Ilaca başlamalı mıyım?

  • merhaba bende kaygı bozukluğu var bu yüzden doktora gittim ve bana misol50 ilacını verdi ve 6 ay kullanmam gerektiğini söyledi. şuan ki kaygım ilk 1 ay çok zorlanır mıyım ve gün gelip ilacı bıraktığımda tekrar eskiye dönersem ve hani sonuçta bu ilaçlar beyni etkileyen bir şey ilerde daha ileri bi psikiyatrik hastalığa dönüşür mü bu korkumdan dolayı ilaca başlayıp başlamamaya kararsız kaldım. ve size sorum kaygı bozukluğu bipolara dönüşür mü? her şeyi endişe ediyorum ve korkuyorum bu nasıl geçicek artık bilmiyorum..

  • Doktor Cevabı:

    Ecem hanım merhaba, anksiyete bozukluğu bipolar bozukluğa dönüşmez. i̇kisi ayrı hastalıklar fakat bipolar bozukluk tanılı hastalarımızda panik bozukluğu da dahil olmak üzere anksiyete belirtileri sıklıkla görülür. i̇leride sizde ya da herhangi birisinde bipolar bozukluk ortaya çıkabilir. bunu öncesinden bilebilmek mümkün değil. bipolr bozukluğun tam olarak ne demek olduğunu öğrenmek önemli. bipolar bozuklukla ilgili daha çok bilgiye linkteki videomu izleyerek ulaşabilirsiniz (****). tedavi edilmemiş psikiyatrik bozukluklar (anksiyete bozuklukları, depresyon veya herhangi birisi) kronikleşebilir. bu nedenle eğer doktorunuz da size ilaç kullanmanız gerektiğini söylemişse kullanmanızı önerebilirim (sizi muayene etmediğim için en doğru kararı doktorunuz bilir). geçmiş olsun, saygılarımla

    tarihinde cevapladı.

İzmir Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :
Puan : 4 / Oy veren : 1 kişi

Diğer Hasta Soruları

  • Kaygi ve korkunun farki

    Hocam kafayi yiycem yeminle.kaygi ve korku arasindaki farki bir turlu ayirt edemedim size de sorayim dedim.yani korku,nesnesi olan bir seyken kaygi nesnesizdir ne demek bu bir.i̇kincisi freud gercekci kaygi ve nevrotik kaygi diye kaygiyi ayırmıştır.gercekci kaygida tehlike bellidir bu da kayginin ne...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Hatırlanmayan tramvalar

    Hocam vaktinizi alacağım bu sorunun cevabı benim için çok önemli, vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkür ederim. geçim sıkıntısı ve huzursuzluğun yüksek seviyede olduğu eski köhne bir evdi doğduğum yer. annem 8 doğum yapmış çocukların 4 ü çok küçükken vefat etmişler. evde en büyük çocuk bndim, ben...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Psk. Dan. Tuğçe ERSİN KURT

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Wellbutrin kullanimi

    Hocam merhaba ben 6 yil duxet kullanimindan sonra cinsel sorunlar ve depresiflik anksiyete ve asiri dusunmelerim gecmedigi icin cipralex gectik 10 mg 3 aydir kullaniyorum ama eskiue gore daha kotuuyum ve bu sefer cinsel istekte yok bugun doktora gittim wellbutrin kullanmak istedigimi soyledim olur d...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Lustral duxet buspon

    Duloksetin 60 mg kullanıyordum 30 mg ye indirdi. lustral 50 mg ve buspon 5 mg ekledi. yani lustral 50 mg duxet 30 mg buspon 5 mg üç kere kullanacağım. serotonin sendromu olmaz değil mi? lustral ve duxet cyp2d6 inhibitörü diye biliyorum

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Neden böyle oluyor

    Merhaba bende bazı takıntılar var ve sosyal fobim var.. nazardan korkuyorum bazı insanların nazarı değer diye korkuyorum veya birisi ile yeni tanıştığımda nazarının değmesinden korkuyorum ya da mesela sosyal medyadan takipleştiğim birisinin ya bana nazarı değerse ve başıma kötü bir şey gelirse gibi...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Stablon hakkında ne düşünüyorsunuz?

