İlaç ve yüksek nabız

  • Hocam merhabalar.Ben 26 yaşında erkek bir bireyim.DEHB hastasıyım.Her türlü uyarıcıyı denedim fayda etmeyince son çare olarak doktorum Strattera başlattı 25 mg gibi düşük bir dozda bile nabzım çok yükseldi.Tansiyonum çok çok iyi olmasına rağmen nabzım 100-115 arasında 3 hafta oluyor hala bu yan etkiler geçmedi.Bu ilacı gerçekten sonuna kadar denemek istiyorum son çarem olduğu için.Ayrıca anksiyete için cipralex de alıyorum.Herhangi bir kardiyolojik problemim yok sadece geçmişte anksiyete sonucu çarpıntılar yaşadığım için beloc kullanmıştım.Ailemde de kardyiolojik herhangi bir rahatsızlık yok.Hocam sizce SSRI grubu cipralex de Strattera'nın kalp üzerindeki bilinen etkisini artırmış olabilir mi?Ciddi bir kardiyolojik problem yoksa Strattera ve cipralex tedavime bir beta bloker eklense hocam onun Strattera'nın kardiyak yan etkilerini tedavi etme şansı var mı yoksa sürekli kullanmam mı gerekir?

  • Doktor Cevabı:

    Anlattığınız kadarıyla çarpıntı için yani kardiyak kaynaklı mı, ilaç kaynaklı mı , stres kaynaklı mı olduğununun ayırıcı tanısını yapmak gerekir, kardiyoloji ye muyane olamanız gerekir. geçmiş olsun

    tarihinde cevapladı.

Bursa Kardiyolog uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Sinüs taşikardi

    Hocam çok teşekkür ederim tekrar rahatsız ediyorum sabah kalktığımda ilacı içene kadar kalbim çok hızlı atıyor ve göğüs ağrısı oluyor kahvaltı zor yapıyorum hemen dideral içiyorum göğüs ağrım geçiyor. her sabah aynı şeyi yaşıyorum 130lara çıkıyor bulaşık yıkıyorum ayakta durunca gözlerim kararıyor f...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozukluğu

    Hocam iyi akşamlar umarım iyisiniz birşey sorabilirmiyim hocam bi blogda gördüm bi bayan benimle aynı şeyi yasiyormus gece uyandıran 200 üstü nabiz ve wpw sendromu cıkmış.acaba benim size anlattığım sorduğum gece uyandıran ritim sorunu bu olabilirmi acaba ?

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozukluğu

    Hocam iyi akşamlar birşey sorabilirmiyim önemli bu bendeki gece 200 üstü nabiz oksurunce teklemeli ve yine hızlı nabıza dönüyor ve akşam yatmadan kendim yarim concor içiyorum ama dün gece yine kaldırdı beni ama aşırı hızlı değildi yarim daha aldım yattım.asiri terli ve çarpıntılı kalktım dün gece.co...

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ekstra atım

    Can hocam kolay gelsin... hocam son 10 yıldır dönemsel ek atımlarım oluyor bi olmaya bir ay falan sürüyor günde 100 civarı oluyor sonra bi kesiliyor çok nadiren olmaya başlıyor 6 7 ay sonra yine 1 aylık bi periyot başlıyor vs son 10 yıldır böyle hocam...ek atımlarım olduğu zamanlar holter taktırıyor...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Can Özbek

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ekstra atimlar

    Zekeriya hocam kolay gelsin... hocam son 10 yıldır dönemsel ek atımlarım oluyor bi olmaya bir ay falan sürüyor günde 100 civarı oluyor sonra bi kesiliyor çok nadiren olmaya başlıyor 6 7 ay sonra yine 1 aylık bi periyot başlıyor vs son 10 yıldır böyle hocam...ek atımlarım olduğu zamanlar holter taktı...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozuklugi

    Merhaba hocam. 1 senedir çarpıntım vardi çok stresli bir yildan sonra 14 ekimde 2019 da başladı ilk mide bulantisi göz kararması terleme aniden baslayan 150-160 nabiz ile acillik oldum gittiğimde ekg de 127 ye düşmüştü sinüs taşikardi çıktı. tam 2 saat sürdü o çarpıntı sakinleştirici verip düşürdüle...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Feridun Koşar

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ritim bozuklugu

    Merhaba hocam. 1 senedir çarpıntım vardi çok stresli bir yildan sonra 14 ekimde 2019 da başladı ilk mide bulantisi göz kararması terleme aniden baslayan 150-160 nabiz ile acillik oldum gittiğimde ekg de 127 ye düşmüştü sinüs taşikardi çıktı. tam 2 saat sürdü o çarpıntı sakinleştirici verip düşürdüle...

