg kiloydu suan 5200 kg raporunda lvedd:24mm la:16,5mm la/ao:1,7 ivsd:5mm kf%35 sternumum sol alt tarafinda 3/6 sistolik üfürüm var spo2:%98 interatriyal septum soldan saga şantli pfo görüldü . interventrikuler septumda p...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Selman Vefa Yıldırım

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Gebelikde böbrekte genişleme

    Merhaba hocam o kadar kötüyüm ki 29 haftalık hamileyim doktorum böbreklerde genişleme gördü ve perinatoloji ye sevk etti gittim perinatoloji sol böbrekte 6.8 genişleme kalpte de küçük delik var dedi suyun çok iyi takibe alırız 3 haftaya br ge işleme büyüyecek mi bakalım dedi ve sonucu kendi doktorum...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. H. Yeşim Yerçok

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Asd sonrası

    Hocam selamlar öncelikle ilgi alakanız için sizlere çok teşekkür ediyorum. 2 hafta önce 6 yasındaki kızıma asd anjiyo ile kapama işlemi yapıldı. yaklasık 14 mm çapında idi delik. anjiyo yaptırıp yaptırmama hususunda çok tereddüt ettim doktorumuz bu deliğin kendiliğinde kapanma ihtimali kalmadığını v...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Selman Vefa Yıldırım

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Vsd kalp defekt

    Slm 36 yasinda bayan ım doğuştan gelen defekt var ameliyat olmadım ne gibi sorunlarla karşılaşırım normal insan gibi hayatımı sürdürebilirmiyim riskim çokmu 2 doğum yaptım yaşantıma bi etkisi olurmu )(vsd perimembranoz küçük)kalp enfeksiyonu olurmuyum yorumunu bekliyorum.

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Can Özbek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Mvp ve yetmezlik

    Yaş kız için eko kardiyografi yorumlarmisiniz. kahve içince çarpıntı olmustu bu yüzden goturmustuk. raporda değer yazılmamış sonuçlar var acaba benmi anlamadım bilgi verirmisiniz. sol ventrikul (ed) 42,sol ventrikul (es) 25, septum (ed) 8, arka duvar (ed) 8, ef (%) 65, aort kökü 23, kapak açıklığı (...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kapak hastalığı

    Hocam, 17 yaş kız çocuğu için eko kardiyografi raporunu yorumlarmisiniz. kahve içince çarpıntı olmustu. birde raporda değer yazılmamış sonuçlar var acaba benmi anlamadım bilgi verirmisiniz. sol ventrikul (ed) 42,sol ventrikul (es) 25, septum (ed) 8, arka duvar (ed) 8, ef (%) 65, aort kökü 23, kapak...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Feridun Koşar

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Vsd kalp defekt

    Slm lar atar damar kapağı derken kısaca kalp kalpağı ile ilgilimi anlamadım bu yaşıma kadar bulgu vermezmiydi yaşamı kısıtlarmı doğumlarımı knt oldum soylemezlermiydi yada normal kardiyoloji bu konuda yeteri kadar bilgisi yokmu

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Olgu Hallıoğlu Kılınç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Vsd kalp defekt

    Slm doğuştan gelen kalp deligi var tesadüfen fark edildi 36 yasinda 2 doğum yaptım her hangi bi şikayetim yok bana ne gibi sorunlar yaratır yorum yaparsanız sevinirim vsd perimem.

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Olgu Hallıoğlu Kılınç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalpte delik

    Hocam 3 yaşindaki kizimin kalbinde 8 cmlik sekundum asd si mevcut akciger enfeksyonu çok sık geçirmeye başladi hirıltisi çok artiyo bu durum kalbini etkilermi bu kadr sık akciger enfeksyonu geçirmesi normalmi

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bebek vsd pfo lpa ps

    Merhaba hocam 1 aylık erkek bebeğimiz var 1. ay kontrolünde kalbinde üfleme duyulmasıyla çocuk kardiyolojiye yönlendirilik yapılan muayene sonucunda küçük apikal muskuler vsd, pfo , hafif periferik lpa ps sonucu yazıldı. ve ek olarak enfektif endokardit proflaklasisi yazılmış. dr muz endişelenecek b...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Olgu Hallıoğlu Kılınç

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalp sorunlari hakkinda

    Doktor hanım merhaba , yaşım 34 / erkek kan tahlilimde hdl - 38 ldl -72 geldi. trigliserit : 112 kardiyo açısından risk olduğundan bahsedildi. ekg çektiler temiz dediler. efor testimde temiz. ayrıca kalpte ; artriyal septal anevrizmam var ve coraspin kullanıyorum. kalp krizi vs bir hastalığı tetikle...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Can Özbek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalpte delik

    Hocam 3 yaşinda kizim var bayilma ve morarma şikayetleri oluyor ilk eko çekildi 3 4 mm sag ve sol sekundum asd mevcut dediler aradan 1 bucuk ay geçti tekrar eko çekildi sekundum bölgede renkli akım çapi 6mm olan defekt nevcut 1 bucuk ay gibi sürede 2 mm büyümesi normalmi birde cocuklarla ilgileniyo...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalpte delik

    Hocam 3 yaşindaki kizimin morarma ve bayilma şikayetleri oluyor yorulunca hmn nefes nefese kaliyor kalbinin sağ ve sol tarafinda 3 4 mm lik delik varmiş biz dha yeni ögrendik sonradan kalpte delik olurmu 3 yaşina kadr fark edilmedi ekgsinde bozukluk olunca eko yapilip farkina varildi birde hocam kal...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x