Kalça çıkığı

  • Merhabalar hocam benim şuan 4 aylık bir oğlum var ve 2 aydır doğuş kalça çıkığı teşhisi konuldu çok doktor gezdik erken doğum yaptım sebebinin o olduğunu düşünüyoruz fakat hala tam bir tedavi uygulanmadi giden zaman var gelen birşey yok ameliyat denildi en son gttimiz hoca tarafından 4 aylık bir bebek acaba ameliyat olmasa aparat şansı olmaz mı ? Mümkünse size getirmek isterim şuan İstanbul dışındayım ama gelebilirim premeture bebeklerede bakiyorsaniz

  • Doktor Cevabı:

    Cansu hanım prematüre bebeklere de bakıyoruz, kalça çıkığı hastalarımızı da tedavi ediyoruz. kalça çıkığının erken doğum olmasından başka nedenleri vardır. yenidoğan aşamasında kalçaları yana açık tutan aparatlar (pavlik bandajı, kalça abduksiyon splinti) kullanılabilir, ancak bazı durumlarda bunlar yeterli gelmez. o halde narkoz (genel anestezi) altında kapalı veya açık olarak kalçanın yerine konması ve üzerinden gövde alçısı yapılması gereklidir. bazı çocuklarda kemik ameliyatlarının da eklenmesi ameliyatın daha sağlıklı ve başarılı olmasını sağlar. ileri dönemde bu çocukların bir kısmına kemik çatı ameliyatı yapılması gerekebilmektedir. daha fazla bilgi verebilmem için çocuğunuzu muayene etmem ve uygun pozisyonda çekilmiş ultrason veya röntgen görüntülerini birlikte değerlendirmem gerekir. geçmiş olsun dr. salih marangoz

    tarihinde cevapladı.

İstanbul Ortopedi uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Parmak eksikligi

    Merhabalar benim ikiz bebeklerim var bebegimin birinin ellerinde sadece serce parmaklar ayaginda ise bas ve serce parmaklari var acaba olmayan parmaklari icin yapilabilecek bisey var mi

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mahmut Kömürcü

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ayak parmağı üstüste binmesi

    Merhaba,3,5 aylık bebeğimin ayak parmağında doğduğundan itibaren üstüste binme problemi var. sol ayak 2. parmak üste ve üçüncü parmağına biniyor. 3. parmak boğumuda daha ince ve parmakta diğer dört parmağına göre çıkış yeri daha aşağıda. nasıl düzelir?

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Can Koşay

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • S1 düzeyinde posterior füzyon

    Hocam hayırlı günleriniz olsun s1 düzeyinde posterior füzyon defekti lehine değerlendirilebilecek görünüm izlendi diye bir röntgen sonucu ile karşılaştım ortopedi doktoru bı inceleme yapsam iyi olucak diyerek tomografi ye gönderdi tam olarak bunun hakkında bir bilginiz var mıydı

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Can Koşay

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalca çıkığı

    Merhaba bebeğim 3 aylık 40 günlükken kalça ultrasyona girdi sağ a açısı 47 beta 58 sol a açısı 54 beta 57 nasıl hocam yanitlarmisiniz

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Yusuf Ziya Karaca

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kızımın içe basması

    Hocam merhaba , kuzum 3.5 yaşında . doğuştan ana rahminde ayakları biraz sıkıştığı için kabak kemikleri u şeklinde yanlara eğimliydi. o yüzden yürümeye başlayınca da ayakları yamuk basıyordu. birçok doktor zamanla büyüdükçe iyileşir dedi ancak anne ve babası olarak bu çarpık basmalar daha da çoğaldı...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Bilal Koyuncu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Pesekinovarus

    Merhaba hocam; 10 yaşındaki oğlum için çözger başvurusunda bulunmak istiyorum. doğuştan her iki ayakta ağır pesekinovarus deformitesi mevcuttu(iki ayakta tamamen içeriye dönüktü) ve bu on yıllık süreçte alçılama aşil operasyonu atel ve ayakkabı tedavileri ile geçirdik. ama maddi ve manevi olarak...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Salih MARANGOZ

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Cp hastası

    Merhaba doktor bey ben dilek aklıma takıldı birşey soracağım bi cp hastası sadece sıkıntı ayaklarım bükük yürüyorum ve kalça cikikligim var ve 25 yaşındayım nişanlıyım yakında evlencem herkes kafamı karıştırıyor evlen ama çocuk yapma taşıyamazsın diyor ve bu beni üzüyor bi kadın doğumla görüşeceği...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Can Koşay

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 1 haftalık çocuğumun köprücük kemiği şiskin

    Teşekürler en kısa sürede görüşmek üzere kolay gelsin hocam

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Emre Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • 1 haftalık çocuğumun köprücük kemiği şiskin

    Kolay gelsin benim yeni doğan erkek çocuğum var 1 haftalık ama sağ boyun köprücük kemiği şiskin yerinden çıkmış mı yoksa kırıklı bilmiyoruz yeni fark ettik bunun için ne yapılması gerek öncelik

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Emre Özdemir

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kalça usg testi

    İyi günler bebeğim 2 aylik sağ61 sol 61 alfa sağ 46 sol 43 beta sol bacaği sağa oranla bana bi tik kisa geliyo normal bsy mi?

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Yusuf Ziya Karaca

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Bebegimde kalca sorunu

    Mrh dr bey bebegim 45 gunluk sol alfa acisi 55 beta acisi 62 sag alfa acisi 65 beta acisi 63 olculmustur .her iki asetabulumun femur kavrama orani %50 inin ustundedir.bilateral labrum ekonijeteri normaldir . yaziyo ve bana 3 aylikken kontrol dedi cift bez kullan sorun var dediler sizcede sorun varmi...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Yusuf Ziya Karaca

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İllizarov ile parmak kısalığı

    Doktorum merhabalar , ben izmirden yazıyorum size yaşım 27 . benim durumum doğuştan her iki ayak parmaklarımın 3. ve 4.parmaklarında kısalık var .ben 2010 yılında istanbulda özel bi hastaneye gittim ve oradaki doktor ameliyat ile düzeleceğini illizarov yöntemi ile uzatabilceğini söyledi fakat o zam...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Burak Önvural

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • İllizarov ile ilgili parmak kısalığı

    Doktorum merhabalar , ben izmirden yazıyorum size yaşım 27 . benim durumum doğuştan her iki ayak parmaklarımın 3. ve 4.parmaklarında kısalık var .ben 2010 yılında istanbulda özel bi hastaneye gittim ve oradaki doktor ameliyat ile düzeleceğini illizarov yöntemi ile uzatabilceğini söyledi fakat o zam...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Burak Önvural

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalça cikigi

    Hocam merhaba benim çocuğum 38 gunluk sol alfa63 sol beta 53 sag alfa 58 sağ beta 53 buna göre çocuğum da kalça çıkığı varmı ne derecede

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Yusuf Ziya Karaca

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalça çıkıklığı

    Tıp 1 a kalça olarak yazıyor sonuç doktor çift bez kullanmamı önerdi tekrar ultrasyon çekilecek 1 ay sonra

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Yusuf Ziya Karaca

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x