İlaç ve boş gebelik

  • Paroksetin etken maddesi olan paxera isimli antidepresan ilacı kullanıyorum.33 yaşında erkeğim. Eşim boş gebelik sonucu kürtaj olmak zorunda kaldı. Bu ilacın sperm kalitesini ve yapısını etkilemesinden dolayı bu boş gebelik gerçekleşmiş olabilir mi?


Batman Kadın Doğum uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • Düşük mü kanser mi

    Hamile değilim vajinamdan kuyruklu yuvarlakımsı et suyu renginde et parçası geldi kuyruğun ucu kanlı ağrım sızım yok

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Ece Uslu

    Op. Dr. Ece Uslu

    Bunu malesef muayene etmeden ve gerekirse örnek almadan söylemek mümkün değil.

  • 12.hafta düşük

    Merhabalar. 2 ay önce 12 haftalık bebegimi kaybettim. kürtaj yapılmadı düsük evde gerceklesti. 2 ay gecmesine ragmen hala kanamam ve kasık agrılarım var. bu iceride parca kalmıs oldugunu mu gösterir? simdiden tesekkürler.

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Hayati Özdemir

    Uzm. Dr. Hayati Özdemir

    Tedavi görmeniz gerekir.enfeksiyon da eklenmiş olabilir.

  • Tekrarlayan gebelik kaybı

    Çok teşekkürler hocam, ilginiz için

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Nermin Köşüş

    Doç. Dr. Nermin Köşüş

    Rica ederim, geçmiş olsun tekrar.



  • Pataloji sonucu

    Hocam mrb ayın 21.nde boş gebelik dolayısıyla kürtaj oldum. pataloji sonucum. klinik bulgular ve tanı: abortus. makroskopik **** 10cc hacminde kanamall ve yumuşak kıvamlı doku parçaları. mikroskopik **** desidualize endometrium stromasl içerisinde seyrek trofoblastik hücreler görülmektedir.desidual...

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Ayşe Meryem Uslu

    Op. Dr. Ayşe Meryem Uslu

    Bu patoloji normal bir düşükle uyumlu. bir tek düşük yapmak daha sonraki gebelikte düşük riskini artırmaz . eşinizin yaşı ve hastalıkları sperm kalitesini etkileyeceği için düşüpe sebep olabilir belki ama yüzde yüz buna bağlıdır diyemeyiz

  • Tekrarlayan gebelik kaybı

    Çok çok tesekkürler hocam, yapılan tahliller bunlar ve başka bir tahlile gerek yok yapılacak yapılmış dendi, dediklerinizi elimden geldiği kadar yapmaya çalışıyorum, peki hocam trombofili testim ve gebelik kayiplarima göre tedbir amaçlı herhangi bir kan sulandırıcı kullanmama gerek varmı, bu konuda...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Nermin Köşüş

    Doç. Dr. Nermin Köşüş

    Aslında bu konularda hastayı görmeden bir şey söylemek uygun olmaz. ama başka bir sorun yoksa gebeliğin başından itibaren gerekirse veriyorum.

  • Tekrarlayan gebelik kaybı

    Hocam merhaba,benim 2 gebelik kaybım var,yaşım 37 ,kalp atımı alınmadan bebeğin gelişimi duruyor ve kürtaj oluyorum, trombofili panelinde bütün testlerde normal yazıyor,sadece paı-ı 4g/5g gen bölgesinde 4g/5g çıkmış yanında bir şey yazmıyor ,ben kendim araştırdığımda bu sonucun heterozigot olduğunu...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Nermin Köşüş

    Doç. Dr. Nermin Köşüş

    Gözde hanım, denemekten vazgeçmeyin, 2 düşük sonrası sorunsuz gebelik olma ihtimali hiç bir şey yapmasanız bile %70-80. tüm araştırmalar yapıldıysa ve bir şey bulunamadıysa, o zaman tekrar deneyin. bu arada sağlıklı beslenin, fazla kilonuz varsa verin, kötü alışkanlığınız sigara vs varsa bırakın. st... Cevabı gör



  • Yumurtalık kisti

    Çok sağolun doktor hanım, genetik tahlillerim çıktı genetik tahlillerde; mthfr c677t normal mthfr a1298c homozigot polimorfizm. yorum da ise mthfr a1298c polimorfizmi mthfr aktivitesine azaltarak hiperhomosisteinemiye neden olmaktaki bu da arteriel ve venöz tromboz riskini artırır şeklinde yazıyor....

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Ece Uslu

    Op. Dr. Ece Uslu

    Tekrar merhaba şule hanım. 2 ay önce 10 haftalık bir gebelik kaybınız olduğu için ben açıkcası 6 ay kesinlikle dinlenme öneriyorum. ilk 3 ay(trimester) sık dönemdeki bir kayıptan sonra 3 hf içersinde yumurtlama tekrar başlayabiliyor. bu yüzden hekiminizin yumurta görmesi beklenen bir durum. öncesind... Cevabı gör

  • Kan pihtilaşmasi mi ?

