İyigeceler levent bey.cyclo-progynova kullanıyorum 6 aydır.çok yan etkisi o

  • İyigeceler Levent bey.Cyclo-Progynova kullanıyorum 6 aydır.Çok yan etkisi olan bir ilaç.Bana erken menopoz için verilmişti ama bana veren dr dışında hiçbir dr bu tedaviyi uygun görmüyor.Yani öncelikle progesteron tedavisi uygulanmalıydı,bununla ne bir adım ileri ne bir adım geri diyorlar.Adet görüyorum ama bu ilaçla mı yoksa kendiliğinden mi geliyor bilmiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.Tşkler...

  • Doktor Cevabı:

    Oncelikle, bu gibi durumlarda, gercekten tek basina progesteron tedavisi (primolut-n, farlutal, duphaston, etc...) veririz. bununla regl olunmuyorsa ve kanda hormon degerlerine de bakarak o zaman gercekten menopoz tanisi koyariz. bu takdirde, tek basina progesteron hormonu yetmeyecektir ve östreojen+progesteron iceren ilaclar (cyclo-progynova, climen, trisequens, vs...) vermek daha dogru olacaktir. eger progesteron ile regl olunuyorsa, ates basmasi terlemeler de cok yogun olmadikca, bir süre tek basina aralikli progesteron tedavisi vermek daha uygundur. tabi her hekimin degisik yaklasim tarzi olabilir. benim size sunduklarim dunya, avrupa, turkiye menopoz derneklerinin ortak goruslerinin bir yansimasi seklinden ibarettir.

    tarihinde cevapladı.
  • İyi geceler Levent bey.Size cvp yazmak için uzun zamandır uğraşıyorum,verdiğiniz cvp için tşk ediyorum.Bana başında farlutal verildi.İlaca başladıktan 2 gün sonra benim adetim geldi ama buna rağmen tahliller yüksek olduğu için erken menopoz tanısı kondu.Sebebi olmayan menopoz!Ben kabullenmedim.Araştırdım ve sonucunda hormon konusunda uzman bir dr buldum.Ve guatr çıktı.Tahlillerim henüz tamamlanmadı ama en azından guatr olduğunu onunda premenopozal duruma sebep olduğunu öğrendim.İnanın çok sevindim.Dilerim sorunum budur da bende kurtulurum diye ümit ediyorum..İlginiz için tşkler.

  • Doktor Cevabı:

    Evet sevgili esin hn, gercekten de tiroid bezi rahatsizliklari sizdeki gibi durumlara yol acabiliyor ve yanlis teshisler koyulabiliyor. ben de rahatsizliginizin tiroidle ilgili (goitre) oldugunu umit ediyor ve tedavisi yapildiktan sonra duzeleceginiz temenni edsiyorum. mutlu yillar dilerim.

    tarihinde cevapladı.
  • Ayrıca 2 ay adetim kesilmişti.Bu arada 15 günlük ateş basması,ter ve uykusuzluk olmuştu.Onun dışında 6 aydır böyle bir sorunum yok.Cylo-prognovanın bitmesine 7 gün kaldı sonrasında 1 aylık ilaçsız gelmesine bakılacak ama en kötü şey benim dr uma güvenim kalmadı.Pztesi ultrasonla bakıldığında mesane normal,uterusda kısmen küçülme görüldü.1 yıl adet görmemek menopoz değilmidir?2 aylık kesilme,değerlerin yükselmesi menopoz tanısını mı gerektirir? Bunlar menopoz bulgusumudur sizce?Kafam çok karışık yardımcı olurmusunuz?

  • Doktor Cevabı:

    Sevgili sin hn, size tavsiyem once tiroid sorunuuzun halledilemsidir. gerekn tedavi yapildiktan 3-6 ay sonra bu konuyla ugrasmanizi onerecegim. cunku daha once de belirttigim gibi cok yaniltici sonuclarla karsilasabiliriz. bu arada, eger kendiliginden adet olmazsaniz, cyclo-progynova icebilirsiniz, hic bir zarari yok. sadece kilo almamak icin tatlilardan uzak durun, karbpnhidatlarlardan (borek, corek, makarna, pilav) uzak durun, yeter. tiroid sorununuz normale gelince cyclo-progynova kesilip kendi kendine regl oluyormusunuz diye deneme yapilir ve 1-2 ay gectilkten kendiliginden gelecek olan sonra adetin 3. gunu hormonlariniza bakilip menopoz icin daha kesin tanilar koyulabilir.

    tarihinde cevapladı.
  • İyi geceler Levent bey.Size daha önce de yazmıştım.Erken menopozla ilgili.Cvpladığınız için bir kez daha tşk ediyorum.Ben Endokronoloğa gitmiştim ve tahlillerim nihayet tamamlandı.Haşimato denilen bir tirod yani guatr olduğunu söyledi,prolaktin değerinin 69.70 olması nedeniyle adenomdan şüphelendi ve hipofiz MR istedi neyseki bişey çıkmadı ama çıkmamış olması olmadığı anlamına gelmez,bunu baskılamamız gerekiyordedi ve bana dostinex haftada 2 gün yarım tablet olarak,guatr içinde levatrion verdi.Tahlil sonucuna göre de menopozun oturmuş görünüyor dedi.Bu tedaviler 3 ay sürecek sonrasında yine kontrolden geçicem.Bu arada otoimmün denilen bir durumun sözkonusu olduğunu da söyledi:(Ben tedaviye başladım dostinex 1.5 tablet oldu dayanılmaz adet sancım oluyor ama malesef adetim gelmiyor.Denemek amaçlı cylo-prognovayı 3 ocakta adetim geldikten sonra yani 8inde başlamam gerekirken başlamadım,24 ocakta dostinexe başladım,adetim gelmeyince panikledim dru aradım,benim için henüz hiçbirşeyin bitmemiş olduğunu ve biraz sabretmem gerektiğini söyledi.Eğer adetim gelmezse hormon tedavisine hemen başlamalımıyım?8 şubat oldu ve hala adetim yok:((Eğer adetim kesilirse mahvolurum,bunu kendime kabul ettiremiyorum:((Lutfen bana bir yol gösterin Levent bey..İlginiz için şimdiden tşk ediyorum...

  • Doktor Cevabı:

    Sevgili esin hn, tiroidle ilgili durumunuz tam anlamiyla kontrol altina alinmadan adetiniz gelmeyebilir. bu nedenle sabirli olmanizi onerecegim.

    tarihinde cevapladı.
  • İyigeceler Levent bey.Size daha önceden de erken menopozla ve sonrasında haşimato tiroidi ve leviatron, prolaktin hormonun yüksekliği ile ilgili drumun dostinex tedavisine başladığını yazmıştım.14 gün oldu tedaviye başlayalı.Başladığım günden beri çok şiddetli adet sancısı çektim.Sancıyla beraber koyu yeşil renkte ama kokusuz akıntı geldi,günler sonra rengi açılarak şeffaf hale geldi.Dün akıntıyla karışık kanamam oldu.Bugünde aynı şekilde geldi.Ped bile kullanmadım.Sorum şu ki;bu adetimin geldiğini veya geleceğini mi gösteriyor?Adetse bile bu şekilde olması normalmidir?İlginiz için çok tşk ediyorum..İyi geceler...

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları


.
x