Ilaç kullanımı

  • sayın hocam öncelikle ilgi ve alakanıza gerçekten çok teşekkür ederim. imkanım olsa da bulunduğunuz şehire gelebilsem, hocam panik atak ve panik bozukluk tedavisi olarak yaklaşık 2 yıla yakın değişik ilaçlar kullandım doktor önerisiyle, ilaçlarlar yan etkisi ve gerçekten de değişken yani bir iyiyim bir kötüyüm baktım ki kendi kendime biraz mücadele sonrası daha iyi oluyorum ilaçları kestim 3 ay oluyor ilaçları keselli. bu üç aylık sürede gerçek anlamda panik atak yaşamadım. bir kere gelir gibi oldu nefes egzersizi sakin olup korkmamaya çalışarak bir iki dakika da söndürdüm tabiri caizse hocam sorunum şu ki göğüs hastalıları bölümünede gitmeyi düşünüyorum ama öncesinden sizinde değerli düşüncenizi almak istedim yaklaşık hafta da bir iki kere uyurken yada uykuya geçmeye çalıştığımda göğsümün ortasında tıkanma kalbim durup kriz geçiricek yada göğsümde içeriden bişi patlıcakmış gibi nefes tıkanması göbeğimin üstünden boğazıma doğru birşey gelip hızlıca bir anda soluğum tıkanıyor nefesim kesiliyor gün içerisinde bunları pek yaşamiyorum. hocam sizin düşünceniz benim için çok değerli ilaç kullanmak tekrardan tekrardan başa dönücekmişiz gibi geliyor sizce ne yapmalıyım bunlar zamanla kendiliğinden geçebilecek sorunlarmı sizce anlayışınıza şimdiden çok teşekkür ederim

  • Doktor Cevabı:

    Merhabalar, öncelikle çok geçmiş olsun. yaşadığınız belirtiler kaygı düşündürüyor. kaygı bozukluğunda beyin gerçek bir tehlike, gerçek bir tehdit yokken sanki bir tehlike/tehdit varmış gibi vücudu kendisini koruması için alarma geçiriyor. bu nedenle çarpıntı, hava açlığı, göğüste sıkışma hissi, terleme gibi pek çok belirti ortaya çıkabiliyor. bu belirtilerin ortaya çıkma nedeni beynin kimyasının etkilenmesi. i̇laç tedavisi beyinde değişen kimyayı normale getirmek için veriliyor. ancak bir tansiyon hastası kardiyoloğa başvuru yapsa ve en ideal tedaviyi kullansa dahi, eve gittiğinde tuzdan zengin beslenirse ( tuz böbrekten su ile birlikte geri vücuda alınır ve tansiyon yine yükselir) tansiyon yine yükselir. psikiyatride de kaygı bozukluğunda ilaç tedavisine ilave kişinin bakış açısını iyileştiren, kişinin kendi beynine verdiği olumsuz komutları sağlıklı düşünceler ile değiştirme becerisini kazandırmayı amaçlayan bilişsel terapi ile tedavinin desteklenmesi önemlidir. bu yüzden belirtilerin şiddeti artmadan yeniden bir başvuru yararınıza olacaktır. tekrar geçmiş olsun.

    tarihinde cevapladı.

Ankara Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Bu soruya oy verin :

Diğer Hasta Soruları

  • İlaçlar arası etkileşim

    Merhabalar hocam, panik bozukluk ve anksiyete sebebiyle lustral 100 mg kullanıyorum.covid 19 için verilen favimol 200 mg (favipiravir) ile lustral 100 mg ilaçları birlikte kullanılabilir mi? bu ilaçların birlikte alınmasıyla bir etkileşim söz konusu olur mu, sakıncası var mıdır? bilgilendirmeniz i...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Emel Koyuncu Kütük

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Ritim bozuklugu

    Merhaba hocam. çarpıntı sorunum vardi çok stresli bir yildan sonra 14 ekim 2019 da başladı ilk çok aç kalmistim sabah uyandigimda tansiyonum 8/5 ti sonra göz kararması terleme aniden baslayan 150-160 nabiz ile acillik oldum gittiğimde ekg de 127 ye düşmüştü sinüs taşikardi çıktı. tam 2 saat sürdü o...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Afksendiyos Kalangos

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Dideral ve ereksiyon kaybı

    Merhaba mehmet bey. panik bozukluk tedavisi görüyorum. çarpıntı için sabah 20 mg akşam 20 mg dideral kullanıyorum faydasını görüyorum. yakın zamanda eko ve ekg çekildim doktorum kalpte bir sorun olmadığını bildirdi. son zamanlarda sabah ereksiyonu olayı hiç kalmadı bende ve ilişki esnasında yeterli...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Mehmet Şevki Sert