    Hocam çok teşekkür ederim. 2 düşük sonrası artık çıkmasa girdim elim kolum bağlı lütfen bana yardımcı olun.tahlillerimden çıkan sonuçları biliyorsunuz.eşimle akraba evliliği yaptık.peki ne yapmam lazım nasıl bi tedavi uygulamam lazım kanımda pıhtılaşma var.tekrardan düşük olmaması için.

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Canel Çınar Öztürk

    Op. Dr. Canel Çınar Öztürk

    Gebeliğin erken aşamasında dr.a gidin

  • Kan pihtilaşmasi mi ?

    Peki hocam tşk ederim size bir de kafama takılan birşey var bu çıkan sonuçların akraba evliliği ile ilgisi varmı.

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Canel Çınar Öztürk

    Op. Dr. Canel Çınar Öztürk

    Bu tür mutasyonlar akraba evliliklerinde daha sık görülür.



  • Kan pihtilaşmasi mi ?

    Faktor v leiden mutasyonu testi yapıldı.çıkan sonuç; homozigot mormal mutasyonu taşımıyor heterozigot mutasyonu tek alelde taşıyor homozigot mutant mutasyonu her iki alelde taşıyor mthfr a1298c mutasyon analizi homozigot normal mutasyonu taşımıyor heterozigot mutasyonu tek alelde taşıyor homo...

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Canel Çınar Öztürk

    Op. Dr. Canel Çınar Öztürk

    Toplumda rastlanan bir mutasyon, ama tüm gebelikler abortla sonuçlanacak anlamına gelmez. gebeliğin erken döneminde izlem başlanmalı!

  • Trombofili paneli testi

    Merhaba. sağlıklı doğan bir çocuğumun ardından iki gebelik daha yaşadım ancak ikisi de gelişemediğinden erken dönemde sonlandı.doktorum trombofili paneli testi istedi ancak devlet hastanesi bu testi son düşükten 3 ay geçmeden yapmıyor. özel hastaneler ise beklemenin gereği olmadığını söylüyor. doğr...

    Doktor Cevabı:
    Dr. Öğr. Üyesi Sevinç Ege

    Dr. Öğr. Üyesi Sevinç Ege

    Trombofili paneli hemen yapılabilir.

  • Yumurtalık kisti

    Merhaba doktor hanım,okuduğum yorumlardan keşke konyada olsaydınız diyorum. benim durumum şu ki 1 çocuğum var ve tam 2 ay önce 10 haftalık bebeğimin kalp atışları durduğu için gebeliğim sonlandı. fakat bu 2 aydır adet kanamam halen bitmedi. doktorum hormon tahlillerime baktı bir sorun görmedi fakat...

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Ece Uslu

    Op. Dr. Ece Uslu

    Merhaba şule hanım, güzel yorumunuz için teşekkür ederim. kaybınız için üzüldüm. açıkcası çocuğunuza kendiliğinden hamile kaldıysanız(spontan) ve gebelikte kan sulandırıcı kullanmadıysanız 2. gebeliğinizdeki kaybın tek sebebi pıhtılaşma olmayabilir. emin olmak isterseniz pıhtılaşma testlerini yaptır... Cevabı gör



  • Kadın dogum

    Merhabalar klinik bulguda incomplet abartus makroskobide 4*2*2cm bordo renkli dokulardan bır parca 1 kasette takıbe alındı. yazıyo tanı da ise iltihabi desidua dokusu r/c materyali yazıyo nedır sızce aydınlatır msnz

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Metehan Duran

    Uzm. Dr. Metehan Duran

    İnkomplet abortus tam olmayan yani plasenta veya parçası içerde kalmış düşük bebek. buna bağlı düşük bebek parçaları ve rahim iç doku parçaları. r/c kürtaj. geçmiş olsun

  • Rahim ağzı yetmezliği

    Külal hanım merhabalar 14 haftalık gebeliğimde su kesesi delinmesi üzerine kürtaj oldum patoloji sonucu temiz çıktı rahim ağzı yetmezliğinden olabilir mi ? acaba rahim ağzı yetmezliği kaçıncı haftada ölçülmesi gerekiyor birde nasıl ölçülüyor acaba açıklık olup olmadığı bilgi verebilir misiniz ? hami...

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Külal Çukurova

    Op. Dr. Külal Çukurova

    Gebe kalmadan önce doktorunuza başvurun. buji ile kontrol ederek önceden yetmezlik tanisi konulabilir. bunun yaninda kanda biyokimyasal ve genetik testlerinizi yaptirin :)

  • Hamileligim düşükle sonuclanmis olabilir mi

    40 gün adetim gecikti bu sureden sonra damla seklinde pembemsi lekelenmelerim vardı 1. gun oldu 2. gun leke yoktu 3 gun lekelenme tekrar oldu kesildi yine 2gun sonra duyduğum hüzün sonrasi karnima sanci girdi pıhtı seklinde kanamam geldi 7 gundur suruyor düşük yapmisolabilir miyim lutfen yardimci ol...

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Fahri Akbaş

    Op. Dr. Fahri Akbaş

    Merhaba, takdir edersiniz ki muayene olmadan bir şey söylemek mümkün değil. düşük olup olmadığını en azından bir gebelik testi yaparak anlayabilirsiniz. geçmiş olsun.






.
x