    Teşekkürler hocam.peki sizin fayda gören anksiyete hastalarınız oldu mu bu ilaçtan ?etkili bir ilaç mıır?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İbrahim Söylemez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Hocam nolur yardım

    Özür dilerim çok kötü hissediyordum ve her şey bitti gibi hissediyordum

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İbrahim Söylemez

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Nedir bunlar?

    Merhaba, bende yaygın anksiyete var ve sanki artık acaba okb de var mı diye düşünüyorum. küçüklüğümden beri sürekli hastalıkları kafama takıyorum. bende var mı diye. veya bazı şeyleri düşününce acaba ben git gide deli mi oluyorum ya da kişilik bozukluğum mu var diye çok korkuyorum. okuduğum şeylerde...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Annemin beyin mr'ını yorumlayabilir misiniz?

    Hocam merhaba. annem 56 yaşında baş ağrısı şikayetiyle mr çektirmiş ve sonucu çıkmış. ben size koyu renkli yazılan kısımları atmak istiyorum. açıkçası internette biraz araştırınca bayağı korktum alzheimer başlangıcı mı acaba diye. + serebral ve serebellar hemisferde diffüz atrofi izlendi. + se...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Handan Selek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Depresif ruh hali ve temizlik sorunum

    Merhaba. ben 21 yaşındayım ve pdr 3.sınıf öğrencisiyim. 7 sene önce 17 aylık bir depresyon dönemi ve sonrasında 2-3 yıl süreyle orta düzeyde temizlik takıntım olmuştu. yaklaşık 3 yıldır çok rahattım ama bu birkaç aydır her şeyi bıraktım birden. ailemle her zaman ufak ufak tartışmalarımız olur. ama t...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Aysu Avcı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Disfaji yutma güçlüğü

    Hocam 1 hafta olcak psikiyatri ilacı içiyorum damla son 2 gündür devamlı sallanıyorum yatıyorum sag dön sola dön uykuya dalamiyorum ayaklarımı sallıyorum vucudumu bu nedir hocam ilacın yan etkisi mi ne yapmam gerekiyor

    Doktor Cevabı:

    Psk. Eray Varol

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Neden böyleyim

    Merhaba, bende ilk başta anksiyete vardı her zaman ama sanki artık okb de var gibi geliyor sürekli bi şeylerden aşırı derecede korkuyorum. mesela birisinin bana zorbalık veya manipüle etmesinden korkularım var ve direkt birinin dediği ters bi şeyde ya beni manipüle etmeye çalışırsa ya bir şey yapama...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ne yapmalıyım

    Merhaba, bende anksiyete var ve sanki artık acaba okb de var mı diye düşünüyorum. sürekli bir şeyi kafama takıyorum veya bazı şeyleri düşününce acaba ben git gide deli mi oluyorum ya da kişilik bozukluğum mu var diye çok korkuyorum. özellikle de okuduğum şeylerden çok etkileniyorum komplo teorilerin...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Şima Ceren Pak

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Okb ne yapar

    Hocam öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim tam iyi hissediyordum saatlerdir yine kötüyüm ben bu parodiyi kullanirken cinsel konular da konuşmuştuk sevgilim olan kişilerle ve onlarin yaşları küçükse ben napicam yaşlarını yaşları hakkında ne düşündüğümü hatırlayamıyorum tabiki de çoluk çocukla...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Kl. Psk. Bahar Yasin

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaç bilgisi

    Merhaba hocam ben 20 yaşında bir üniversite öğrencisiyim sosyal fobim sosyal anksiyetem var ve ozguvenim çok düşük doktorum bana prozac 20 mg yazdı(sabah tok karnına 1 adet) sizce bu ilaç sorunları çözmede etkili olur mu artık böyle olmak istemiyorum antidepresanin bana bir zararı dokunur mu

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x