    Doktor Cevabı:

    Op. Dr. Aybanu Gökçen

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Uygunsuz sinüs taşikardisi

    Hocam tekrardan rahatsız ediyorum kusura bakmayın ramazan boyunca çok iyiydim istirahat nabzım 60-70 aralığındaydı 1 ay bende bu yüzden ilaca gerek duymadım çünkü genel tansiyonum düşük hocam 8-6 9-7 max 10-8 oluyor. ama son 1 haftadır en düşük istirahat nabzım 90 civarlarında ama genelde 100ü buluy...

    Doktor Cevabı:

    Yrd. Doç. Dr. Ali Özeren

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Geçmeyen taşikardi hissi

    Merhaba.midem yemeklerden sonra biraz bulanır gibi oluyor.kalbim her gün çarpıyor.çarpmasa bile nabzımı hissetmediğim gün yok.özellikle yemekten sonra.sıcak bir ortamda daha da fena oluyorum,reflüm yok.bazen tırnaklarım  morarıyor.bazen biraz fazla yoğun bir gün geçirince nabzım çok daha hızlanıyor...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mustafa Şan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Uygunsuz sinüs taşikardi

    Hocam tekrardan merhaba yine rahatsız ediyorum kusura bakmayın. bayadır düzenli giden nabzım bu gece tekrardan 150yi buldu. gün içinde bi sıkıntım yoktu aslında ama akşama doğru kalbim yine çok hızlı ama çarpıntısız içten içe atmaya başladı bunun üzerine yürüyüş yapayım nabzım düzene girer belki diy...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kalp ritim bozukluğu

    Merhaba doktor bey, ben yaklaşık 2 yıldır gece yatağımda uzanırken, sabah uyandığımda, oturduğum yerde tv izlerken aniden oluşan kalp çarpıntısı sebebiyle (100ü geçiyor) 1,5 ay önce doktora gittim. 24 saat holter takıldı, doktor tașikardi dedi ve bana sabah tok karna içmem için dideral 40 mg verdi....

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Sinüs taşikardi

    Hocam teşekkürler cevabınız için.ama bana ilk önce dideral verdi sabah akşam kırıp içtim.o carpıntı cok yaptı sabaha kadar uyutmadı.ve birhafta içinde nabzın 110 cıktı.yarıma düşünce nabzım akşam en fazla 90 oldu.ana carpıntılar ve uykusuzluk yan etkisi bitti.acaba ceyreğe düşsem 90 80 kere düsermi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Akut romatizmal ateş

    Merhaba, 19 yaşımdayım. hocam benim akut romatizmal ateş hastalığım var. şiddetli çarpıntılarım yüzünden neredeyse iki yıl olacak beloc zok 25 mg ilaç kullanıyorum. 3 4 kardiyoloji doktoru değiştirdim ritim holder taktırdım bir sorun yok dediler ama doktorlar da çarpıntımın olduğunu söylüyorlar; taş...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Sabahattin Gündüz

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çarpıntı ve göğüs ağrısı

    Hocam acile kalp için gittim aldıkları kan sanırım d dimer kantietif ve troponindi onlar temiz çıktı ekg da temiz sinüs taşikardi dediler ama bildiğime göre bu çok büyük bi sorun değil bi kaç gün içerisinde geçmesi gerekiyordu fakat ağrım ve çarpıntım geçmiyor çarpıntı bazen normal bazen titreme ve...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çarpıntı hissi

    Merhaba doktor bey 27 yaşındayım pandemi den dolayı hastaneye gidemiyorum bir kac gündür evde ağır seyler taşıdık tadilat yaptırdık bende ondan sonra sırtımda özellikle sırtımı dayayıp bir yere yattigimda oturduğum da çarpıntı ona bağlı olarak titriyor mus gibi hissediyorum baya duyuyorum carpmasin...

    Doktor Cevabı:

    Doç. Dr. Zekeriya Arslan

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x