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kaygılarım çok fazla

    Anladım hocam peki bu sürekli gördüğüm ya da duyduğum bir şeyi en son nerede gördüğümü veya duyduğumu hatırlamaya çalışma durumu normal mi kaygı bozukluğunda? çünkü bu aralar hep bunu yaşıyorum istemsiz artık ve hatırlayamayınca kötü oluyorum bu rüya mıydı ben mi karıştırıyorum ya da kafamdan mı sal...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mustafa Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Çok kaygılanıyorum

    Peki bu sürekli gördüğüm ya da duyduğum bir kelimenin o an hemen o kelimeyi en son nerede duymuştum veya görmüştüm bunu ya diyip hemen hatırlamaya çalışma ve hatırlamayınca böyle bir şey olmadı mı acaba rüya mıydı bu acaba diye düşünüp kaygılanmak anksiyeteden kaynaklı mıdır? yoksa böyle bir belirti...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Depresyon obsesyon

    Selamlar yillardir bu siteye uyeyim ve inanin sizlerden allah razi olsun,ben piskiatriste sorum olacakti ,10 yildir lexapro 15 mg kullaniyordum ben panik atak hastasiyim ve obsesyon da var mesela kendi vucudumu surekli inceliyorum sanki sadece gözlerim önde bedenim arkada☹️yillar sonra lexapro fayd...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. İsmail Karaatlı

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Kaygılarım çok fazla

    Merhaba ben biraz hastalık hastası bir insanım ve bu yüzden bu tarz konularda aşırı derecede korkularım oluyor bir anda büyüyor ve beni etkisi altına alıyor.. uzun zamandır anksiyete ile mücadele ediyorum bi süre sonra buna alıştırdım kendimi derken bir gün bir şeyden çok korktum ve sonrasında acaba...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Mustafa Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Şizofreni olma korkusu

    Epey korkuyorum şuan. çok kötü bir şey mi?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Şizofreni olma korkusu

    Ne gibi durumlarda ortaya çıkar peki? bende olan sorun nedir?

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Panik bozukluk

    Anksiyete ve panik atak hastasıyım yks sınavım yaklaşıyor ataklarım sıklaştı sınav günü bayılmaktan korkuyorum bunun için ne yapmalıyım sınava gireceğim okul hastane karşısı sınavdan önce iğne yaptırsam bi etki eder mi

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Panik ataj

    Merhaba hocam ben 21 yaşındayım senelerdir ankisiyete panik atak ve somatizasyon bozukluğu var ilaç kullanıyorum şu sıralar damarlarım belirginleşti panik yapınca daha çok ortaya çıkmaya başladı sakinleşince kayboluyo ama ben telaşlıyım böyle birşey olması mümkünmü

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Serhat İpekçi

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • İlaç ile ilgili

    Merhaba hocam.ben okb hastasiyim. doktorum. 37.5 mg anafranil + 100mg dogmatil yazdı. şimdi ilacımı değiştirdi ve 37.5 mg anafranil +2 mg risperdal yaptı. sorum şu : 100 mg dogmatil mi daha etkili 2 mg risperdal mi daha etkili anafranil in yanında ? yoksa 100 mg dogmatil 2 mg risperdal e denk dozlar...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Fırat Çelik

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör



  • Ansi̇yete bozukluğu

    Merhaba elif hanım annemde ansiyete bozukluğu tanısı var,4-5 senedir belli periyodlarda kontrolleri oluyor,ilaç tedavisi halen sürmekte,yalnız ataklar çok yorucu oluyor,atak gelince nefes almada zorluk,bayılma,ishal ile gelip 30 dakika kadar kendine gelemiyor ,şuan sizin yorumlarınızı okudum siz...

    Doktor Cevabı:

    Dr. Elif Petek Dereli

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Kaygi bozukluğu

    İyi akşamlar ben 23 yaşındayım. 2017 yılından bu yana panik atak denen rahatsizlikla mücadele ediyorum tabiki çok farklı şeylerde kendini gösterdi başta kalp krizi korkusu daha sonra kanser daha sonra ölüm korkusu vs diye. i̇laç tedavisiyle onları aştım hocam. şu an kaygı sorunu yaşıyorum. nişanliyi...

    Doktor Cevabı:

    Prof. Dr. Hamdullah Aydın

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör

  • Panik bozukluk

    Merhabalar 29 yaşında bayanım evliyim bir oğlum var. sorunsuz mutlu bir hayatım var. herşey geçen sene ufak bir lenf nodumun şişmesiyle başladı. o günden sonra sürekli hastalıklar peşimi bırakmadı yada ben hep kendimi hasta hissettim. sürekli internetten hastalık aramaya başladım bir gün kanser teşh...

    Doktor Cevabı:

    Uzm. Dr. Nihal Mumcu

    tarihinde cevapladı.

    Cevabı gör






.
x